ΕΛΛΑΔΑ

Τακτικισμοί Σπίρτζη για διόδια

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

«Είμαστε σε διαπραγμάτευση», ανέφερε χθες στέλεχος της Νέας Οδού σχετικά με την απαλλαγή κατοίκων Ωρωπού, Διονύσου, Κηφισιάς και Αχαρνών από τα διόδια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε επικοινωνιακή αντεπίθεση για τα πλευρικά διόδια στη Βόρεια Αττική περνάει το υπουργείο Υποδομών. Διοργανώνει κομματική εκδήλωση αύριο στον Αγιο Στέφανο με ομιλητή τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, μια εβδομάδα πριν από την εκδήλωση διαμαρτυρίας των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου. Επίσης, ανακοίνωσε ότι ξεκινάει η υποβολή αιτήσεων για την απαλλαγή από τα διόδια των μονίμων κατοίκων Ωρωπού, Διονύσου, Κηφισιάς και Αχαρνών, χωρίς όμως να έχει υπάρξει συμφωνία με τη Νέα Οδό.

Την αυριανή εκδήλωση στον Αγιο Στέφανο με τίτλο: «Η Αλήθεια για τα διόδια στη Βόρεια Αττική» διοργανώνει η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στον Διόνυσο. Με την κίνηση αυτή ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να «προλάβει» την εκδήλωση διαμαρτυρίας που διοργανώνουν μια εβδομάδα μετά στη γέφυρα Βαρυμπόμπης οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου.

Παράλληλα, το υπουργείο εξέδωσε χθες ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία:

• Ξεκινάει μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου η ηλεκτρονική καταγραφή των μόνιμων κατοίκων των δήμων Αχαρνών, Διονύσου και Κηφισιάς «για την ελεύθερη διέλευσή τους με την έναρξη εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης Διοδίων, καθώς και των μόνιμων κατοίκων του Δήμου Ωρωπού από τα υπάρχοντα πλευρικά διόδια».

• Εχει επέλθει συμφωνία με τη Νέα Οδό για την απαλλαγή των κατοίκων: «Στη συμφωνία που έχει επιτευχθεί, προβλέπεται ότι οι δημότες μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Διονύσου, Κηφισιάς και Αχαρνών δεν θα πληρώνουν διόδια», αναφέρεται.

• Δημιουργείται ειδικό εκπτωτικό πρόγραμμα εργαζομένων για όσους «χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς τον χώρο εργασίας τους».

Η ανακοίνωση του υπουργείου παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι:

• Η «Κ» επικοινώνησε με τη Νέα Οδό, σύμφωνα με την οποία δεν έχει επέλθει συμφωνία για απαλλαγή των μονίμων κατοίκων των τεσσάρων δήμων από τα διόδια (υφιστάμενα ή μελλοντικά). «Είμαστε σε διαπραγμάτευση, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο», ανέφερε χθες υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας. Επίσης, δεν έχει επέλθει συμφωνία για τη μη κατασκευή των δύο πλευρικών διοδίων.

• Η Νέα Οδός επίσης δηλώνει άγνοια για το «Ειδικό Εκπτωτικό Πρόγραμμα Εργαζομένων», που ανακοίνωσε το υπουργείο. Το πρόγραμμα δείχνει να είναι μια παραλλαγή του υφιστάμενου προγράμματος Fast Pass Frequent της Νέας Οδού, το οποίο προσφέρει κλιμακωτές εκπτώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 (και όχι μέσω υπουργικής επιστολής, όπως αυτή που υποστηρίζει ο κ. Σπίρτζης ότι έχει στείλει ζητώντας να μην κατασκευαστούν τα επίμαχα πλευρικά διόδια), αποφασίστηκε εκτός από την κατάργηση των προβλεπόμενων από τη σύμβαση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Πύρνας και Καλυφτάκη, η παροχή εκπτωτικού προγράμματος για τους μόνιμους κατοίκους Ωρωπού. Οι συνδρομητές στο πρόγραμμα αυτό πληρώνουν 2,10 ευρώ έναντι 3,30 ευρώ στα μετωπικά διόδια Αφιδνών (δεν έχουν έκπτωση στα πλευρικά). Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν εγγραφεί 2.672 άνθρωποι.

Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο καταβάλλει ετησίως περίπου 11 εκατ. ευρώ ετησίως για τη μη λειτουργία των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και στον Αγιο Στέφανο και επομένως οποιαδήποτε συμφωνία «απαλλαγής» δήμων από τα διόδια θα σήμαινε ότι το Δημόσιο θα αναλάμβανε να αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο για τα απολεσθέντα έσοδα. Η μοναδική περίπτωση εξαίρεσης των κατοίκων ενός δήμου από την καταβολή διοδίων, χωρίς το Δημόσιο να πληρώσει αποζημίωση, ήταν στους κατοίκους του Δήμου Μώλου Φθιώτιδας (από την κοινοπραξία Κεντρική Οδός) από τη στιγμή που ξεκίνησε η λειτουργία των διοδίων Αγίας Τριάδας στον Μαλιακό Κόλπο, μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής (από την εταιρεία) ενός παραδρόμου με τον οποίο οι κάτοικοι της περιοχής θα μπορούσαν να πηγαίνουν στη Λαμία αποφεύγοντας τον αυτοκινητόδρομο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ