Ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τους απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΗ που… πληρώθηκαν στα ΕΛΤΑ

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τους απλήρωτους λογαριασμούς της ΔΕΗ που… πληρώθηκαν στα ΕΛΤΑ

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αποδέκτης πολλών αναφορών καταναλωτών έχει γίνει το τελευταίο διάστημα η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή, σχετικά με την καθυστέρηση απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των χρηματικών ποσών, τα οποία έχει εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ σε εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Η καθυστέρηση αυτή, όπως αναφέρεται σε επιστολή του Συνήγορου του Καταναλωτή προς τα ΕΛΤΑ και τη ΔΕΗ, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της «έκπτωσης συνέπειας» (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς και το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.

Οι καταναλωτές, αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους – και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους, ώστε να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους – επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της.

Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή στην επιστολή της τόσο προς τη ΔΕΗ, όσο και προς τα ΕΛΤΑ, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κλπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται, αναζητώντας το λόγο για τον οποίο στερούνται της «έκπτωσης συνέπειας» του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ανεξάρτητη αρχή ζητάει από τα ΕΛΤΑ:

Ενημέρωση του Συνήγορου του Καταναλώτή, σχετικά με τους λόγους της μη απόδοσης ή της μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,

τις άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.

Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει από τη ΔΕΗ:

Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει ότι επιφυλάσσεται για περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο της διερεύνηση του θέματος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή