Με ρυθμούς χελώνας η υπογραφή σύμβασης στον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με ρυθμούς χελώνας η υπογραφή σύμβασης στον άξονα Πάτρας – Πύργου

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζει να μετατίθεται η υπογραφή των συμβάσεων για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Το υπουργείο Υποδομών τοποθετεί πλέον την ολοκλήρωση της διαδικασίας έπειτα από τρεις – τέσσερις μήνες, καθώς οι συμβάσεις δεν έχουν ακόμα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, δύο χρόνια μετά την ανάδειξη των πρώτων αναδόχων. Εξελίξεις αναμένονται για τον Βόρειο Οδικό Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς το υπουργείο ανήγγειλε ότι θα δημοπρατήσει το έργο στις αρχές του καλοκαιριού.

Μιλώντας, χθες, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (το οποίο διοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr), ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες έδωσε μια γενική εικόνα της προόδου στους εν εξελίξει διαγωνισμούς. Οπως ανέφερε:

• Μέσα στις επόμενες ημέρες θα σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι φάκελοι αιτιολόγησης των εκπτώσεων που προσέφεραν οι οκτώ ανάδοχοι (όλες άνω του 50%) και οι συμβάσεις για έλεγχο. Η διαδικασία, όπως εκτίμησε προ ημερών σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, χρειάζεται «3-4 μήνες για να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει το έργο». Οι καθυστερήσεις του υπουργείου δείχνουν αναιτιολόγητες: οι δημοπρατήσεις έγιναν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς σε διάστημα δύο ετών (η τελευταία φέτος), το υπουργείο δεν υπέγραψε καμία από τις τέσσερις συμβάσεις που θα μπορούσε μόλις εντάχθηκε το έργο στο ΕΣΠΑ (τον Οκτώβριο του 2017) με την αιτιολογία ότι περίμενε να δοθεί πρώτα η έγκριση μεγάλου έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με την ίδια αιτιολογία το υπουργείο υποστηρίζει ότι δεν απέστειλε καμία από τις συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, παρότι έχουν περάσει έως και δύο έτη από την ανάδειξη των πρώτων αναδόχων.

• Εξελίξεις αναμένονται στο θέμα του ΒΟΑΚ. Οπως ανήγγειλε, χθες, ο κ. Δέδες, τις επόμενες ημέρες θα παρουσιαστεί η διαγωνιστική διαδικασία (το έργο θα είναι το πρώτο που θα δημοπρατηθεί με βάση τον ν.4413/16) «με τη φιλοδοξία να έχει ανάδοχο το πρώτο εξάμηνο του 2019». Μένει να διευκρινιστεί ποιο κομμάτι του έργου θα δημοπρατηθεί και με ποιο μοντέλο (δημόσιο έργο, σύμβαση παραχώρησης κ.λπ.).

Ο κ. Δέδες επανέλαβε την πρόθεση του υπουργείου να αναθέσει στους παραχωρησιούχους «την κατασκευή συγκεκριμένων οδικών τμημάτων με επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων», ενώ εξήγγειλε ότι το Δημόσιο θα δημοπρατήσει αντιπλημμυρικά έργα γύρω από τους αυτοκινητόδρομους με βάση τις μελέτες που οι παραχωρησιούχοι εκπονούν αδαπάνως. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κ. Σπίρτζης επεδίωξε τους προηγούμενους μήνες να αναθέσει απευθείας τα έργα αυτά στους παραχωρησιούχους, συνάντησε όμως την κάθετη άρνηση της διυπουργικής επιτροπής.

Ο τεχνικός κόσμος, πάντως εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την απουσία νέων έργων. «Τα ίδια έργα είπαμε και πέρυσι, τα ίδια επαναλαμβάνουμε και φέτος», ξεκίνησε ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ Δημήτρης Κούτρας, ενώ ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περδικάρης προσέθεσε ότι «τα νέα έργα δεν συμβασιοποιούνται με τους ρυθμούς που όλοι επιθυμούν» και εκτίμησε ότι φέτος θα υπάρξει τεράστιο χρηματοδοτικό κενό στην αγορά. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Κώστας Μιτζάλης υπενθύμισε τις συνέπειες της ανάθεσης έργων με πολύ μεγάλες εκπτώσεις: «Η γάγγραινα των μεγάλων εκπτώσεων οδήγησε στην καταστροφή πολλών επιχειρήσεων και είχε την ίδια κατάληξη: να σταματούν τα έργα και να επινοούνται μέθοδοι για να ολοκληρωθούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή