ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 20,1% στη διακίνηση κοντέινερ από τον ΟΛΠ

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Νέες υποδομές και στρατηγικές συμμαχίες με λιμάνια (όπως εκείνο της Σαγκάης) και ναυτιλιακές εταιρείες αποτελούν τους βασικούς παράγοντες ώθησης της εισροής εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο διαχρονικά κατέγραψε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής Cosco Shipping Ports, από τους προβλήτες του ΟΛΠ διακινήθηκαν οριακά πάνω από 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 20,1%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όταν είχαν διακινηθεί 834.000 εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2009, από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί μόλις 665.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ το 2010, το πρώτο πλήρες έτος παρουσίας της Cosco, μέσω της θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), το σχετικό μέγεθος είχε ήδη αυξηθεί σε 1,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Είναι εύκολα αντιληπτό, επομένως, το μέγεθος της ανόδου και του κομβικού ρόλου που, πλέον, διαδραματίζει το ελληνικό λιμάνι στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο και κυρίως στην είσοδο των προϊόντων από την Κίνα προς την Ευρώπη. Ο μήνας Μάρτιος ήταν ο καλύτερος του α΄ τριμήνου, καθώς διακινήθηκαν 347,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σηματοδοτώντας αύξηση της τάξεως του 21% έναντι των 287,4 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων του αντίστοιχου μήνα του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2017, η αύξηση ήταν της τάξεως του 6,4% σε 3,692 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (πάνω από 4 εκατ. αν συνυπολογιστεί και ο προβλήτας Ι), νέο ιστορικό υψηλό για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Νέες υποδομές και στρατηγικές συμμαχίες με λιμάνια (όπως εκείνο της Σαγκάης) και ναυτιλιακές εταιρείες, αποτελούν τους βασικούς παράγοντες αύξησης της εισροής εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ. Για παράδειγμα, από τις αρχές του φετινού Δεκεμβρίου έχουν αρχίσει και οι προσεγγίσεις της ταϊβανέζικης Evergreen Line, στο πλαίσιο σχετικής απόφασής της να ενισχύσει τη θαλάσσια σύνδεση που παρέχει μεταξύ της Μεσογείου και της Β. Ευρώπης, σε συνεργασία τόσο με την Cosco όσο και με την ιαπωνική Yang Ming Marine. Επίσης, πλέον έχουν καταστεί ορατά τα οφέλη που προκύπτουν από τη διαμόρφωση των νέων συμμαχιών γραμμών (alliances), στις οποίες συμμετέχει ο όμιλος της Cosco.

Εφόσον διατηρηθεί ο υφιστάμενος ρυθμός αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, είναι σαφές ότι ο Πειραιάς θα παγιώσει τον καθοριστικό ρόλο που ήδη διαδραματίζει ως μία από τις μεγαλύτερες «πύλες» εισόδου προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση κι ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η Cosco σκοπεύει μέχρι τις αρχές του 2019 να μπορεί να διακινεί έως και 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια μεγέθους της τάξεως των 20 ποδών (ΤΕUs) ετησίως, καθώς ολοκληρώνει τις εργασίες επέκτασης του λιμανιού στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ και αναβαθμίζει τις δυνατότητες του προβλήτα Ι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, τo 2017 τα έσοδα της ΣΕΠ από τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά ενισχύθηκαν κατά 4%, σε 147,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη υποχώρησαν κατά 36,2%, σε 16,1 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα των αυξημένων λειτουργικών δαπανών. Οι τελευταίες ήταν υψηλότερες του 2016, λόγω της ανόδου των τελών που συνδέονται με τη σύμβαση παραχώρησης (δηλαδή, του ετήσιου ποσού που καταβάλλεται προς τον ΟΛΠ), αλλά και την ολοκλήρωση ενός σημαντικού επενδυτικού προγράμματος, κυρίως με την κατασκευή του ανατολικού προβλήτα ΙΙΙ και την έναρξη της λειτουργίας της α΄ φάσης του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, που είχαν ως αποτέλεσμα την άνοδο των αποσβέσεων και των τόκων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ