ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα αρχή από Ψαθόπυργο - Ρίο για τη Μηχανική

Η Μηχανική διεκδικεί αποζημιώσεις για συνολικά 11 έργα, τα οποία ενώ είχε αναλάβει και υλοποιούσε, το 2011 το Δημόσιο προχώρησε σε διακοπή της χρηματοδότησής τους, επικαλούμενο οικονομική δυσπραγία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε τροχιά «επανεκκίνησης» επιχειρεί να βρεθεί το τελευταίο διάστημα η Μηχανική, η κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειας Εμφιετζόγλου. «Αιχμή του δόρατος» είναι το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος -Ρίο, στο οποίο μειοδότησε η ιταλική GD Infrastrutture, με την οποία συνεργάζεται η Μηχανική και το οποίο έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια προσφυγών και ενστάσεων, εντέλει συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε πρόσφατα να εκτελείται. Πρόκειται για έργο αρχικού προϋπολογισμού 215 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που μετά την έκπτωση του 45% που προσφέρθηκε, θα κοστίσει στην ΕΡΓΟΣΕ περίπου 118 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει εξέλθει πλέον του καθεστώτος ειδικής διαχείρισης και έχει έρθει σε συνεννόηση για τη ρύθμιση των οφειλών της προς τους προμηθευτές, μεταξύ των οποίων και με τον όμιλο εταιρειών Ηρακλής (Lafarge). Πέραν του σιδηροδρομικού έργου, η GD Infrastrutture είναι προσωρινός μειοδότης και σε δύο, από τις οκτώ συνολικά, εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, την έκτη και την όγδοη, αρχικού προϋπολογισμού 149 εκατ. ευρώ συνολικά, με το ύψος της έκπτωσης να ανέρχεται σε 53,4% για το τμήμα Σαγαίικα - Κάτω Αχαγιά (6η εργολαβία) και 52,4% για το τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας - Μιντιλόγλι (8η εργολαβία).

Παράλληλα, δρομολογείται η δραστηριοποίηση στην αγορά της Κύπρου και μάλιστα άμεσα, μέσω της σύστασης θυγατρικής εταιρείας. Στόχος, σε πρώτη φάση, είναι η διεκδίκηση ιδιωτικών έργων ανάπτυξης ακινήτων. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν εντοπιστεί δύο διαγωνισμοί υψηλού ενδιαφέροντος για τη Μηχανική, που αναμένεται να πραγματοποιηθούν τις προσεχείς εβδομάδες και αφορούν την κατασκευή δύο πύργων γραφείων και ενός συγκροτήματος κατοικιών στη Λεμεσό, από ξένους επενδυτικούς ομίλους. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, όλες οι οφειλές προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία είναι πλέον ρυθμισμένες και εξυπηρετούνται, ενώ υπάρχουν και σημαντικές ελπίδες για τη δικαστική δικαίωση επί απαιτήσεων ύψους άνω των 120 εκατ. ευρώ για έργα του Δημοσίου, που ενώ εκτελέστηκαν δεν έχουν αποπληρωθεί μέχρι σήμερα. Παράλληλα, η Μηχανική διεκδικεί και αποζημιώσεις για συνολικά 11 έργα, τα οποία ενώ είχε αναλάβει και υλοποιούσε, το 2011 το Δημόσιο προχώρησε σε διακοπή της χρηματοδότησής τους, επικαλούμενο οικονομική δυσπραγία. Ασφαλώς, οι παραπάνω απαιτήσεις απαιτούν πολυετή αναμονή, έως ότου τελεσιδικήσουν, χρόνο που δεν διαθέτει η διοίκηση της εταιρείας, είναι όμως ένα δείγμα γραφής του μεγέθους της κρίσης που έπληξε τον κατασκευαστικό κλάδο, κατά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ