Τρύπα 27 εκατ. στον ΟΛΘ ανακάλυψε ο νέος επενδυτής – Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης

Τρύπα 27 εκατ. στον ΟΛΘ ανακάλυψε ο νέος επενδυτής – Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα σχέδια του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ, της South Europe Gateway Thessaloniki, να εκκινήσει εντός του έτους τη διαδικασία έναρξης κατασκευής του προβλήτα 6 ανακοίνωσε η νέα διοίκηση της εισηγμένης. Το έργο αφορά την επιμήκυνση του προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων κατά 440 μ., με βάθος υποδοχής πλοίων 16,5 μ., καθώς και τον εξοπλισμό του με πέντε καινούργιες γερανογέφυρες.

Με αυτές τις νέες υποδομές, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλέον μεγάλα πλοία new Panamax, μεταφορικής δυνατότητας 13.000-14.000 teu. Είναι αυτές οι καινούργιες γραμμές που φιλοδοξεί να προσελκύσει η νέα διοίκηση, προκειμένου να ξαναβάλει τον ΟΛΘ στον παγκόσμιο χάρτη των μεγάλων, κομβικών τερματικών λιμενικών σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό, άλλωστε, ήταν και το μότο της παρουσίασης: «Ενας κόμβος, νέοι ορίζοντες». Την ίδια ώρα, όμως, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης αποκάλυψε «μαύρη τρύπα» 27 εκατ. ευρώ, που αφορά την κατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού του ΟΛΘ σε σχέση με όσα είχαν δει οι επενδυτές όταν υπέβαλαν τις προσφορές στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν διαφορές με τα επίσημα στοιχεία και στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε από τους ορκωτούς ελεγκτές να διαπιστώσουν ποια θα είναι η εικόνα και εκεί».

Ουσιαστικά, η κοινοπραξία που εξαγόρασε προ δύο εβδομάδων το 66% του ΟΛΘ έθεσε θέμα διαφορών στην εικόνα που έλαβε από τα δεδομένα της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε σχέση με αυτά που παρέλαβε. Ερωτηθείς σχετικά από την «Κ» για το κατά πόσον προτίθεται να κάνει χρήση τυχόν αποζημιωτικών δικαιωμάτων που έχει σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο νέος επικεφαλής του ΟΛΘ απάντησε: «Ουδέν σχόλιο, προσωρινά». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της DIΕP (βασικού μετόχου της επενδύτριας κοινοπραξίας) Αλεξάντερ Μελενθιν, για το ίδιο θέμα, ανέφερε ότι «πράγματι τα δεδομένα της επένδυσης έχουν αλλάξει σε σχέση με αυτά που είχαμε στη διάθεσή μας», αλλά υπογράμμισε ότι παραμένει ευτυχής με την τοποθέτησή του οργανισμού του στην Ελλάδα, εκτιμώντας, παράλληλα, ότι η νέα διοίκηση θα καταφέρει να επιτύχει αποτελέσματα που θα ικανοποιήσουν τους μέτοχους.

Αυτά προέκυψαν, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε το νέο μάνατζμεντ του ΟΛΘ στον χώρο του λιμανιού της συμπρωτεύουσας.

Επίσης, ο νέος πρόεδρος του ΟΛΘ ανακοίνωσε πως τρεις μεγάλες, διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν διακόψει την παροχή υπηρεσιών με δικά τους καράβια (dedicated feeder services), επανακάμπτουν με δικά τους πλοία και υπηρεσίες, εντός των επόμενων εβδομάδων. Πληροφορίες της αγοράς που συγκέντρωσε η «Κ» θέλουν οι τρεις αυτές εταιρείες να είναι οι Maersk, Cosco και CMA-CGM. Επίσης, ο ΟΛΘ ανακοίνωσε βελτίωση του μέσου χρόνου αναμονής των εμπορικών πλοίων από 130-150 ώρες τον Δεκέμβριο σε 15 ώρες σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή