ΕΛΛΑΔΑ

Πολλαπλά τα πλήγματα για την Uber

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα πλήγματα που έχει υποστεί η Uber όχι μόνο εντός Ελλάδος, αλλά και πανευρωπαϊκά διαδέχονται το ένα μετά το άλλο. Μετά την ψήφιση του νόμου για τις μεταφορές που επιβάλλει πολύ αυστηρό, σχεδόν ασφυκτικό, πλαίσιο λειτουργίας για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, η Uber αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία της υπηρεσίας UberX, διατηρώντας ωστόσο την υπηρεσία UberTaxi. Σημειώνεται ότι η UberX αφορά σε υπηρεσία που παρέχεται από μη επαγγελματίες οδηγούς, ενώ η UberTaxi θυμίζει την αντίστοιχη υπηρεσία της Beat (πρώην TaxiBeat).

Μετά την εφαρμογή της απόφασης της Uber για κατάργηση της UberX, οι χρήστες της πλατφόρμας από την περασμένη Τρίτη δεν έχουν πρόσβαση στην εν λόγω υπηρεσία. Υπολογίζεται ότι στην UberX απασχολούνταν περίπου 1.300 ερασιτέχνες οδηγοί στην Αθήνα. Σήμερα, οι χρήστες της Uber στην Αθήνα μπορούν μόνο να «κλείσουν» διαδικτυακά την υπηρεσία Uber Taxi που περιλαμβάνει τη μίσθωση κανονικού ταξί με επαγγελματία οδηγό. Το κενό για τους χρήστες θεωρείται μεγάλο, γιατί επί του πρακτέου καταργήθηκε ένας συγκεκριμένος τύπος υπηρεσίας. Οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί) από την πλευρά τους είναι κάτι παραπάνω από ευτυχισμένοι, καθώς χαρακτήριζαν τους οδηγούς (ερασιτέχνες) της Uber πειρατές, οι οποίοι τους υπέκλεπταν παρανόμως μεταφορικό έργο.

Πριν από λίγες ημέρες κρίθηκε παράνομη και η υπηρεσία Uber Pop, που παρέχεται στη Γαλλία. Η UberPop είναι η αντίστοιχη υπηρεσία UberX και μετονομάστηκε (απόUberX) για τεχνικούς λόγους. Η υπηρεσία δηλαδή χρησιμοποιεί μη επαγγελματίες οδηγούς, προκαθορίζοντας το μίσθωμα κατά βούληση για τη μεταφορά επιβατών.

Η υπόθεση προέκυψε στη Γαλλία ύστερα από νομική δίωξη της UberPop μέσω σχετικού νόμου. Η Uber επικαλέστηκε την υποχρέωση ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πριν κριθεί παράνομη η άσκηση οποιασδήποτε δραστηριότητάς της. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η υπηρεσία UberPop δεν εμπίπτει στην οδηγία (που υποχρεώνει προηγούμενη ενημέρωση της Κομισιόν πριν από την απαγόρευση), και έκρινε ότι δεν ισχύει η υποχρέωση προηγούμενης κοινοποίησης στην Επιτροπή, η οποία προβλέπεται από την παραπάνω οδηγία. Συνεπώς, οι γαλλικές αρχές δεν ήταν υποχρεωμένες να κοινοποιήσουν το επίμαχο σχέδιο ποινικού νόμου στην Επιτροπή.

Η Uber από την πλευρά της, η οποία έχει δεχθεί πόλεμο από πολλές χώρες στις οποίες λειτουργεί, φαίνεται ότι πλέον αρχίζει, δειλά δειλά, να στρέφει το βλέμμα προς άλλες δραστηριότητες. Πριν από λίγες ημέρες προχώρησε στην εξαγορά της JUMP Bikes, μιας startup εταιρείας διαμοιρασμού ηλεκτρικών ποδηλάτων, που επιχειρεί σε Ουάσιγκτον και Σαν Φρανσίσκο. Στόχος της JUMP Bikes είναι η επέκταση της δραστηριότητάς της και σε άλλες πόλεις του κόσμου.

Η JUMP Bikes προσφέρει υπηρεσίες διαμοιρασμού ηλεκτρικών ποδηλάτων με τη μορφή ενοικίασης, καθώς οι χρήστες πληρώνουν 2 δολάρια για την ενοικίαση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου για 30 λεπτά. Παρότι τα ποδήλατα μοιάζουν συνηθισμένα, έχουν έναν ηλεκτρικό κιβώτιο που υποβοηθά την ποδηλασία.

Η Uber συνεργαζόταν ήδη με την JUMP Bike, αφού οι χρήστες της σε Ουάσιγκτον και Σαν Φρανσίσκο μπορούσαν να νοικιάσουν ποδήλατο μέσω της εφαρμογής. «Ακόμα και μετά την εξαγορά παραμένουμε η ίδια παθιασμένη με την ποδηλασία ομάδα», ανέφερε ο επικεφαλής της JUMP Ράιν Ρζεπέσκι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ