ΕΛΛΑΔΑ

Ελληνικές startups «ρίχνουν δίχτυα» στο εξωτερικό

ΒΙΚΥ ΚΑΤΕΧΑΚΗ

Ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Γιώργος Δημόπουλος πρόσφατα συναντήθηκαν με εκπροσώπους της ελληνικής κοινότητας και με Αμερικανούς επενδυτές σε Νέα Υόρκη και Βοστώνη που ενδιαφέρονται για ελληνικές startups.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το 2010, ο Απόστολος Αποστολάκης, συνιδρυτής του fund Venture Friends, υπήρξε από τους πρώτους που ανακάλυψαν το Taxibeat. Επένδυσε 40.000 ευρώ μέσω του open fund και υποστήριξε θερμά την επιτυχή –όπως αποδείχθηκε– επιχειρηματική ιδέα του Νίκου Δρανδάκη. Το Taxibeat υπήρξε μάλιστα η αφορμή για να συνειδητοποιήσει πως τον ενδιέφερε να επενδύει στις ιδέες νέων ανθρώπων με θέληση να δημιουργήσουν. Οκτώ χρόνια αργότερα, έχοντας εμπλακεί στην ίδρυση επιτυχημένων νεοφυών επιχειρήσεων, όπως το E-FOOD και το Doctoranytime, δημιούργησε μαζί με τον Γιώργο Δημόπουλο το Venture Friends II. Πρόκειται για ένα από τα εννέα funds που χρηματοδοτήθηκαν με 45 εκατ. ευρώ από το EquiFund, το πιο σύγχρονο επενδυτικό εργαλείο για τις ελληνικές startups.

«Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους Ελληνες startuppers που θέλουν να δημιουργήσουν μεγάλες εταιρείες στον χώρο της τεχνολογίας. Αναζητούμε άτομα ικανά, που έχουν φιλοδοξίες για προϊόντα που αφορούν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και την παγκόσμια αγορά», επισημαίνει ο Απόστολος Αποστολάκης. «Χρηματοδοτούμε εταιρείες που έχουν ήδη φέρει τα πρώτα έσοδα, με ποσά που ξεκινούν από 500.000 και φθάνουν έως τα 5 εκατ. ευρώ – εφόσον έχουν τη δυνατότητα μεγάλης ανάπτυξης. Πρόθεσή μας είναι να τις πάμε μακριά και να συνεχίσουμε το έργο που ξεκινήσαμε με το πρώτο μας fund», τονίζει. Πριν από δύο χρόνια, το Venture Friends I είχε δημιουργήσει ένα οικοσύστημα είκοσι δυναμικών εταιρειών. Το δεύτερο fund έρχεται να δώσει συνέχεια στην ανάδειξη επιτυχημένων startups που χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια. Ηδη, έχει υπογράψει δύο συμφωνίες και ετοιμάζεται να προχωρήσει σε μία τρίτη.

«Επενδύσαμε σχεδόν μισό εκατ. ευρώ σε μία νέα ομάδα, τη Stasher. Η υπηρεσία τους επιτρέπει με μόλις 6 λίρες τη φύλαξη των αποσκευών στο πιο βολικό σημείο μετά την αναχώρηση από το ξενοδοχείο. Η βάση είναι στο Λονδίνο και η εταιρεία παρέχει ήδη υπηρεσίες σε Παρίσι, Ρώμη και Βερολίνο, ωστόσο η ανάπτυξη του λογισμικού της γίνεται στην Ελλάδα», εξηγεί ο κ. Αποστολάκης. «Η δεύτερη επένδυση είναι το Instashop, ένα διαδικτυακό παντοπωλείο άμεσης παράδοσης προϊόντων, που ξεκίνησε από δύο Ελληνες στο Ντουμπάι και επεκτάθηκε στα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ. Μέσω της νέας χρηματοδότησης που τους προσφέρουμε, το Instashop “ανοίγει φτερά” και στην Αίγυπτο», εξηγεί. Το fund ετοιμάζεται να επενδύσει και στο MyJobNow, μία υπηρεσία που βοηθά άτομα που αναζητούν προσωρινή απασχόληση στον χώρο της εστίασης ή σε εποχικά καταστήματα να βρουν την κατάλληλη δουλειά με βάση τα προσόντα τους.

Δικτύωση στην Αμερική

Μέσα στον Απρίλιο, το fund του κ. Αποστολάκη ταξίδεψε σε Νέα Υόρκη και Βοστώνη. Ενας από τους σημαντικότερους στόχους ήταν η δικτύωση με το ελληνικό οικοσύστημα. «Είναι σημαντικό να ανταλλάσσουμε τις καλύτερες πρακτικές με άλλες startups της Αμερικής και να μεταφέρουμε το know-how σε Ελληνες ιδρυτές», εξηγεί ο επικεφαλής του Venture Friends. «Επιπλέον, επιδιώκουμε να γνωρίζουμε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να στηρίξουν τις ελληνικές startups κατά την επέκτασή τους στο εξωτερικό, ενώ, παράλληλα, ερχόμαστε σε επαφή με funds που θα μπορούσαν να επενδύσουν σε επόμενους γύρους δικών μας επιχειρήσεων».

Ηδη, επιτυχημένες startups που ξεκίνησαν από την Ελλάδα έχουν κατακτήσει την άλλη άκρη του Ατλαντικού με Αμερικανούς επενδυτές να χρηματοδοτούν τον δεύτερο γύρο τους. Οπως το BlueGround, την εταιρεία που ενοικιάζει πολυτελή διαμερίσματα. Ξεκίνησε από την Αθήνα και σήμερα διαχειρίζεται πάνω από 800 ακίνητα, από τα οποία τα 70 βρίσκονται στη Νέα Υόρκη. «Η έξοδος φέρνει την επιτυχία. Παράλληλα, ανοίγει την όρεξη στους επενδυτές να χρηματοδοτήσουν εταιρείες που έχουν ήδη επιτυχημένη διεθνή παρουσία και επομένως μεγαλύτερη προοπτική», λέει ο κ. Αποστολάκης και τονίζει τη σημασία της εμπειρίας που έχει συσσωρευτεί. «Είναι σημαντικό ότι άνθρωποι που έχουν εργαστεί σε εταιρείες όπως η Taxibeat, η Workable και το e-FOOD έχουν πλέον τη δυνατότητα να μεταδώσουν την εμπειρία τους στην επόμενη γενιά των startuppers και να τους βοηθήσουν να βγουν στο εξωτερικό».

Τα στελέχη στον χώρο του οικοσυστήματος αναμένουν τα επόμενα χρόνια αλματώδη αύξηση του αριθμού των startups που θα προσπαθήσουν να βγουν εκτός συνόρων. «Αρκετός κόσμος αντιλαμβάνεται ότι εκεί υπάρχει μία διέξοδος», εξηγεί ο Απόστολος Αποστολάκης και σκιαγραφεί το προφίλ των σημερινών startuppers που διεκδικούν μία θέση στην παγκόσμια αγορά μέσω των νέων ιδεών τους. «Είναι τριαντάρηδες και έχουν ένα πρώτο δίκτυο ανθρώπων που θα τους βοηθήσει να συγκροτήσουν ομάδα. Εχουν ήδη πετύχει κάποια πράγματα, καταλαβαίνουν πώς θα εκμεταλλευθούν μία ευκαιρία και πάνω από όλα έχουν πάθος για τις ιδέες τους».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ