ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Υδατογραφίες βαθιάς συγκίνησης

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Μία από τις υδατογραφίες του Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, που «ζωγραφίζει το “σχεδόν” του τοπίου».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Χρειάζεται λίγος χρόνος να σταλάξει το αποτύπωμα των υδατογραφιών που παρουσιάζει ο Αριστείδης Χρυσανθόπουλος στην Gallery Genesis (Χάρητος 35, Κολωνάκι, έως 19 Μαΐου). Oρίζεται ένας κόσμος με εκείνη την αδιαβάθμητη, ασαφή και εν πολλοίς αυτόνομη ελευθερία της ακουαρέλας ως ενός μέσου που απελευθερώνει αλλά και δεσμεύει, με τις δυσκολίες του, τον ζωγράφο. Αξεπέραστη, ωστόσο, είναι η αθροιστική επίδραση καθώς τα περιγράμματα διυλίζονται και η αφηγηματική δυνατότητα απογειώνεται. Στάθηκα με διάθεση διερευνητική μπροστά στις υδατογραφίες του Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, ενός καλλιτέχνη με εντιμότητα που συγκινεί και με χειρονομία που πηγάζει από βαθιές αναφορές.

Οι μορφές του, μοναχικές ή ανά ζεύγη, το πορτρέτο του σκύλου, το φιλί, τα υπαινικτικά γυμνά, οι σκηνές έρωτα, ανασυνθέτουν εκείνη τη φευγαλέα αίσθηση του μύχιου, που διατυπώνεται μόνο υπό συνθήκες ορισμένης θερμοκρασίας και ορισμένου φωτός. Ο Αριστείδης Χρυσανθόπουλος μας δίνει ακουαρέλες μεγάλης ομορφιάς και εσωτερικής δύναμης, με θαυμαστή χρωματική παλέτα και, όπως λέει η Ιρις Κρητικού, με την ιδιότητα της επιμελήτριας, «ζωγραφίζει το “σχεδόν” του τοπίου, της μνήμης ενός καθημερινού αντικειμένου ή της ανθρώπινης συνθήκης». Κρατώ εκείνο το «ανάμεσα», στο βίωμα και την εντύπωση, τη σκιαγράφηση και τη σάρκα, τη σκιά και το κενό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ