ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πανάκριβες Ferrari πωλούνται με πολύ υψηλές... ταχύτητες

BLOOMBERG, REUTERS

Η τιμή της μετοχής της Ferrari ενισχύθηκε χθες στο Μιλάνο κατά 6,6%, φθάνοντας τα 112,25 ευρώ. Πλέον, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας ανέρχεται σε 20,7 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι πανάκριβες Ferrari πωλούνται τόσο γρήγορα όσο και το φρέσκο ψωμί. Αυτό τουλάχιστον διατείνεται ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari και του ιταλοαμερικανικού ομίλου Fiat Chryshler Automobiles (FCA). Είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση για τα αυτοκίνητα της Ferrari, κυρίως για τα νέα της μοντέλα 812 Superfast και 488, που έχει πωληθεί σχεδόν όλη η παραγωγή του 2018 (περισσότερα από 9.000 οχήματα) και ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής του 2019. Το πρώτο τρίμηνο, ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,2% και διατέθηκαν σε όλο τον κόσμο 2.128 αυτοκίνητα. Η Ferrari είναι μια εταιρεία που αυτονομήθηκε το 2016 από τη FCA, αλλά τελεί υπό τον έλεγχό της.

Οπως επισήμανε ο κ. Μαρκιόνε, όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μια Ferrari, μπορούν να επιλέξουν το οικογενειακό μοντέλο GTC4 Lusso – αυτό έχει απομείνει διαθέσιμο. «Ολα τα άλλα έχουν πωληθεί», δήλωσε απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους και αναλυτές. Εν τω μεταξύ, εξίσου ικανοιημένοι με τον Σέρτζιο Μαρκιόνε εμφανίζονται και οι επενδυτές. Η τιμή της μετοχής της Ferrari είχε ενισχυθεί εντυπωσιακά χθες στο Μιλάνο κατά 6,6%, φθάνοντας τα 112,25 ευρώ. Αυτό μεταφράζεται σε χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας συνολικά στα 20,7 δισ. ευρώ. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 είχε μεικτά κέρδη 272 εκατ. ευρώ, αυξημένα 13% εν συγκρίσει με το ίδιο διάστημα πριν από ένα χρόνο. Αυτά τα κέρδη ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι έκαναν λόγο για μεικτά κέρδη 272 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο.

Πενταετές πλάνο

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο οποίος βρίσκεται στο πηδάλιο της Fiat τα τελευταία 14 χρόνια, θέλει να ολοκληρώσει εγκαίρως και επιτυχώς τα σχέδιά του πριν συνταξιοδοτηθεί. Σε συνέντευξή του διευκρίνισε ότι τον Σεπτέμβριο επίκειται η παρουσίαση του πενταετούς σχεδίου, στο πλαίσιο του οποίου προβλέπεται η διείσδυση της Ferrari σε νέα τμήματα της αγοράς, όπως είναι τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα και τα οχήματα πολλαπλών χρήσεων. Υπ’ αυτό το πρίσμα, σχεδόν όλα τα μοντέλα Ferrari θα είναι υβριδικά έως το 2022, δηλαδή θα κινούνται και με βενζίνη και με μπαταρία. Τα λίγα εναπομείναντα θα κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε δήλωσε, πάντως, «ότι το να μετατρέψεις σε υβριδικό ένα όχημα με 8 ή 12 κυλίνδρους δεν είναι εύκολο, αλλά είναι μεγάλο στοίχημα για τη Ferrari».

Αυτήν την περίοδο, η Ferrari κάνει δοκιμές σε ένα πρωτότυπο όχημα που κινείται με βενζίνη αλλά και με ηλεκτρική ενέργεια, το οποίο είναι σχετικά αθόρυβο. Επισημαίνουμε ότι τα αυτοκίνητα της θρυλικής εταιρείας είναι ιδιαίτερα θορυβώδη. Κατά τον Μαρκιόνε, η κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος τοποθετείται μετά το 2022. Στόχος του είναι να ξεπεράσει τις πωλήσεις των 10.000 οχημάτων τον χρόνο, όριο που επιβλήθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας για τον εξής λόγο: μέχρι το όριο των 10.000 αυτοκινήτων, η Ferrari δεν υπόκειται σε τόσο αυστηρούς αντιρρυπαντικούς κανόνες όσοι οι εταιρείες που πουλάνε πολύ περισσότερα αυτοκίνητα. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε προσβλέπει σε αύξηση μεικτών κερδών της Ferrari σε 1,1 δισ. ευρώ το 2018 και σε 2 δισ. ευρώ το 2019. Αποκλείει, προς το παρόν, το ενδεχόμενο να αποκτήσει άλλη εταιρεία από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ θεωρεί αρκετά ενδιαφέρουσα την ιδέα να δραστηριοποιηθεί στην αγορά των ειδών πολυτελείας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ