ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Επιλέγουν κατάστημα βάσει προωθητικών ενεργειών

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο «εθισμός» πλέον των καταναλωτών στις προσφορές έχει ως συνέπεια την ολοένα και μικρότερη αφοσίωσή τους τόσο σε συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και σε συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που παρουσίασε χθες η κ. Α. Παπαδάκη, στέλεχος της Nielsen για τις αγοραστικές συνήθειες, το 15% των καταναλωτών δήλωσε το 2017 ότι επιλέγει από ποια αλυσίδα θα κάνει τα ψώνια του, ανάλογα με τις προσφορές που αυτή πραγματοποιεί.

Το 2010, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 7%. Επιπλέον, ένα 28% δηλώνει ότι επιλέγει και διαφορετικές μάρκες προϊόντων, αναλόγως των προσφορών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2010 ήταν 23% και παλαιότερα, το 2005, ακόμα χαμηλότερο, 15%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι υπάρχει ένα μικρό, αλλά διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό καταναλωτών που δηλώνει ότι επισκέπτεται ένα σούπερ μάρκετ όχι για να καλύψει κάποιες ανάγκες σε αγαθά, αλλά μόνο και μόνο για να επωφεληθεί των προωθητικών ενεργειών. Το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε το 2017 σε 4% έναντι 1% το 2016.

Βεβαίως, το μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών εξακολουθεί να επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του νοικοκυριού (το 44% των καταναλωτών), ενώ ένα 40% δηλώνει ότι επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ με στόχο τον ανεφοδιασμό του νοικοκυριού.

Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορά ειδών παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, σε 284 ευρώ, ελαφρώς αυξημένη σε σύγκριση με το 2016 (280 ευρώ), αλλά αρκετά χαμηλότερη σε σχέση με το 2015 που ήταν 310 ευρώ.

Το 51% της μέσης μηνιαίας δαπάνης που δίνουν τα ελληνικά νοικοκυριά κατευθύνεται στην αγορά νωπών τροφίμων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ