ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

// ΣΙΚΑΓΟ // 
ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ [Έως 29/04/2018]

Η Helen Frankenthaler (1928-2011), από τις πιο σημαντικές μορφές της αμερικανικής αφηρημένης τέχνης, έπλασε την καλλιτεχνική της ταυτότητα με την τεχνική του «soak stain», δηλαδή αραίωνε τα χρώματα με κηροζίνη και έφτιαχνε μεγάλα, ακαθόριστα σχήματα. Ωστόσο, η έκθεση «Helen Frankenthaler Prints: The Romance of a New Medium» στο The Art Institute of Chicago παρουσιάζει τις εκτυπώσεις που παρήγαγε στο εργαστήριο τυπογραφίας ULAE, αποκαλύπτοντας το πάθος της για το νέο αυτό μέσο.
artic.edu


// ΠΑΡΙΣΙ //
«ΜΕΓΑΛΗ» ΕΜΠΝΕΥΣΗ [Aπό 13/04 έως 20/08/2018]

Τα μεγάλης κλίμακας «Νούφαρα» του Claude Monet εντάχθηκαν στη συλλογή του MoMA το 1955, εποχή που τέτοιου είδους «διακοσμήσεις» τράβηξαν την προσοχή συλλεκτών και μουσείων. Oι μεταγενέστερες αυτές δημιουργίες του Γάλλου ζωγράφου, που αποτέλεσαν γέφυρα μεταξύ του νατουραλισμού, του πρώιμου ιμπρεσιονισμού και της ήδη ανεπτυγμένης σχολής της αφηρημένης τέχνης στη Νέα Υόρκη, αναδεικνύουν την άνθηση της Αμερικανικής Αφηρημένης Έκφρασης. Στην έκθεση «Nymphéas» στο Musée de l’Orangerie παρουσιάζονται τα μνημειώδη έργα του Monet και 20 ακόμα πίνακες μεγάλης κλίμακας Αμερικανών καλλιτεχνών, όπως οι Jackson Pollock, Mark Rothko, Barnett Newman, Clyfford Still, Helen Frankenthaler κ.ά.
musee-orangerie.fr



Φωτογραφία: ΒΕΡΟΛΙΝΟ: Julie Wolfthorn © Repro: Kai-Annett Becker.

// ΒΕΡΟΛΙΝΟ //
ΧΘΕΣ, ΣΗΜΕΡΑ, ΑΥΡΙΟ [Έως 03/05/2018]

Η έκθεση «Art in Berlin 1880-1980» στην Berlinische Galerie αποτελεί μια πολύπλευρη περιήγηση στην εικαστική σκηνή του Βερολίνου. Το υλικό που παρουσιάζεται περιλαμβάνει έργα από τα τέλη του 19ου αιώνα, προχωράει στον εξπρεσιονισμό και στην πρωτοπορία στην Ανατολική Ευρώπη και φτάνει έως την πιο «άγρια» δεκαετία του 1970, προβάλλοντας έναν διάλογο μεταξύ ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, διαφορετικών στυλ και καλλιτεχνών.
berlinischegalerie.de


Φωτογραφία: ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ: © Adrian Piper Research Archive Foundation Berlin

// ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ //
ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ [Έως 20/05/2018]

Η Αμερικανίδα Adrian Piper (1948-) είναι πρωτοπόρος καλλιτέχνις και φιλόσοφος, που διαμόρφωσε τη μορφή και το περιεχόμενο της εννοιολογικής τέχνης (κίνημα που εστιάζει στην ιδέα του έργου), διερευνώντας και αμφισβητώντας τις πολιτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές αντιλήψεις του κόσμου. Στο έργο της κυριαρχούν οι ιδέες της φυλής, της ξενοφοβίας, της επικοινωνίας κ.λπ. Η έκθεση «Adrian Piper: A Synthesis of Intuitions, 1965-2016» στο MoMA αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της δουλειάς της, με 290 έργα, δίνοντας την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να γνωρίσει το ιδιαίτερο έργο της.
moma.org 



Φωτογραφία: ΥΔΡΑ: Ρόναλντ Κιτάζ

// ΥΔΡΑ //
ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΑ [Έως 27/05/2018]

«Θαρρώ το θέμα της τέχνης είναι πλασμένο από ανθρώπινο πηλό...» έγραφε ο Ώντεν στο «Γράμμα στον Λόρδο Βύρωνα». Η έκθεση «Ζωγράφισέ μου έναν άνθρωπο, η ανθρώπινη μορφή στη συλλογή του ζωγράφου» στο Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας διερευνά την απόδοση της μορφής σε όλες τις εκφάνσεις μέσα από 220 έργα 90 καλλιτεχνών της προσωπικής συλλογής του εικαστικού Αλέξη Βερούκα.
www.iamy.gr

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ