ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εκδικητές: Ο πόλεμος της αιωνιότητας **½
ΔΡΑΣΗΣ (2018)
Σκηνοθεσία: Αντονι και Τζο Ρούσο
Ερμηνείες: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Σκάρλετ Γιόχανσον, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κρις Εβανς

Το μεγαλύτερο μπλοκμπάστερ της άνοιξης –και μάλλον ολόκληρης της χρονιάς– έρχεται για να κάνει «κατάληψη» στα multiplex ανά την υφήλιο. Δέκα χρόνια (από τον πρώτο «Iron Man») χρειάστηκαν προκειμένου να μετοικήσουν όλοι οι ήρωες της Marvel από το χαρτί στην οθόνη, προκειμένου να σχηματίσουν την ομάδα της νέας ταινίας. Εκεί, εκτός από τους κλασικούς «Εκδικητές», υπάρχουν ακόμη διάφοροι άλλοι υπερήρωες όπως ο Black Panther, ο Dr Strange, οι Φύλακες του Γαλαξία κ.ά.· όλοι τους συμμαχούν προκειμένου να σταματήσουν τον τρομερό Θάνος (από τον αρχαιοελληνικό Θάνατο και όχι τον... Θανάση), ο οποίος σχεδιάζει την εξολόθρευση του μισού πληθυσμού του σύμπαντος.

Σε τέτοιου τύπου φιλμ συνήθως χωράει ελάχιστη κριτική. Τα εκατομμύρια των ανθρώπων που θα τη δουν παγκοσμίως είναι ήδη «πιστοί» του franchise ή επηρεασμένοι από τη γιγάντια καμπάνια προώθησης. Η ιστορία του Θάνος, ωστόσο, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες στο κατά τα άλλα μάλλον μονότονο σύμπαν της Marvel. Βλέπετε, ο παραπάνω ημίθεος, παρατηρώντας τον κόσμο να υποφέρει λόγω του υπερπληθυσμού, που παράγει φτώχεια, ασθένειες και πολέμους, βρίσκει μια δραστική λύση: τη μεμιάς «εκτέλεση» των μισών γήινων και εξωγήινων (αυτό μπορούν να κάνουν τα συγκεντρωμένα πετράδια της αιωνιότητας) προκειμένου να επικρατήσει... ευημερία. Οι παρανοϊκές ιδέες του Χίτλερ μπαίνουν σε διαγαλαξιακή εφαρμογή, με την ιστορία να έχει και άλλες προεκτάσεις, ηθικολογικού περιεχομένου.

Αυτές, ωστόσο, ελάχιστα εξερευνώνται, αφού από ένα σημείο κι έπειτα –και μέχρι το απροσδόκητο φινάλε– εκείνος που κυριαρχεί είναι ο ορυμαγδός της δράσης. Αλλες επιτυχημένες και άλλες όχι, οι σεκάνς διαδέχονται η μία την άλλη σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να χωρέσει στις δυόμισι ώρες του φιλμ η μεγαλύτερη συγκέντρωση χολιγουντιανών σταρ της Ιστορίας. Ευτυχώς, το χιούμορ μάς σώζει αρκετές φορές από τα χασμουρητά.

Απάτη σε μαύρο φόντο **½
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μαρσάλ
Ερμηνείες: Μπενουά Μαζιμέλ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ιντίρ Τσεντέρ
Μεγάλη γαλλική απάτη

Η πιο προσοδοφόρος οικονομική απάτη της σύγχρονης γαλλικής ιστορίας μεταφέρεται στην οθόνη, υπό τη μορφή ενός αγωνιώδους θρίλερ με μαφιόζικα στοιχεία. Ο χρεοκοπημένος Αντουάν αποφασίζει να εξαπατήσει το γαλλικό δημόσιο, μπαίνοντας στην αγορά των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων CO2 και κρατώντας για τον εαυτό του τον ΦΠΑ. Σύντομα όμως, τόσο εκείνος όσο και οι φίλοι του θα βρεθούν μπλεγμένοι σε έναν ατέρμονο κύκλο προδοσίας, απειλών και (τελικά) αίματος. Ο σκηνοθέτης Ολιβιέ Μαρσάλ κατευθύνει ένα σφιχτοδεμένο φιλμ, το οποίο γρήγορα αφήνει το πεδίο της οικονομίας –αναφέρονται κάποια σκόρπια στοιχεία– για την γκανγκστερική δράση. Ο Μπενουά Μαζιμέλ («Πορφυρά ποτάμια») είναι αρκτούντως πειστικός στον κεντρικό ρόλο, όπως και ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ σε εκείνον του σκληρόκαρδου πεθερού του.

Το απώτατο σημείο της ανθρωπότητας ***½
Σκηνοθεσία: Εμερ Ρέινολντς
Εμφανίζονται:  Φρανκ Ντρέικ, Εντουαρντ Στόουν, Τζον Κασάνι
Η ασύλληπτη απεραντοσύνη

Το 1977, ο τότε διευθυντής της ΝASA πήγε στο γραφείο του προέδρου Νίξον και του ζήτησε χρηματοδότηση για το Voyager, λέγοντάς του πως η προηγούμενη ευκαιρία (ευθυγράμμιση πλανητών) για μια τέτοια αποστολή ήταν επί προεδρίας... Τζέφερσον. Το αίτημα εγκρίθηκε και το Voyager έγινε έτσι το πρώτο αντικείμενο ανθρώπινης κατασκευής που έφτασε στο απώτατο όριο του ηλιακού μας συστήματος. Το συναρπαστικό ταξίδι του παρουσιάζεται μέσα από ένα αναλυτικό ντοκιμαντέρ, στο οποίο μιλούν όλοι εκείνοι που αφιέρωσαν την εργασία και τη ζωή τους στο συγκεκριμένο πρότζεκτ. Από τον περίφημο χρυσό δίσκο με τη μουσική και τους ήχους της Γης μέχρι τις σπουδαίες ανακαλύψεις μέσα στις δεκαετίες, το φιλμ περιγράφει τον ανθρώπινο άθλο αλλά και το ασύλληπτο της απεραντοσύνης του σύμπαντος.

Μαργκερίτ Ντυράς: Η οδύνη**
Σκηνοθεσία: Εμανουέλ Φινκιέλ
Ερμηνείες: Μελανί Τιερί, Μπενουά Μαζιμέλ
Απελπισμένος αγώνας δρόμου

Ο Εμανουέλ Φινκιέλ μεταφέρει στην οθόνη το ομώνυμο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της σπουδαίας Γαλλίδας συγγραφέως. Η νεαρή Ντυράς βρίσκεται στο κατεχόμενο Παρίσι του 1944, όταν ο αντιστασιακός άνδρας της, Ρομπέρ Αντέλ, συλλαμβάνεται. Τότε εκείνη ξεκινά έναν απελπισμένο αγώνα δρόμου προσεγγίζοντας ακόμη και ένα Γάλλο συνεργάτη της Γκεστάπο, προκειμένου να τον γλιτώσει από τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η Μελανί Τιερί ερμηνεύει με ευαισθησία τον κεντρικό χαρακτήρα, ωστόσο το φιλμ γρήγορα περιορίζεται στον μελοδραματισμό και στην επανάληψη. Η ατμόσφαιρα της εποχής αναπαρίσταται άρτια· από την άλλη, η κατάσταση αγωνιώδους αναμονής μπορεί να περιγράφεται αριστοτεχνικά στο λογοτέχνημα, αλλά μεταφέρεται μάλλον αμήχανα στο φιλμ.

Εμεις...

Το σινεμά της Αφρικής έρχεται στην πόλη την προσεχή εβδομάδα (3-9/5) με την 7η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου, η οποία θα φιλοξενηθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Οκτώ πρεσβείες και προξενεία (Αλγερία, Αιθιοπία, Αίγυπτος, Κένυα κ.ά.) στην Αθήνα διοργανώνουν μια μεγάλη γιορτή της πολυπολιτισμικότητας, που φιλοδοξεί να γνωρίσει στους Ελληνες άγνωστες πτυχές της ζωής στην αφρικανική ήπειρο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό, ενώ στη συνέχεια η διοργάνωση θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη (10-16/5).

...και οι αλλοι

Μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις στις οποίες το Netflix δημοσίευσε στοιχεία τηλεθέασης αποτελεί το νέο «Χαμένοι στο Διάστημα». Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως τη σειρά είδαν 6,3 εκατομμύρια διαφορετικοί χρήστες μόνο στην Αμερική, τις τρεις πρώτες μέρες κυκλοφορίας της. Φυσικά, δεν πρόκειται για οποιοδήποτε σόου, αλλά για ριμέικ της ομώνυμης θρυλικής κομεντί φαντασίας από τη δεκαετία του 1960. Η καινούργια σειρά, πάντως, που είναι διαθέσιμη και στην ελληνική έκδοση της πλατφόρμας, έχει πολύ περισσότερα στοιχεία θρίλερ και μυστηρίου, ακολουθώντας και τις «επιταγές» της εποχής.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ