ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε παραίτηση εξαναγκάστηκε ο επικεφαλής της Air France

REUTERS, BLOOMBERG

Εξαιτίας της χθεσινής απεργίας του ιπταμένου προσωπικού, ο γαλλικός αερομεταφορέας ακύρωσε το 15% των πτήσεών του. Πρόκειται για τη 14η απεργία από τον Φεβρουάριο. Ο παραιτηθείς CEO Ζαν-Μαρκ Ζανεγιάκ είχε στόχο να μειώσει τα κόστη στην Air France, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μεγάλη υποχώρηση, κατά 14,3%, σημείωσε χθες η τιμή της μετοχής της Air France, μετά την παραίτηση του επικεφαλής (CEO) της Ζαν-Μαρκ Ζανεγιάκ, επειδή δεν έγινε δεκτή η πρότασή του για μισθολογικές αυξήσεις. Ο κ. Ζανεγιάκ είχε προτείνει αυξήσεις 2% φέτος και 5% τα επόμενα τρία έτη. Ομως οι συνδικαλιστικοί φορείς ζητούσαν αυξήσεις 5,1% ετησίως. Το τελευταίο διάστημα έγιναν διαπραγματεύσεις μεταξύ συνδικαλιστών και εκπροσώπων της Air France, oι οποίες όμως δεν ευοδώθηκαν. Η πρόταση της εργοδοσίας ετέθη σε ψηφοφορία και απερρίφθη. Ο Ζαν-Μαρκ Ζανεγιάκ είχε θέσει ως προϋπόθεση για να παραμείνει στη θέση του την έγκριση της πρότασής του. Εικάζεται ότι, αν γινόταν δεκτή, θα έθετε τέλος στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα και έχουν προξενήσει σημαντική ζημία στην Air France, η οποία εκτιμάται ότι έχει φθάσει στα 300 εκατ. ευρώ.

Εξαιτίας της χθεσινής απεργίας του ιπταμένου προσωπικού, ο γαλλικός αερομεταφορέας ακύρωσε το 15% των πτήσεών του. Πρόκειται για την 14η απεργία από τον Φεβρουάριο, ενώ θα υπάρξουν και στάσεις εργασίας σήμερα. Ωστόσο, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι, εξαιτίας της παραίτησης Ζανεγιάκ, δεν προανήγγειλαν νέες κινητοποιήσεις και ζητούν εκ νέου συνάντηση με την εργοδοσία.

Ο Ζαν-Μαρκ Ζανεγιάκ είχε στόχο να μειώσει τα κόστη στην Air France, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό των εταιρειών χαμηλών ναύλων αλλά και των αεροπορικών εταιρειών των αραβικών εμιράτων. Ωστόσο, οι προσπάθειές του έπεσαν στο κενό, όπως και οι αντίστοιχες του προκατόχου του, εξαιτίας της σθεναρής αντίστασης των συνδικαλιστικών φορέων. Την πρόταση Ζανεγιάκ καταψήφισε το 55,44% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Συνολικά, στην Air France απασχολούνται 46.711 άτομα.

Στην ψηφοφορία είχε τεθεί το εξής ερώτημα: «Προκειμένου να υπάρξει θετική διέξοδος από την παρούσα κρίση, είστε υπέρ της αύξησης 2% φέτος και 5% την περίοδο 2019-2021;».

Από τις αρχές της χρονιάς, η τιμή της μετοχής της Air France έχει υποχωρήσει σχεδόν 50%, όταν συνολικά ο χρηματιστηριακός δείκτης των 120 μεγαλύτερων γαλλικών εταιρειών SBF 120 έχει ενισχυθεί το ίδιο διάστημα κατά 3,7%. Επισημαίνουμε ότι το 2017 η τιμή της μετοχής του γαλλικού αερομεταφορέα είχε σημειώσει θεαματική άνοδο σχεδόν 160%. O υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ είχε απευθύνει έκκληση στην εργοδοσία και στους εργαζομένους να εξακολουθήσουν να διαπραγματεύονται ώστε να εξευρεθεί λύση. «Αν δεν γίνει ανταγωνιστικότερη η Air France, δεν θα έχει μέλλον», δήλωσε απερίφραστα. Επιπλέον, διεμήνυσε ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση να κάνει κάποια κίνηση για να διασώσει την εταιρεία. Το γαλλικό Δημόσιο διατηρεί σε αυτήν μερίδιο 14% και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος. Αξίζει να επισημανθεί ότι, επί Ζαν-Μαρκ Ζανεγιάκ, η Αir France υπέγραψε συμφωνίες συνεργασίας με τις Delta Airlines και China Eastern. Κάθε μία από αυτές απέκτησε μερίδιο σχεδόν 9% στον γαλλικό αερομεταφορέα. Συν τοις άλλοις, ο κ. Ζανεγιάκ επέβλεψε την έναρξη δραστηριοτήτων της Joon, θυγατρικής της Air France, η οποία προσφέρει πτήσεις με φθηνό εισιτήριο. Ωστόσο, όλα αυτά δεν λειτούργησαν υπέρ του και γι’ αυτό αναγκάστηκε να αποχωρήσει χωρίς να έχει ολοκληρώσει ούτε καν δύο χρόνια στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Αντιθέτως, ο ολλανδικός βραχίονας της συμμαχίας Αir France - KLM τα πηγαίνει καλύτερα. Οι περικοπές δαπανών απέδωσαν και βοήθησαν την KLM να εμφανίσει κέρδη το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ