ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Λάμπει ο αρχαίος κόσμος στη «νέα» Βίλα Γκετί

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Νέα όψη απέκτησαν οι αίθουσες για τις ελληνικές, ετρουσκικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες στη Βίλα Γκετί, που ανοίγει ανακαινισμένη αύριο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από τις 18 Απριλίου αποκαλύπτεται η νέα όψη της Βίλας Γκετί και των αιθουσών με τις ελληνορωμαϊκές αρχαιότητες. Είναι το αίσιον τέλος ενός φιλόδοξου σχεδίου που οφείλεται στον Τίμοθι Ποτς, τον διευθυντή του μουσείου Γκετί, τον μόνο διευθυντή στην ιστορία του μουσείου που έχει ειδίκευση στον κλασικό πολιτισμό. Ηταν ένας από τους στόχους του Τίμοθι Ποτς, από τότε που ανέλαβε το Γκετί πριν από πέντε χρόνια: να προχωρήσει σε επανέκθεση των αρχαιοτήτων και σε αισθητικό και λειτουργικό επανασχεδιασμό των αιθουσών.

Θρίαμβος

Toν θαυμασμό του για το αποτέλεσμα έγραψε στο Instagram ο πρώην διευθυντής του Μετροπόλιταν στη Νέα Υόρκη, Τόμας Π. Κάμπελ, ο οποίος βρίσκεται τώρα στο μουσείο Γκετί στο Λος Αντζελες. «Είναι εξαιρετικό!» έγραψε. «Η επανέκθεση των ελληνικών, ετρουσκικών και ρωμαϊκών αιθουσών στη Βίλα Γκετί έχει ολοκληρωθεί και το αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο. Aλλά δεν είναι μόνο εντυπωσιακή εμφάνιση και θαυμάσια εκθέματα. Τα επεξηγηματικά κείμενα είναι λιτά και σοφά. Είναι ένας θρίαμβος ντιζάιν και σωστής επιμέλειας».

Το άνοιγμα των νέων αιθουσών, η προετοιμασία των οποίων είχε κρατήσει κλειστή τη Βίλα Γκετί, συνοδεύεται και από μια εντυπωσιακή έκθεση για την Παλμύρα, στη σύγχρονη Συρία, με τίτλο «Απώλεια και Μνήμη» και με διάρκεια έως τον Μάιο του 2019. Πρόκειται για μια θεαματική αποκάλυψη της κοινωνικής σύνθεσης της Παλμύρας στην ακμή της, ως σημείο τομής ανάμεσα στη Ρώμη και την Ασία. Η έκθεση υποστηρίζεται εν μέρει από το κέντρο έρευνας του Γκετί, το οποίο παρέχει γκραβούρες και ιστορικές φωτογραφίες του 19ου αιώνα, αλλά βασίζεται κυρίως στη στρατηγική συνεργασία με δύο κορυφαία ιδρύματα: τη Γλυπτοθήκη Ny Carlsberg της Κοπεγχάγης και το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, τα οποία προχώρησαν σε μακροχρόνιο δανεισμό σημαντικών εκθεμάτων όπως πορτρέτα που δείχνουν τις μορφές και το κοινωνικό επίπεδο των κατοίκων της Παλμύρας. Τα περισσότερα από τα εκθέματα που προέρχονται από τη διάσημη γλυπτοθήκη της Κοπεγχάγης αποκτήθηκαν κατά τον 19ο αιώνα από τον ιδρυτή της, ζυθοποιό Καρλ Γιάκομπσεν (1842-1914).

Η έκθεση αποκτά επιπλέον συμβολική αξία μετά και τις καταστροφές στην Παλμύρα από τους ισλαμιστές, καθώς συμπίπτει με το άνοιγμα των νέων αιθουσών και προσδίδει στη Βίλα Γκετί το ζητούμενο κύρος ενός σύγχρονου ερευνητικού κέντρου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ