ΚΟΣΜΟΣ

Ελέγχους σε κινητήρες ανακοίνωσε η πολιτική αεροπορία των ΗΠΑ

Η ηρωική πιλότος Τάμι Τζο Σουλτς κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος που είχε υποστεί αυτόματη αποσυμπίεση λόγω έκρηξης στον κινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε ότι πρόκειται να ζητήσει τη διεξαγωγή ελέγχων σε περίπου 220 κινητήρες αεροσκαφών, καθώς οι εμπειρογνώμονες ανακάλυψαν ότι ένα σπασμένο πτερύγιο του κινητήρα προκάλεσε την έκρηξή του, σε αεροσκάφος της Southwest Airlines, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της μία επιβάτης.

Ο ρυθμιστικός φορέας ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Τετάρτης, ότι πρόκειται να οριστικοποιήσει τη σχετική εντολή μέσα σε δύο εβδομάδες. Η διαταγή, η οποία αρχικά είχε δοθεί τον Αύγουστο του 2016 έπειτα από ένα περιστατικό που συνέβη τότε, θα απαιτήσει την επιθεώρηση με υπερήχους των πτερυγίων σε όλους τους κινητήρες CFM56-7B που έχουν συγκεκριμένο αριθμό απογειώσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι επειδή τα πτερύγια ενδεχομένως να επισκευάστηκαν και να μεταφέρθηκαν σε άλλους κινητήρες, η εντολή αυτή θα επηρεάσει πολύ περισσότερους από 220 τέτοιου τύπου, οι οποίοι παράγονται από μία κοινοπραξία της General Εlectric και της γαλλικής Safran.

Ο κινητήρας CFM56 της πτήσης 1380 των Southwest Αirlines εξερράγη πάνω από την Πενσιλβάνια την Τρίτη, 26 λεπτά μετά την απογείωση του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο Λα Γκούαρντια της Νέας Υόρκης. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 149 άτομα. Τα θραύσματα από το πτερύγιο έσκισαν την άτρακτο του Boeing 737-700 και έσπασαν ένα παράθυρο. Το στέλεχος τράπεζας Τζένιφερ Ριόρνταν, 43 ετών, σκοτώθηκε όταν ξαφνικά ρουφήχτηκε από μία τρύπα που άνοιξε δίπλα στη θέση της. Οι συνεπιβάτες κατάφεραν να τη συγκρατήσουν και να την τραβήξουν μέσα στο αεροσκάφος, αλλά πέθανε από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Την Τετάρτη ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Ρόμπερτ Σαμγουόλτ, ανακοίνωσε ότι το συμβάν έλαβε χώρα όταν ένα από τα 24 πτερύγια του κινητήρα αποσπάστηκε από τη θέση του. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες υπήρχε κόπωση του υλικού στο συγκεκριμένο πτερύγιο, με αποτέλεσμα αυτό να σπάσει. Ο Σαμγουόλτ τόνισε ότι δεν ήταν σε θέση να πει αν το περιστατικό, το πρώτο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στις ΗΠΑ από το 2009, είναι ένα πρόβλημα που αφορά ολόκληρο τον στόλο των Boeing 737-700.

Τα πληρώματα των Southwest Airlines έλεγχαν παρόμοιους κινητήρες της εταιρείας, εστιάζοντας το ενδιαφέρον στους παλαιότερους CFM56, όπως δήλωσε ένα άτομο με γνώση της διαδικασίας. Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που παρουσίασε πρόβλημα κινητήρας αυτού του τύπου σε αεροσκάφος των Soutwest Airlines την τελευταία διετία, γεγονός που οδήγησε και άλλες εταιρείες ανά τον κόσμο να ελέγξουν τα αεροσκάφη τους. Εμπειρογνώμονες του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών ερευνούσαν το Boeing 737-700 προκειμένου να βρουν το αίτιο της έκρηξης στον κινητήρα.

Ως ήρωα υποδέχθηκαν την πιλότο της πτήσης Τάμι Τζο Σουλτς, η οποία είναι πρώην πιλότος του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ