ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Public φιλοδοξεί να γίνει η ελληνική εκδοχή της Amazon

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την πόρτα σε μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις στον ραγδαία αναπτυσσόμενο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε μια βάση εκατομμυρίων πελατών ανοίγει η Public. Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού marketplace, της ελληνικής «Amazon», όπως ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Public κ. Χρήστος Καλογεράκης χαρακτήρισε. Μέσω δηλαδή της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας Public.gr οι καταναλωτές θα βρίσκουν και προϊόντα άλλων καταστημάτων και άλλων κατηγοριών όπου δεν δραστηριοποιείται η Public.

Πρωτοβουλία win-win

Πρόκειται αν μη τι άλλο, για επιχειρηματική πρωτοβουλία win-win. Από τη μία, οι συνεργαζόμενες με το Public.gr επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε μία πολύ μεγαλύτερη βάση καταναλωτών, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα δέχεται ετησίως 41 εκατομμύρια επισκέψεις και έχει ήδη μία βάση 1,2 εκατ. πελατών. Μάλιστα, το 20% του συνολικού τζίρου της Public προέρχεται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, στοιχείο που δείχνει τη σημαντική του διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό.

Η Public, από την άλλη, θα έχει έσοδα από τη μηνιαία συνδρομή που θα πληρώνουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα (39 ευρώ/μήνα ανεξαρτήτως μεγέθους) και την προμήθεια που θα λαμβάνει επί των πωλήσεών τους (10% - 12%). Επιπλέον, της δίνεται η δυνατότητα να διευρύνει το πελατολόγιό της σε κατηγορίες καταναλωτών που μπορεί έως τώρα να μην επισκέπτονταν το ηλεκτρονικό της κατάστημα για να αγοράσουν βιβλία, προϊόντα τεχνολογίας, παιχνίδια, αναλώσιμα κ.ά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Public θα καλύπτει και το κόστος μάρκετινγκ.

Μέχρι στιγμής με το marketplace της Public συνεργάζονται 47 εταιρείες, εκ των οποίων ήδη 20 έχουν τοποθετήσει τα προϊόντα τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται οι ακόλουθες εταιρείες: Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης.

Ετσι, πλέον, μέσω του public.gr ο καταναλωτής έχει πρόσβαση σε προϊόντα εννέα ακόμη κατηγοριών: βρεφικά είδη, είδη σπιτιού και smart living, είδη γυμναστικής και αθλητικά είδη, προσωπική φροντίδα και ομορφιά, είδη ταξιδίου, χόμπι και ελεύθερος χρόνος, αυτοκίνητα και μηχανή, μόδα και εποχιακά είδη. Η διοίκηση της Public έχει ήδη ή πρόκειται να βολιδοσκοπήσει περί τις 350 εταιρείες και σύμφωνα με πληροφορίες σε αυτές συγκαταλέγονται και ηλεκτρονικά φαρμακεία. Από την άλλη, ο κ. Καλογεράκης, ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ότι η επέκταση της πλατφόρμας στην κατηγορία των τροφίμων δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της Public.

Πώς θα λειτουργεί

Ο καταναλωτής θα εισέρχεται όπως και πριν στο ηλεκτρονικό κατάστημα public.gr, όπου πλέον όμως θα βλέπει ότι υπάρχουν και οι νέες κατηγορίες προϊόντων. Οταν πρόκειται για προϊόν συνεργαζόμενης επιχείρησης, αναγράφεται το όνομα της επιχείρησης. Η διεκπεραίωση της παραγγελίας γίνεται από το public.gr, χωρίς δηλαδή ανακατεύθυνση στο ηλεκτρονικό κατάστημα της συνεργαζόμενης επιχείρησης. Οι τιμές και το κόστος αποστολής καθορίζονται από την κάθε συνεργαζόμενη επιχείρηση και όχι από την Public. Οι πληρωμές γίνονται μέσω της πλατφόρμας της public, ενώ δεν προβλέπεται ενιαίο «καλάθι». Για παράδειγμα, εάν ο καταναλωτής κάνει δύο παραγγελίες από δύο διαφορετικά συνεργαζόμενα με την public καταστήματα, δεν θα τις παραλάβει ως μία παραγγελία με ένα ενιαίο κόστος.

Σύμφωνα, τέλος, με τον κ. Καλογεράκη, το 2017 έκλεισε για την Public με αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό της καθαρής κερδοφορίας, ενώ οι στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας έχουν επιτευχθεί ενάμιση χρόνο νωρίτερα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ