ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Οι νέοι προορισμοί για την Praktiker

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο γενικός διευθυντής της Praktiker κ. Ιωάννης Σελαλμαζίδης αναφέρεται στα σχέδια επέκτασης της εταιρείας, στο e-commerce και στον ανταγωνισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το 16ο κατάστημά της εγκαινιάζει την ερχόμενη Παρασκευή η Praktiker, σχεδιάζοντας ήδη το επόμενο βήμα, με περιοχές ενδιαφέροντος την Αττική, την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Κέρκυρα, στην οποία δεν έχει μέχρι στιγμής παρουσία. Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος στην Ανθούσα, ο γενικός διευθυντής της Praktiker κ. Ιωάννης Σελαλμαζίδης μιλάει σήμερα στην «Κ» για τη στρατηγική της εταιρείας και τα επόμενα πλάνα της.

– Το νέο κατάστημα στην Ανθούσα σε τι θα διαφέρει από τα υπόλοιπα;

– Το καινούργιο κατάστημα είναι μοναδικό, καθώς για πρώτη φορά λειτουργούμε σε ξεχωριστό χώρο κι ένα B2B center. Μέχρι τώρα δεν είχαμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε σε εξειδικευμένο χώρο τα εμπορεύματά μας και τις συγκεκριμένες λύσεις για τους εξειδικευμένους επαγγελματίες. Στο Β2B center θα υπάρχουν αρχιτέκτονες, μηχανικοί, διακοσμητές που θα μπορούν να δώσουν στον πελάτη διαφοροποιημένες λύσεις, να σχεδιάζουν μαζί του μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησής του. Επιπλέον, πιστεύω ότι δίνουμε ζωή στον χώρο, που ήταν επί σειράν ετών εγκαταλελειμμένος, αλλά και ευκαιρία στην περιοχή να αναπτυχθεί.

– Η δημιουργία του B2B center σημαίνει ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί κυρίως στους επαγγελματίες και στις επιχειρήσεις και λιγότερο στους ιδιώτες καταναλωτές;

– Είχαμε ανέκαθεν το B2B στη στρατηγική μας. Απλώς τώρα το ενισχύουμε.

– Τι επισκεψιμότητα αναμένετε στο νέο κατάστημα;

– Σήμερα τα μεγάλα μας καταστήματα, όπως είναι και αυτό της Ανθούσας, δέχονται 1.500-2.000 πελάτες ημερησίως. Εχει ενδιαφέρον ότι το νέο κατάστημα στην Ανθούσα βρίσκεται ανάμεσα σε δύο καταστήματα του ανταγωνισμού. Είναι μια περιοχή «παρθένα», στην οποία εμείς έως τώρα δεν είχαμε παρουσία. Από πλευράς στρατηγικής θεωρούμε ότι είναι πολύ καλή κίνηση και θα δώσει αρκετά μεγάλη ώθηση στην εταιρεία μας για να συνεχίσουμε να είμαστε ο ηγέτης στον κλάδο του DIY και home improvement.

– Μετά την Ανθούσα τι ακολουθεί;

– Οι περιοχές οι οποίες μας ενδιαφέρουν είναι η Αττική, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Θεσσαλονίκη. Εκτιμώ ότι μέσα στο 2019 θα ανοίξουμε το επόμενο κατάστημα Praktiker.

– Το τελευταίο διάστημα εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ίδια κατηγορία με εσάς, και άλλες, ανοίγουν καταστήματα, συχνά μικρότερα, στο κέντρο της Αθήνας. Θα ακολουθήσετε και εσείς αυτή τη στρατηγική;

– Εμείς πιστεύουμε ότι ένας πελάτης, ειδικά στην Αττική, έχει τη δυνατότητα μέσα σε 10-20 λεπτά να πάει σε ένα κατάστημα Praktiker, όπου μπορεί να βρει μια πλήρη γκάμα των προϊόντων μας. Σε ένα μικρό κατάστημα, του στερείς τη δυνατότητα της επιλογής. Εμείς θέλουμε οι πελάτες μας να κάνουν τις αγορές τους με άνεση, σε έναν χώρο λειτουργικό και να βλέπουν μια συνολική λύση για τις ανάγκες τους.

– Θα επεκταθείτε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων;

– Στη σημερινή εποχή δεν μπορείς να πουλάς μόνο εμπορεύματα. Πρέπει να μπορείς να δίνεις λύσεις στον πελάτη. Eτσι, ξεκινάμε τρεις νέες υπηρεσίες: garden, interior και clima experts. Eχουμε δημιουργήσει συγκεκριμένους χώρους μέσα στα καταστήματα, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα όσα αφορούν τους παραπάνω τομείς και θα παρέχονται λύσεις από εξειδικευμένους εργαζόμενούς μας, γεωπόνους, διακοσμητές, αρχιτέκτονες. Για παράδειγμα, στο τμήμα garden experts οι ειδικευμένοι εργαζόμενοί μας θα μπορούν να κάνουν τη μελέτη διαμόρφωσης του κήπου σου. Αυτό μεταφράζεται φυσικά και σε νέες προσλήψεις, τουλάχιστον 25-30 άτομων.

– Κατά πόσον έχει συμβάλει ο τουρισμός στην ανάπτυξη της Praktiker;

– Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για εμάς, και το βλέπουμε ειδικά στα καταστήματά μας στην Κρήτη και στη Ρόδο, ειδικά τον Νοέμβριο, όταν ξεκινούν τις ανακαινίσεις των καταλυμάτων.

– Πόσο σημαντικό είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα;

– Είναι συμπληρωματικό εργαλείο, απολύτως απαραίτητο, αλλά εγώ δεν πιστεύω ότι θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει το φυσικό κατάστημα. Το μέγιστο μερίδιο που μπορεί να αποσπάσει το e-shop στον συνολικό μας τζίρο εκτιμώ ότι είναι 5%.

–Eχει αλλάξει η κρίση τις συνήθεις του Eλληνα ως προς το DIY; Εχει γίνει πιο δημοφιλές;

– Δεν έχει αλλάξει κάτι, διότι οι Ελληνες είμαστε μαθημένοι αλλιώς και τα δυνατά σημεία μας βρίσκονται σε άλλους τομείς. Στις βορειοευρωπαϊκές χώρες, εδώ και χρόνια, επικρατεί διαφορετική αντίληψη. Οταν πήγα το 1974 στη Γερμανία για σπουδές, οι συμφοιτήτριές μου εκεί έβαφαν μόνες τους τα σπίτια που νοίκιαζαν, πρακτική εντελώς ξένη για εμάς τους Ελληνες. Γι’ αυτό, άλλωστε, αποφασίσαμε να ενισχύσουμε τον τομέα της παροχής υπηρεσιών.

«Κάναμε πράξη το Do It Yourself»

«Αφού είμαστε εταιρεία στον κλάδο του DIY (Do It Yourself – Φτιάξ’ το μόνος σου), κάναμε πράξη το DIY στην περίπτωση του καταστήματος της Ανθούσας», επισημαίνει ο κ. Σελαλμαζίδης.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Ο σχεδιασμός της ανακατασκευής του κτιρίου, εκεί όπου ήταν παλαιότερα το εκθεσιακό κέντρο Expo Athens και μετέπειτα κατάστημα της Sprider, έγινε όχι από κάποια τρίτη τεχνική εταιρεία, αλλά από το τεχνικό τμήμα της ίδιας της Praktiker, κάτι το οποίο αναφέρει με υπερηφάνεια ο γενικός διευθυντής
της εταιρείας.

Οι εργασίες διήρκεσαν επτά μήνες και το κόστος της επένδυσης ανέρχεται στο ποσόν των 4 εκατομμυρίων ευρώ. Το νέο κατάστημα διαθέτει χώρους πώλησης 8.500 τ.μ., ενώ το B2B center που βρίσκεται σε ξεχωριστό κτίριο καταλαμβάνει άλλα 2.000 τ.μ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Praktiker ανέλαβε τις βασικές εργασίες ανακατασκευής και του υπόλοιπου χώρου του εκθεσιακού κέντρου, το οποίο αναμένεται να μετατραπεί σε mall, με την ονομασία Emporium Plaza. Το ακίνητο ανήκει στην εταιρεία Arcania, η οποία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες εμπορικές επιχειρήσεις, προκειμένου αυτές να λειτουργήσουν εκεί καταστήματα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ