ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα έργα εκτός Ελλάδας προσβλέπει η J&P Αβαξ το 2018

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Kρίσιμο για το μέλλον του ομίλου της J&P Αβαξ αναμένεται να είναι το 2018, καθώς η εταιρεία έχει καταγράψει σημαντική μείωση του ανεκτέλεστου υπόλοιπού της, που πλέον δεν ξεπερνά το 1,23 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 1,7 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 και περίπου 2-2,5 δισ. ευρώ ακόμα και κατά την περίοδο κορύφωσης της κρίσης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, δεδομένου του αργού ρυθμού δημοπράτησης και συμβασιοποίησης νέων μεγάλων έργων στην Ελλάδα, οι όποιες ελπίδες για ανάπτυξη των εταιρειών του κλάδου εδράζονται στα έργα του εξωτερικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή των έργων του εξωτερικού στα έσοδα του ομίλου κατά το 2017 ανήλθε σε 39,3%, από 36,5% το 2016. Παράλληλα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η διοίκηση της J&P Αβαξ, «με δεδομένο ότι στα δημόσια έργα που δημοπρατούνται στην εγχώρια αγορά ο ανταγωνισμός οδηγεί σε προσφορές με ιδιαίτερα υψηλές εκπτώσεις έναντι του προϋπολογισμού υπηρεσίας, η εξέλιξη της αγοράς κατασκευών στο 2018 μάλλον θα καθοριστεί από τη δυνατότητα των ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων να αναλάβουν και να εκτελέσουν έργα με προϋποθέσεις κερδοφορίας στο εξωτερικό».

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2017, που δημοσίευσε η εισηγμένη στις αρχές της εβδομάδας, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 24,4% σε 673 εκατ., από 541,2 εκατ. ευρώ κατά το 2016. Ωστόσο, ο όμιλος δεν κατόρθωσε ούτε πέρυσι να αποφύγει τις ζημίες, έστω κι αν τελικά αυτές ήταν κατά πολύ χαμηλότερες του 2016, καθώς δεν ξεπέρασαν τα 10,6 εκατ., από 43,2 εκατ. ευρώ το 2016. Κύριος λόγος για την εξέλιξη αυτή ήταν το ότι το 2017 διαγράφηκαν μόλις 4,6 εκατ. επισφαλών απαιτήσεων και άλλων προβλέψεων, έναντι 30,5 εκατ. το 2016, ενώ παράλληλα απομειώθηκαν μόλις 100.000 ευρώ από τις συμμετοχές του ομίλου, έναντι απομειώσεων 28,8 εκατ. ευρώ το 2016.

Στο μέτωπο του δανεισμού, ο καθαρός δανεισμός (ταμειακά διαθέσιμα μείον δάνεια) ανήλθε σε σχεδόν 520 εκατ. στο τέλος της περυσινής χρήσης, από 486,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2016. Σύμφωνα με τη διοίκηση, αυτό οφείλεται στο ότι πραγματοποιούνται συνεχώς επενδύσεις σε έργα παραχώρησης, ενώ απαιτούνται και σημαντικά κεφάλαια κίνησης για την έναρξη νέων έργων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ