ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο παρελθόν θα φαινόταν αδιανόητο να μη συγκαταλέγεται μεταξύ των 20 πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων του κόσμου το Αεροδρόμιο «Κένεντι» της Νέας Υόρκης (JFK). Τελικά αυτό συνέβη το 2017, διότι η κίνηση στους κόμβους της νοτιοανατολικής Ασίας είναι τεράστια, και αυτό το στοιχείο αλλάζει σε μεγάλο βαθμό το τοπίο στον χώρο των αεροπορικών μεταφορών.

Το εμβληματικό νεοϋορκέζικο αεροδρόμιο δεν βρίσκεται πλέον στη λίστα των 20, επειδή έχουν πλασαριστεί σε αυτήν δυναμικά τον τελευταίο καιρό το Αεροδρόμιο «Ιντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί της Ινδίας, καθώς και ορισμένα κινεζικά αεροδρόμια.

Συγκεκριμένα, το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ιντιρα Γκάντι» το 2017 ήταν στη 16η θέση της λίστας, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου οργάνου, του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων. Συν τοις άλλοις, το «Ιντιρα Γκάντι» αποδείχθηκε το αεροδρόμιο με την ταχύτερη αύξηση στην επιβατική κίνηση κατά 14%. Ακολουθεί με 10% το Αεροδρόμιο Γκανγκζού στην Κίνα, το οποίο βρίσκεται στην 13η θέση, ενώ το 2016 ήταν στην 11η θέση.

Οπως επισημαίνει σε άρθρο του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, το κέντρο βάρους όσον αφορά τις μετακινήσεις των ανθρώπων για λόγους δουλειάς και αναψυχής συνεχώς μετατοπίζεται προς την Ανατολή. Εως το 2020, η Κίνα και η Ινδία αναμένεται να είναι οι δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές αεροπορικών ταξιδίων στον κόσμο.

Σε αυτό συντείνει και η αύξηση των εισοδημάτων, γεγονός που κάνει και πιο προσιτά τα εισιτήρια για το ευρύ κοινό. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η Ζώνη των χωρών Ασίας - Ειρηνικού το 2036 ενδεχομένως να έχει έως και 3,5 δισ. επιβάτες, δηλαδή υπερδιπλάσιους απ’ ό,τι όλες οι χώρες της Ευρώπης, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα δεδομένα του 2017, στην πρώτη πεντάδα των αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, τα δύο βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα στην Κίνα, ένα στην Ιαπωνία και ένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Η θεαματική αύξηση της ζήτησης για αεροπορικές μεταφορές πρωτίστως επιβατών και δευτερευόντως εμπορευμάτων υπαγορεύει και τη δημιουργία καλύτερων υποδομών. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Κέντρου Αεροπλοΐας CAPA, στο Σίδνεϊ, τα 500 δισ. δολάρια, από το 1 τρισ. δολάρια που θα χρησιμοποιηθούν παγκοσμίως για επεκτάσεις αεροδρομίων, θα κατευθυνθούν στη Νοτιοανατολική Ασία.

Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με το ότι το 2017 οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αποδύθηκαν σε έναν σκληρό αγώνα να αυξήσουν τα απευθείας δρομολόγια από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γηραιά Ηπειρο. Κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παρατηρηθεί συμφόρηση σε μικρότερα αεροδρόμια της χώρας.

Πάντως, σε ορίζοντα 22 ετών, δηλαδή το 2040, προβλέπεται ότι η ζήτηση αεροπορικών ταξιδίων από την Κίνα θα μεταφραστεί σε 3 δισ. επιβάτες επιπλέον. Αυτά τα 3 δισ. των επιβατών θα ισοδυναμούν με το 21% της προβλεπόμενης αύξησης επιβατών σε διεθνή κλίμακα, όπως υπολογίζει η Διεθνής Ενωση Αεροδρομίων. Στην περίπτωση του Αεροδρομίου «Κένεντι» της Νέας Υόρκης (JFΚ) ισχύει ό,τι και σε άλλες μεγαλουπόλεις. Υπάρχουν ακόμα δύο αεροδρόμια στην αποκαλούμενη «μητροπολιτική περιοχή της Νέας Υόρκης». Η επιβατική κίνηση και στα τρία μαζί είναι, συνήθως, διπλάσια από την αντίστοιχη στο JFK και μόνον.

Πέραν τούτου αξίζει να αναφερθεί ότι στην κατάταξη των 20 πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων την περασμένη χρονιά, το πρώτο στη σειρά, το αεροδρόμιο της Ατλάντας, ήταν το μοναδικό που εμφάνισε μείωση στην επιβατική κίνηση. Στην Κίνα, το Αεροδρόμιο Τιαντζίν είχε αύξηση 25%, το Ναντζίνγκ 15% και 13% το Σιάν. Το Ντουμπάι είχε τους περισσότερους ξένους επιβάτες. Επονται το Αεροδρόμιο Χίθροου στο Λονδίνο και το Αεροδόμιο του Χονγκ Κονγκ. Πρέπει να αναφερθεί ότι με γνώμονα τη μεταφορά εμπορευμάτων, στην κορυφή εντοπίζεται το Χονγκ Κονγκ και ακολουθούν το Μέμφις στις ΗΠΑ και η Σαγκάη στην Κίνα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ