ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Geely θέλει να εισαγάγει τη Volvo σε δύο χρηματιστήρια

REUTERS, BLOOMBERG, A.P.

Στόχος της Geely είναι η Volvo να γίνει μία εκ των κορυφαίων εταιρειών σε κάθε τμήμα της διεθνούς αγοράς αυτοκινήτων. Προς το παρόν, κατέχει την πρωτιά στην κατασκευή πολυτελών οχημάτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κινεζική Zhejiang Geely Holding Group, η οποία έχει στην κατοχή της τη σουηδική Volvo, ετοιμάζεται να την εισαγάγει ενδεχομένως ταυτόχρονα στα χρηματιστήρια του Χονγκ Κονγκ και της Στοκχόλμης. Στόχος του Λι Σουφού, ιδρυτή της Geely, είναι η Volvo να είναι εκ των κορυφαίων εταιρειών σε κάθε τμήμα της διεθνούς αγοράς αυτοκινήτων. Προς το παρόν, η Volvo είναι κορυφαία στα πολυτελή οχήματα. Εχει, μάλιστα, ο ίδιος αναθέσει την προετοιμασία της όλης διαδικασίας σε τρεις διεθνούς βεληνεκούς τράπεζες, στη Citigroup, την Goldman Sachs και τη Μorgan Stanley. Η αρχική δημόσια εγγραφή αναμένεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρονιάς.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στους Financial Times ότι η αποτίμηση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας κυμαίνεται από τα 15 έως και τα 30 δισ. δολάρια. Πάντως, για να μπορέσει να καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό το ποσό, θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του τι συμβαίνει, αντιστοίχως, με τις ανταγωνίστριες της Volvo.

Για παράδειγμα, όπως παρατηρεί ο αναλυτής της Evercore ISI Αρντ Ελινγκχορστ, αν η Volvo αποτιμηθεί ακόμα και στα 16 δισ. δολάρια, θα ξεπερνά την BMW ή την Daimler, με κριτήριο την αναλογία της συνολικής αξίας της εταιρείας ως προς τα κέρδη της.

Αναφερόμενος στις προκλήσεις της σουηδικής εταιρείας, ο Αρντ Ελινγκχορστ είπε ότι «θα κληθεί να δώσει πειστικές απαντήσεις στα ζητήματα της ψηφιοποίησης των οχημάτων αλλά και της ηλεκτροκίνησης». Αυτοί οι δύο παράγοντες επιδρούν δυσμενώς στην αποτίμηση των εδραιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες κατασκευάζουν πολυτελή οχήματα, όπως παρατηρούν αναλυτές του κλάδου. Πέραν τούτου, όπως αναφέρουν στους Financial Times άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στη διοίκηση της Geely, ο σχεδιασμός της είναι να γίνει ταυτόχρονη εισαγωγή της Volvo και στη Σουηδία και στην Κίνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Geely Λι Σουφού απέκτησε τη Volvo το 2010. Την εξαγόρασε από την τότε ιδιοκτήτριά της Ford πληρώνοντας 1,8 δισ. δολάρια.

Εκτοτε δεν ενεπλάκη στη διοίκηση και στην πολιτική της εταιρείας, θέλοντας να διατηρήσει απαράλλακτα τα κύρια χαρακτηριστικά της. Αυτήν τη στάση του εκτιμούν ιδιαιτέρως η διοίκηση και το προσωπικό της Volvo. Ωστόσο, ο Λι Σουφού δεν παύει να έχει μεγαλόπνοα σχέδια για την εταιρεία και να θέλει να εμπλουτίσει τα προϊόντα της. Οι πωλήσεις της Volvo το πρώτο τρίμηνο του 2018 αυξήθηκαν 14%, στα 147.407 οχήματα, αλλά τα καθαρά της κέρδη μειώθηκαν κατά 1,8%, στις 2,6 δισ. σουηδικές κορώνες (303 εκατ. δολάρια). Τα δε έσοδά της αυξήθηκαν 18,9% στα 56,8 δισ. σουηδικές κορώνες (6,6 δισ. δολάρια).

Ερωτηθείς ο Χακάν Σάμιουελσον, διευθύνων σύμβουλος της Volvo, σχετικά με την αρχική δημόσια εγγραφή της, τόνισε ότι αυτό εναπόκειται στην Geely. Πάντως, η κινεζική εταιρεία, μέσω του Λι Σούφου, έχει αποδυθεί τελευταία σε συντονισμένη προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποκτώντας, πέραν της Volvo, τη Lotus με τα ομώνυμα υπερπολυτελή οχήματα, τη London Electric Vehicle Company, την εταιρεία που κατασκευάζει τα παραδοσιακά μαύρα ταξί του Λονδίνου, καθώς και το σχεδόν 10% στη γερμανική Daimler-Benz, την κατασκευάστρια των γνωστών Mercedes.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ