ΚΟΣΜΟΣ

Ζούκερμπεργκ: Ηταν λάθος μου και λυπάμαι

Ενώπιον επιτροπής του Κογκρέσου κατέθεσε, χθες, ο ισχυρός άνδρας του Facebook και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Ο Ζούκερμπεργκ ζήτησε συγγνώμη, λέγοντας ότι η εταιρεία του δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποτρέψει την αθέμιτη πρόσβαση που είχε στα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης η Cambridge Analytica, η οποία σχετιζόταν με την προεκλογική εκστρατεία του προέδρου Τραμπ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ ζήτησε προσωπικά και επίσημα συγγνώμη στην κατάθεσή του στο Κογκρέσο για τα λάθη στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και για την πολιτική χειραγώγηση. «Είναι προφανές σήμερα ότι δεν έχουμε κάνει αρκετά για να αποτρέψουμε αυτά τα εργαλεία να χρησιμοποιούνται λανθασμένα. Δεν λάβαμε ένα μεγάλο μέρος των ευθυνών μας και αυτό ήταν μεγάλο λάθος. Hταν λάθος μου και λυπάμαι», είπε, εν μέσω της αναταραχής από το σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων, τονίζοντας ότι το Facebook βρίσκεται σε «φιλοσοφική καμπή».

Σήμερα και χθες ο Ζούκερμπεργκ κατέθεσε ενώπιον τριών κοινοβουλευτικών επιτροπών για να εξηγήσει πώς τα προσωπικά δεδομένα 87 εκατ. χρηστών του Facebook έφτασαν στα χέρια της εταιρείας Cambridge Analytica.
Επίσης, αναμενόταν να ερωτηθεί για τις διαφημίσεις και τις αναρτήσεις Ρώσων στον ιστότοπο στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016, σε μια, όπως καταγγέλλουν οι αμερικανικές αρχές, απόπειρα επηρεασμού των ψηφοφόρων υπέρ του Ντ. Τραμπ. Ο Ζούκερμπεργκ επισήμανε ότι τώρα το Facebook συνεργάζεται με τον ειδικό εισαγγελέα Ρ. Μιoύλερ στην έρευνα για τη Ρωσία.

Αν οι απαντήσεις του επικεφαλής του Facebook δεν κριθούν επαρκείς, το Κογκρέσο αναμένεται να προχωρήσει στην υιοθέτηση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τη ρύθμιση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης. Περιμένοντας αυτή την κίνηση, η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης νέας νομοθεσίας η οποία θα υποχρεώνει τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης να αποκαλύπτουν ποιοι βρίσκονται πίσω από πολιτικές διαφημίσεις, όπως το πράττουν ήδη οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί.

Ωστόσο, αυστηρότερη ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του ενδέχεται να επηρεάσει την ικανότητά του να προσελκύσει διαφημιστικά κέρδη, τα οποία αποτελούν τα βασικά του έσοδα. Τέλος, ο Ζούκερμπεργκ δεσμεύτηκε ότι πάντα θα υπάρχει μία εκδοχή του Facebook δωρεάν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ