ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Το ντιζάιν αποκτά γερά θεμέλια στην Ελλάδα

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Επί 17 χρόνια τα Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης τιμούν τους δημιουργούς της οπτικής επικοινωνίας στη χώρα μας, σε 38 κατηγορίες. Φέτος, ξεχώρισαν 52 γραφεία από 1.250 συμμετοχές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εύκολα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι δημιουργείται μια «σχολή» στη Θεσσαλονίκη στον τομέα του ντιζάιν, κρίνοντας από το γεγονός ότι τα τέσσερα από τα πρώτα πέντε γραφεία που τιμήθηκαν με πάνω από δύο ΕΒΓΕ στην τελετή απονομής των ομώνυμων βραβείων γραφιστικής έχουν την έδρα τους στην πόλη του Θερμαϊκού.

Οι Beetroot, ο Δημήτρης Παπάζογλου, οι Semiotik, οι Post Spectacular Office, αλλά και οι –Αθηναίοι– Kommigraphics τιμήθηκαν για τα έργα που δημιούργησαν την προηγούμενη χρονιά. Μάλιστα, οι Beetroot κατέκτησαν και το ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ, ανακηρύχθηκαν δηλαδή ως το καλύτερο γραφείο της χρονιάς, ενώ ο κ. Παπάζογλου τιμήθηκε με το νέο Τυπογραφικό Αριστείο για τη δουλειά του στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Την ίδια στιγμή, όμως, θα ήταν καταχρηστικό να περιορίσουμε τα πράγματα σε μια «σχολή» και να δούμε το θέμα καθαρά τοπικά από τη στιγμή που το ντιζάιν, ο σχεδιασμός, είτε εφαρμόζεται στη γραφιστική είτε στη συσκευασία ή αλλού, είναι μοναδικός και προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη, ενός ιδιώτη ή δημόσιου οργανισμού, μιας επιχείρησης ή ενός πολιτιστικού φορέα.

Το ντιζάιν επίσης δεν γνωρίζει σύνορα. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένα από τα γραφεία και τους επαγγελματίες που τιμήθηκαν στα βραβεία της περασμένης Παρασκευής έχουν παρουσία στη διεθνή σκηνή και προσεγγίζονται από μεγάλους παίκτες του εξωτερικού, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία Bόλβο και η Tate Modern.

«Η οπτική επικοινωνία, ο σχεδιασμός, είναι ένα όπλο είτε αφορά εμπορικό ή πολιτιστικό προϊόν και υπηρεσία», μας έλεγε ο διευθυντής των ΕΒΓΕ Δημήτρης Φακίνος πριν από λίγο καιρό με μια άλλη αφορμή («Κ», 19/01/2018). Πράγματι, αν δει κανείς λεπτομερώς τους πελάτες των διακριθέντων δημιουργικών γραφείων στο σύνολό τους, το γενικότερο μήνυμα που εκπέμπουν τα βραβεία ΕΒΓΕ είναι πως το ντιζάιν έχει αποκτήσει στέρεες βάσεις και γερά θεμέλια στην ελληνική αγορά. H διαφοροποίηση, σε μια εποχή κρίσης και βομβαρδισμού πληροφοριών, υπηρεσιών και εικόνας, είναι ζητούμενο από όλους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ