ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα παράταση έως 10 Μαΐου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ΕΕΣΣΤΥ αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το μέλλον της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Οι δύο πλευρές αναζητούν τη χρυσή τομή που αφορά το τίμημα της ΕΕΣΣΤΥ (Rosco) και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, επιδιώκεται να βρεθεί μια κοινή λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.

Ετσι, προχθές το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να δώσει νέα παράταση στον ενδιαφερόμενο επενδυτή για να υποβάλει τη βελτιωμένη προσφορά του. Η νέα προθεσμία εκπνέει στις 10 Μαΐου 2018, αντί σήμερα 26 Απριλίου που είχε προγραμματιστεί αρχικά. Είναι η δεύτερη παράταση που δίδεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι άγνωστο αν και η νέα προθεσμία θα τηρηθεί.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μετάθεση υποβολής της βελτιωμένης προσφοράς ακύρωσε τις προγραμματισμένες για σήμερα κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών των εργαζομένων στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Οι κινητοποιήσεις θα γίνουν όποτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι έτοιμη να υποβάλει τη βελτιωτική της προσφορά. Φυσικά, πρόκειται για κινητοποιήσεις που γίνονται για τη (συνδικαλιστική) τιμή των όπλων και δεν αλλάζουν κάτι στην πορεία ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η φόρμουλα που αναζητείται προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα που έχει δημιουργηθεί, είναι η μεν ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανεβάσει το τίμημα, το δε ΤΑΙΠΕΔ να δώσει κάτι ως αντιστάθμισμα. Τις επόμενες 15 ημέρες θα αναζητηθεί αυτό το αντιστάθμισμα, το οποίο μέχρι τώρα δεν υπάρχει. Και αν αυτό απαιτηθεί, θα δοθεί και νέα παράταση.

Ετσι, όπως ανέφεραν καλά ενημερωμένες πηγές, το γεγονός ότι οι δύο πλευρές εργάζονται για να βρουν μια λύση είναι ενθαρρυντικό. Δίνονται δηλαδή περισσότερες πιθανότητες να υπάρξει μια συμφωνία, παρά το αντίθετο που ίσχυε πριν από λίγες εβδομάδες.
Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλαν θετικά και οι επαφές, πριν από μερικές ημέρες, της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τη διοίκηση της ιταλικής Ferrovie dello stato Italiane, βασικού μετόχου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πάντως, η διαφορά των δύο πλευρών ανέρχεται σε περισσότερο από 10 εκατ. ευρώ, και είναι σημαντική. Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέθεσε τον περασμένο Φεβρουάριο προσφορά της τάξης των 10 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ. Οι ανεξάρτητοι αποτιμητές του ΤΑΙΠΕΔ, όμως, έκριναν ως εύλογο τίμημα πώλησης της εταιρείας ένα ποσό που ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ. Η διαφορά είναι μεγάλη για τα μεγέθη που βρίσκονται σε διαπραγμάτευση, δεδομένου ότι η απαιτούμενη βελτίωση στο τίμημα δημιουργεί ένα υπερτίμημα άνω του 100% του αρχικού τιμήματος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ