Εκπαίδευση: Με «πυροτεχνήματα» η κατάργηση της αξιολόγησης

Εκπαίδευση: Με «πυροτεχνήματα» η κατάργηση της αξιολόγησης

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ΟΟΣΑ συνδέει τους νέους διορισμούς στην εκπαίδευση με την αξιολόγηση και την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων, ωστόσο, χθες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πομπωδώς ότι καταργεί το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μάλιστα, έκανε λόγο για «τέλος στην απειλή τιμωρητικής αξιολόγησης», παρότι το Προεδρικό Διάταγμα του 2013 δεν εφαρμόστηκε ποτέ λόγω των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, καταργεί θεσμούς όπως οι σχολικοί σύμβουλοι, ενώ θεσμοθετεί νέο σύστημα επιλογής στελεχών.

Ειδικότερα, χθες, κατατέθηκε στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Οπως είχε παρουσιάσει η «Κ» στις 16 Μαρτίου, ο κ. Γαβρόγλου καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χωρίς να την αντικαθιστά με δική του πολιτική πρόταση για το πώς πρέπει να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί. Αντιθέτως, δημιουργεί ένα κενό νόμου. Βέβαια, το Π.Δ. 152 δεν έχει εφαρμοστεί έως τώρα, λόγω των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Ετσι, η απόφαση Γαβρόγλου επιβεβαιώνει την πολιτική αβελτηρία του, όπως και των προκατόχων του στο υπουργείο Παιδείας, ως προς την αξιολόγηση.

Με το ν/σ περιγράφεται το νέο σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις περίπου 20.000 θέσεις στην πυραμίδα της εκπαιδευτικής διοίκησης· υπάρχουν συνολικά 23 θέσεις ευθύνης. Τα κριτήρια είναι α) η επιστημονική συγκρότηση, β) η διοικητική και διδακτική εμπειρία, γ) η διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια και δ)  η προσωπικότητα και γενική συγκρότηση. Ομως, υπάρχουν διαμαρτυρίες ως προς τα ανώτατα όρια μονάδων που μπορεί να συγκεντρώσει κάποιος υποψήφιος από τα πτυχία του σε σύγκριση με τη μοριοδότηση λόγω προϋπηρεσίας. Και αυτό, παρότι διεκδικεί θέση με καθαρά καθοδηγητικές αρμοδιότητες που απαιτεί ισχυρή επιστημονική κατάρτιση.

Νέο στοιχείο είναι ότι για την επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, που αποτελούν την κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, θεσμοθετείται κεντρικό συμβούλιο επιλογής στο οποίο θα μετέχει ένα μέλος του ΑΣΕΠ, ως πρόεδρος. Επίσης, ο σύλλογος διδασκόντων θα αποτιμά την πορεία του σχολείου τρεις φορές μέσα στο έτος ενώ ενισχύεται και ο ρόλος του σχολικού συμβουλίου (με συμμετοχή εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των γονέων).

Ως προς τις νέες διατάξεις σε σχέση με το ν/σ όταν δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση, οι αλλαγές είναι λίγες. Ενδεικτικά, μειώνονται κατά δύο οι υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως των διευθυντών και των υποδιευθυντών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ δίνεται η δυνατότητα σε νυν διευθυντές να θέσουν υποψηφιότητα για την ίδια θέση αλλά όχι για το σχολείο που τώρα υπηρετούν αλλά για διαφορετικό.

Τέλος, για κολέγια, ΙΕΚ και Κέντρα Διά Βίου Μάθησης ορίζονται πρόστιμα και ποινές που ξεκινούν από 1.000 ευρώ και που φθάνουν έως και τις 50.000 ευρώ και το «λουκέτο» σε περίπτωση λειτουργίας χωρίς άδεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή