ΕΛΛΑΔΑ

Μιράζ-2000: Το αεροσκάφος παρελήφθη από την Π.Α. το 2007

ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο στόλος των Μιράζ-2000 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.), μετά τη χθεσινή μοιραία πτώση του μαχητικού που οδήγησε τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο στον θάνατο, έφθασε τα 41 αεροσκάφη (23 Μιράζ 2000-5Mk2 και 18 Μιράζ- 2000BGM/EGM). Πέρυσι τον Μάιο, ένα αεροσκάφος του ίδιου τύπου κατέπεσε πάλι στη θαλάσσια περιοχή των Σποράδων. Πρόκειται για Μιράζ 2000-5Mk2, τον πλέον σύγχρονο τύπο των συγκεκριμένων αεροσκαφών του οπλοστασίου της Π.Α.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, με δύο κύριες βάσεις ετοιμότητας στην Τανάγρα και τη Σκύρο, σηκώνουν αρκετά σημαντικό μέρος του καθημερινού βάρους αναχαιτίσεων πάνω από το Αιγαίο Πέλαγος και αποτελούν στοιχείο διαφοροποίησης του ελληνικού οπλοστασίου, έναντι του τουρκικού. Οπως και άλλα στοιχεία της Π.Α., έτσι και τα Μιράζ-2000 έχουν ανάγκη συντήρησης και αναβαθμίσεων προκειμένου να είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στον καθημερινό αγώνα που τα πληρώματά τους δίνουν πάνω από το Αιγαίο.

Το Μιράζ που κατέπεσε χθες, στα ανοικτά της Σκύρου, παρελήφθη από την Π.Α. το 2007 και ήταν ένα από τα τελευταία αεροπλάνα που εντάχθηκαν στον ελληνικό στόλο. Τους τελευταίους μήνες Αθήνα και Παρίσι βρίσκονταν πολύ κοντά σε συμφωνία για την προμήθεια ανταλλακτικών και τη συντήρηση των Μιράζ του ελληνικού οπλοστασίου, μέσω χρημάτων από τον τακτικό προϋπολογισμό της Π.Α.

Αναβάθμιση

Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει, επίσης, και 155 αεροσκάφη F-16, ποικίλων διαμορφώσεων και συγκεκριμένα 30 Block 52+ Adv, 54 F-16 Block 52+, 38 F-16 Block 50 και 32 F-16 Block 30. Για 84 από αυτά (Block 52+ Adv και F-16 Block 52+), η Ελλάδα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την αμερικανική κυβέρνηση και την Lockheed Martin, προκειμένου να αναβαθμιστούν σε F-16V. Πιθανή αναβάθμιση των συγκεκριμένων αεροσκαφών θα επιτρέψει τον παράλληλο εκσυγχρονισμό παλαιότερων F-16 της Π.Α, αλλά και θα αυξήσει τις διαθεσιμότητες.

Πίεση

Ενδειξη της πίεσης που ασκείται πάνω στα διαθέσιμα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας είναι το γεγονός ότι η πώληση των παλαιότερων 32 F-16 Block 30 σε νέες χώρες του ΝΑΤΟ (όπως η Κροατία ή η Βουλγαρία) είτε έχει «κολλήσει» είτε έχει αποτύχει. Βασική αιτία είναι οι αντικρουόμενες απόψεις που υπάρχουν στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, περί του αν πρέπει να μειωθεί κι άλλο ο αριθμός των αεροπλάνων που καθημερινά εμπλέκονται σε αερομαχίες πάνω από το Αιγαίο με καλοσυντηρημένα τουρκικά F-16.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ