ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις 26 Απριλίου η προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ΕΕΣΣΤΥ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η νέα παράταση δείχνει τις δυσκολίες του εγχειρήματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνεχίζεται το μπρα ντε φερ μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ιταλών σχετικά με το μέλλον της ΕΕΣΣΤΥ (Rosco). Η υποβολή της βελτιωμένης δεσμευτικής προσφοράς για το 100% των μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχιακού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ/Rosco), που ήταν να γίνει χθες, μετατέθηκε κατά δύο εβδομάδες. Συγκεκριμένα, οι δύο πλευρές, ΤΑΙΠΕΔ (πωλητής) και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ενδιαφερόμενος), συμφώνησαν η υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς να γίνει στις 26 Απριλίου.

Η νέα παράταση δείχνει τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Η προσφορά που κατέθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπολείπεται ουσιαστικά των αποτιμήσεων που έδωσαν οι δύο ανεξάρτητοι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέθεσε προσφορά ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι δύο ανεξάρτητοι αποτιμητές της αξίας της Rosco, Grand Thorton και KPMG, έδωσαν αποτιμήσεις 18,5 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ. Ως συνέπεια το ΤΑΙΠΕΔ αδυνατεί, βάσει της ακολουθούμενης διαδικασίας, να διαθέσει την εταιρεία με τίμημα κατώτερο από τον μέσον όρο που ορίζουν οι δύο αποτιμητές, δηλαδή τα 20,75 εκατ. ευρώ.

Το ποσό, αν και είναι πενιχρό μπροστά στα δισ. ευρώ που διαθέτει η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane (Ferrovie), εντούτοις θα είναι δύσκολο να προσφερθεί, δεδομένου ότι απέχει 1,4 φορά από το αρχικά προσφερθέν. Αυτό θα σημαίνει ότι οι Ιταλοί αρχικά επιχείρησαν να αποκτήσουν τη Rosco με ιδιαίτερα χαμηλό τίμημα.

Παρά τη διαφορά όμως, οι Ιταλοί συνεχίζουν να ενδιαφέρονται για τη Rosco. Αυτό δείχνει η νέα παράταση στην υποβολή της βελτιωμένης προσφοράς, αλλά το ίδιο καταδεικνύουν και οι επαφές που είχε ο επικεφαλής της Ferrovie Ρενάτο Μαζοντσίνι, στη Αθήνα την περασμένη Τρίτη και Τετάρτη. Ο κ. Μαζοντσίνι συναντήθηκε με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία και αποφασίσθηκε η μετάθεση της υποβολής της βελτιωμένης δεσμευτικής προσφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η διαφορά στην αποτίμηση της εταιρείας έχει να κάνει με τα έργα ανάταξης (εκσυγχρονισμού) του τροχιακού υλικού που έχει αναλάβει η προς πώληση εταιρεία από την κρατική ΓΑΙΑΟΣΕ. Η τελευταία διαθέτει τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του υλικού και η κυβέρνηση, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τις προσλήψεις προσωπικού που έγιναν στη Rosco το τελευταίο διάστημα, φέρνει το έργο αυτό στη διετία 2018-2019. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται υπέρμετρα η δραστηριότητα της ΕΕΣΣΤΥ και, πάνω σε αυτό το σκεπτικό, η πλευρά των πωλητών (εκτιμητών) δικαιολογεί υψηλότερο τίμημα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ