ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Διονύσης Καμινάρης: Διαχειριστής του @wu_greece στο Instagram

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΑΒΕΛΛΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η καλύτερη διαφήμιση δεν γίνεται μόνο από στόμα σε στόμα, αλλά από repost σε repost. Με αυτή τη σκέψη ο Διονύσης Καμινάρης, πολιτικός μηχανικός της κρίσης που ζει μόνιμα στην Κεφαλονιά, άνοιξε πριν από πέντε χρόνια έναν λογαριασμό στο Instagram αφιερωμένο στους ελληνικούς προορισμούς.

Σήμερα η ταξιδιωτική κοινότητα @wu_greece (World Union Greece), την οποία διαχειρίζεται στον ελεύθερο χρόνο του, αριθμεί 150.000 followers από όλο τον κόσμο και έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο δημοφιλείς διεθνώς. Στη συζήτηση που είχαμε μαζί του μας μίλησε για τους προορισμούς που «σαρώνουν» τα likes, για τη σημασία του Instagram στην τουριστική προβολή της χώρας και έδωσε φωτογραφικά tips στους χρήστες.

Πότε ξεκίνησε το @wu_greece; Πώς σας ήρθε η ιδέα;

Τον Ιούλιο του 2013 το Ιnstagram είχε αρχίσει να κερδίζει έδαφος στα social media και δειλά δειλά ξεκίνησαν να δημιουργούνται λογαριασμοί αφιερωμένοι σε προορισμούς. Οι διαχειριστές τους αναπαρήγαν ταξιδιωτικές φωτογραφίες από τα αξιοθέατα και τις ομορφιές της κάθε χώρας, αποδίδοντας τα δικαιώματα στους χρήστες που τις ανέβαζαν. Τότε, παράλληλα με τη δουλειά μου, ως πολιτικός μηχανικός, ξεκίνησα αυτόν τον λογαριασμό, που εξελίχθηκε σε μία από τις πιο γνωστές ταξιδιωτικές κοινότητες του Ιnstagram, με 1.300.000 φωτογραφίες από την Ελλάδα και 149.000 followers – τη στιγμή που οι περισσότερες διεθνείς ταξιδιωτικές κοινότητες έχουν περίπου 20.000.

Πώς λειτουργεί η κοινότητα;

Καθημερινά βραβεύω τρεις φωτογραφίες από Έλληνες και ξένους χρήστες που κάνουν «tag» το @wu_greece και, αφού βεβαιωθώ μέσω συγκεκριμένων εφαρμογών για την αυθεντικότητά τους, τις αναδημοσιεύω, δίνοντας πάντα τα credits στους φωτογράφους. Για την επιλογή εμπιστεύομαι το ένστικτό μου. Το υλικό που διαχειρίζομαι είναι τεράστιο – μέσα από εκατοντάδες φωτογραφίες εντοπίζω καθημερινά αυτές με το ωραίο κάδρο, αυτές που σου ξυπνούν αναμνήσεις ή που σε κάνουν να θέλεις να επισκεφτείς τον προορισμό.

Ποια μέρη της Ελλάδας «σαρώνουν» στο Instagram; Και ποια δεν έχουν φωτογραφηθεί αρκετά;

Το σκηνικό της Οίας είναι η «Disneyland» του Instagramer. Στην κορυφή βρίσκονται και τα Μετέωρα, λόγω της αίσθησης του απόκοσμου που αποπνέουν, το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, που είναι σαν να έχει βγει από παραμύθι, και οι αρχαιότητες της Αθήνας. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, δεν υπάρχουν πολλές άρτιες φωτογραφίες στο Instagram από την Κέρκυρα, τη Ρόδο και τις Σποράδες. Η χαρά μου είναι τετραπλή όταν βρίσκω καλές φωτογραφίες από ένα μικρό νησί ή από λιγότερο γνωστές πλευρές της Ελλάδας. Από τους Φούρνους της Ικαρίας, για παράδειγμα, ή από τον Άγιο Δημήτριο στην Εύβοια ή μια ωραία λήψη στο Αιτωλικό. Γενικά το Instagram αγαπάει πολύ την Ελλάδα. Αν, αναζητώντας την κατάλληλη εικόνα, βρω κάποια από ένα μικρό νησί, είναι τεράστια η χαρά μου.

Η δυναμική παρουσία ενός προορισμού στο Ιnstagram βοηθάει στην τουριστική προβολή του; Συγκριτικά με άλλες χώρες, η Ελλάδα εκπροσωπείται επαρκώς;

Η Τουρκία έχει από τις πιο δυνατές παρουσίες στο Ιnstagram διεθνώς. Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς είναι βασιλιάδες των τοπίων, η Ινδονησία κορυφαία στα ηλιοβασιλέματα, η Ιταλία δημοφιλής για τις πόλεις. Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα και θα ήταν άδικο να συγκριθεί με αυτά τα μεγέθη. Ωστόσο, τα τελευταία έξι χρόνια, που είμαι ενεργός χρήστης, παρατηρώ ότι το ενδιαφέρον των χρηστών για την Ελλάδα αυξάνεται συνεχώς. Σίγουρα το Ιnstagram αποτελεί εργαλείο για τον τουρισμό και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ακόμα περισσότερο. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Τον Αύγουστο του 2015 έβγαλα μια φωτογραφία στο λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης, με μια βάρκα που φαίνεται σαν να αιωρείται στο νερό.


Λίμνη Μελισσάνη, Κεφαλονιά

Γρήγορα έγινε viral στο Instagram και τον Μάιο του 2016 δημοσιεύτηκε σε δισέλιδο άρθρο στο περιοδικό View του γερμανικού Stern, την επόμενη χρονιά σε ένα περιοδικό της εφημερίδας Süddeutsche Zeitung, με τη σημείωση ότι εκεί βρίσκονται τα καθαρότερα νερά στον κόσμο. Αμερικανικά και ρωσικά sites τη συμπεριέλαβαν σε λίστες με τις 10 καλύτερες φωτογραφίες του πλανήτη μας τα έτη 2015 και 2016, ενώ σήμερα, τρία χρόνια μετά, η «ιπτάμενη βάρκα» κάνει ακόμη τον γύρο του κόσμου. Πολλοί στο νησί συνέδεσαν τη φωτογραφία με την αύξηση της επισκεψιμότητας στη Μελισσάνη – το 2018 υποδέχτηκε διπλάσιο αριθμό επισκεπτών σε σχέση με πρόπερσι. Πάντα ήταν δημοφιλές αξιοθέατο, όμως πέρυσι η ουρά έφτανε το 1,5 χλμ.! Πλέον ξέρω ότι κάθε εικόνα που αναδημοσιεύω μπορεί να είναι το επόμενο εισιτήριο για ένα αξιοθέατο που θα βγάλουν δεκάδες χιλιάδες δυνάμει τουρίστες.

Υπάρχει διάδραση με τους followers του @wu_greece;

Επικοινωνούν μαζί μου, γράφουν σχόλια, έχω κάνει νέους φίλους μέσω της κοινότητας. Σχεδόν κάθε μέρα ξένοι χρήστες μού στέλνουν dm (προσωπικά μηνύματα στο Ιnstagram) και ζητούν πληροφορίες. Μπορεί να είναι φοιτητές από ολλανδικό πανεπιστήμιο που ετοιμάζουν ταξίδι στην Κεφαλονιά, Αμερικανοί που το όνειρό τους είναι η Ελλάδα, bloggers που ζητούν πληροφορίες ή απλοί χρήστες που θέλουν να τους κάνω follow. Απαντώ σε όλους και παίρνω χαρά από τη συμμετοχή του κόσμου. Οι ξένοι λατρεύουν να μαθαίνουν έθιμα και να γνωρίζουν όμορφα μέρη, λιγότερο τουριστικά.

Μπορείτε να δώσετε μερικά tips στους αναγνώστες μας που είναι και χρήστες του Ιnstagram;

Ποτέ μην αντιγράφεις μια φωτογραφία. Να κυνηγάς το φως, για παράδειγμα τις σκιές του μεσημεριανού ήλιου, τα χρώματα της δύσης, τις ηλιαχτίδες που τρυπώνουν μέσα από τα κλαδιά. Η «μαγκιά» του χρήστη φαίνεται στην επεξεργασία, γιατί πρέπει να δώσει τις αποχρώσεις χωρίς να την κάνει γελοία.


Καρυάτιδες, Ερέχθειο

Να πηγαίνεις σε ένα μέρος και να βγάζεις αυτό που σου αρέσει, να μην προσπαθείς να βγάλεις την εικόνα κάποιου άλλου. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον, πώς θα εξελιχθεί το μέσο κι αν θα κορεστούν κάποια θέματα. Το βέβαιο είναι ότι ορισμένες φωτογραφίες, όπως για παράδειγμα η  Ακρόπολη από συγκεκριμένη ταράτσα του Μοναστηρακίου, που μας άρεσαν πριν από τρία χρόνια, όταν το Ιnstagram δεν ήταν τόσο διαδεδομένο, τώρα θεωρούνται μπανάλ. Επίσης, μπορεί κάποιος να έχει εξειδικευτεί αρκετά, να σηκώσει drone και να βγάλει μια εντυπωσιακή φωτογραφία, αλλά τελικά να συγκινήσει τον κόσμο η εικόνα κάποιου άλλου που εστίασε σε μια ανοιξιάτικη μαργαρίτα.

Ποιος είναι ο στόχος σας;

Δεν έχω επιχειρηματικά σχέδια, αν εννοείτε κάτι τέτοιο. Στόχος μου είναι να εκμεταλλευτώ την αμεσότητα του μέσου και τη δύναμη της εικόνας, για να γίνουν ακόμα πιο γνωστοί οι ελληνικοί προορισμοί. Χαίρομαι όταν κάνω αυτούς που είναι κολλημένοι στην κίνηση ή στριμωγμένοι στο μετρό να χαμογελούν βλέποντας μια φωτογραφία ή όταν λαμβάνω μηνύματα από χρήστες που βραβεύτηκαν και μου γράφουν «δεν κοιμήθηκα όλο το βράδυ από τη χαρά μου». Θα ήθελα να διατηρήσει η σελίδα το κύρος της, να συνεχίσουν οι μεγάλοι bloggers και οι διάσημοι ξένοι φωτογράφοι να κάνουν tag τις φωτογραφίες τους, να μπαίνουν οι τουρίστες και να παίρνουν ιδέες για διακοπές.

Σας αποφέρει έσοδα αυτή η σελίδα;

Όχι. Με έχουν προσεγγίσει ταξιδιωτικά γραφεία και ξενοδοχεία, μου έχουν προτείνει να αγοράσουν τον λογαριασμό, όμως έχω αρνηθεί. Δεν έχω διαφημίσεις, ούτε έχω όνειρο να γίνω γνωστός. Είμαι ένας πολιτικός μηχανικός της κρίσης, ένας ρομαντικός χρήστης του Ιnstagram, και θέλω να κρατήσω τη χαρά τού να μοιράζεσαι την ομορφιά.
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ