ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με σκληρούς όρους η έγκριση εξαγοράς της HSW

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού απενεργοποιεί μεγάλο μέρος των ταχυπλόων του ενοποιημένου ομίλου σε περίπτωση που τρίτη εταιρεία επιδιώξει να μπει σε αγορές όπου είναι κυρίαρχη η Attica μαζί την Hellenic και καλεί τη νέα εταιρεία να αποσύρει και συμβατικά πλοία από το βόρειο Αιγαίο ή την Πάτμο, όπου έχει ουσιαστικά μερίδιο 100%, αλλά και από τη Σύρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με οκτώ σκληρούς όρους ενέκρινε τελικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού την εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group. Η απόφαση ουσιαστικά απενεργοποιεί μεγάλο μέρος των ταχυπλόων του ενοποιημένου ομίλου σε περίπτωση που τρίτη εταιρεία επιδιώξει να μπει σε αγορές που είναι κυρίαρχη η Attica μαζί την Hellenic και καλεί τη νέα εταιρεία να αποσύρει και συμβατικά πλοία από το βόρειο Αιγαίο ή την Πάτμο όπου έχει ουσιαστικά μερίδιο 100%, αλλά και από τη Σύρο. Το σκεπτικό της απόφασης, σύμφωνα με κύκλους της Επιτροπής, είναι να μη μειωθούν δρομολόγια, να μην ανέβουν οι τιμές και να αυξηθούν οι συνδέσεις σε μη επαρκώς εξυπηρετούμενα νησιά, ενώ παράλληλα να υπάρχει η δυνατότητα εισόδου τρίτων εταιρειών. Σημειώνεται πως στη διαβούλευση που προηγήθηκε ενδιαφέρον για πολλά δρομολόγια εξέφρασαν μικρότερες εταιρείες όπως η Golden Star και η Fast Ferries.

Οι οκτώ όροι

Αναλυτικότερα, οι οκτώ όροι είναι οι εξής:

1. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι ανταγωνιστές στα ακόλουθα δρομολόγια, η ίδια θα σταματήσει να εκτελεί δρομολόγια που εξυπηρετούνται με ταχύπλοα πλοία, στις γραμμές Αττική-Σύρος, Αττική-Ιος-Θήρα και Αττική-Πάρος-Νάξος-Κουφονήσια-Αμοργός και με συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική-Πάρος-Νάξος-Ιος-Θήρα με αναχώρηση απογευματινές ή βραδινές ώρες από την Αττική. (Σ.σ. Σε όλες τις γραμμές εννοείται και το δρομολόγιο επιστροφής.)

2. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία Αττική-Σύρος, Αττική-Πάτμος και Αττική-Χίος και Μυτιλήνη θα μειώσει τις προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία εκεί.

3. Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος με συμβατικό στο δρομολόγιο Αττική-Πάρος-Νάξος-Θήρα με προσεγγίσεις στην Ιο, θα μεταθέσει την αναχώρηση του πρωινού δρομολογίου («Νήσος Δήλος») κατά τριάντα πέντε λεπτά τουλάχιστον.

4. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι στις γραμμές Αττική-Σύρος, Αττική-Ιος-Θήρα και Αττική-Πάρος-Νάξος-Κουφονήσια-Αμοργός θα αποσύρει από την Ελλάδα το Highspeed 4 και αναλόγως ένα ακόμη ταχύπλοο κι ένα συμβατικό.

5. Δεν θα αυξήσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς Αττική για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο και Θήρα, σε σύγκριση με πέρυσι.

6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο.

7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους από και προς την Αττική για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο, Θήρα και Πάτμο για 3 χρόνια και προς/από Χίο και Μυτιλήνη για 5 χρόνια.

8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τα δρομολόγια προς τρία νησιά σε άγονες γραμμές, στις οποίες δεν πραγματοποιούνται δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή και θα δημιουργήσει σύνδεση με προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η Attica, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ