ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αλαζονεία του Ελον Μασκ κόστισε στην Tesla 2 δισ. δολάρια

BLOOMBERG, REUTERS

Το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2018, το εργοστάσιο της Tesla στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας ενδέχεται να κλείσει για δέκα μέρες, προκειμένου να λύσει τα προβλήματα που έχουν προκύψει. Ο Ελον Μασκ, πάντως, δεσμεύθηκε ότι στα τέλη Ιουνίου θα μπορέσει να βελτιώσει τον ρυθμό παραγωγής και να κατασκευάζει 5.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Ελον Μασκ, ιδρυτής και επικεφαλής της Tesla που κατασκευάζει πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρνήθηκε να απαντήσει σε δύσκολες ερωτήσεις αναλυτών και τους συμπεριφέρθηκε προσβλητικά, με αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της εταιρείας του να υποχωρήσει κατά 5%. Μετά την εξέλιξη αυτή, η κεφαλαιοποίηση της Tesla ελαττώθηκε κατά 2 δισ. δολάρια. Συγκεκριμένα, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, στα μέσα της εβδομάδας, ο κ. Μασκ αρνήθηκε να απαντήσει σε αναλυτές από τράπεζες και χρηματιστηριακούς οίκους για την πορεία των κερδών της εταιρείας του, τα οποία, παρά τις υποσχέσεις του, δεν ανακάμπτουν.

Μάλιστα, χαρακτήρισε τις ερωτήσεις «βαρετές» και «ανόητες». Η αντίδραση της αγοράς υπήρξε άμεση. Η τιμή της μετοχής της Tesla έπεσε κατά 4,5% στην αμερικανική αγορά, αργά τη νύχτα της Τετάρτης και κατά 5% στη Φρανκφούρτη.

Οπως αναφέρει το CNBC, ο Ελον Μασκ φάνηκε πρόθυμος να απαντήσει σε απορίες των ένθερμων υποστηρικτών της Tesla. Σε όλη τη διάρκεια της επιχειρηματικής διαδρομής του, ο αμφιλεγόμενος επιχειρηματίας απευθύνεται σε όσους θαυμάζουν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει, λες και είναι οπαδοί του. Τους ζητεί να συνασπισθούν μαζί του εναντίον των «εχθρών» του, οι οποίοι αμφισβητούν την ικανότητά του να εκτιναχθεί στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Βloomberg, «ο κ. Μασκ απλώς αποδεικνύει πόσο αγνώμων είναι προς τους ευεργέτες του, δηλαδή τις τράπεζες που τον χρηματοδοτούν». Οι ερωτήσεις που ενόχλησαν τον επικεφαλής της Tesla αφορούσαν την προς τα κάτω αναθεώρηση των προβλέψεων κεφαλαιακών δαπανών και το αν θα προχωρήσει άμεσα σε αύξηση κεφαλαίου.

Το Μodel 3 απευθύνεται στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, ενώ τα πρώτα μοντέλα της Tesla ήταν πανάκριβα και απευθύνονταν σε λίγους. Ο Ελον Μασκ δηλώνει ότι θα εκπληρώσει τις υποσχέσεις του για αυξημένη παραγωγή οχημάτων τύπου Μodel 3 και θα συγκεντρώσει ρευστό, παρότι οι αναλυτές εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις.

Το τρέχον τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, το εργοστάσιο της Tesla στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας ενδέχεται να κλείσει για δέκα μέρες, προκειμένου να λύσει τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στον τομέα της παραγωγής. Ο Ελον Μασκ δεσμεύθηκε ότι στα τέλη Ιουνίου θα βελτιώσει τον ρυθμό παραγωγής, κατασκευάζοντας περίπου 5.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα. Ενδεικτικά ανέφερε ότι σε διάστημα τριών εβδομάδων, τον Απρίλιο, κατασκεύασε 2.000 οχήματα Model 3. Ακόμα, όμως, υπάρχουν θέματα λόγω της εντατικής αυτοματοποίησης στη γραμμή παραγωγής του Model 3, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Ελον Μασκ. Πάντως, η Tesla δεν πάσχει από έλλειψη ρευστού, καθώς στα τέλη του 2017 είχε ρευστότητα της τάξεως των 3,37 δισ. δολαρίων, εν συγκρίσει με τα 2,67 δισ. δολάρια στις 31 Μαρτίου 2018.

Ενας ακόμη δυνατός πονοκέφαλος για τον Ελον Μασκ είναι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. «Οσα αυτοκίνητα γερμανικών εταιρειών είδα, υπερέχουν κατά πολύ των αυτοκινήτων της Tesla», παρατηρεί ο Μάικ Τζάκσον, επικεφαλής της αμερικανικής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων AutoNation. «Εγιναν μεγάλες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά μοντέλα, όπως το ΙD, το οικογενειακό της VW, το ΕQ C της Μercedes και το Mission E της Porsche».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ