ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προσφορές δεν αύξησαν τον τζίρο των αλυσίδων σουπερ μαρκετ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με βαρέλι δίχως πάτο μοιάζουν για λιανεμπόρους και προμηθευτές οι προωθητικές ενέργειες, καθώς, παρά το γεγονός ότι πλέον πάνω από το 50% (σε όγκο) των επώνυμων προϊόντων και του 35% (σε αξία) διατίθενται σε προσφορά, μόλις το 5% των προσφορών αποφέρει επιπλέον τζίρο. Αντιθέτως, στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης η αποτελεσματικότητα των προσφορών είναι πολύ υψηλότερη, φθάνοντας σε ορισμένες χώρες να αποφέρει επιπλέον τζίρο ακόμη και το 54% αυτών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen, στο πλαίσιο συνεδρίου για τις καταναλωτικές τάσεις, το 2017 διατέθηκε σε προσφορά το 51,7% (σε όγκο) των επώνυμων ταχυκίνητων προϊόντων (προϊόντα που καταναλώνονται συχνά και γι’ αυτό αγοράζονται συχνά από τους καταναλωτές, αποτελούν δε τη βασική κατηγορία ειδών στα σούπερ μάρκετ). Πρόκειται για ποσοστό ρεκόρ και πολύ υψηλότερο σε σύγκριση με την προ μνημονίου εποχή, καθώς το 2009 σε προσφορά πωλείτο το 33,1% των ταχυκίνητων προϊόντων. Αν μη τι άλλο, τόσο οι προμηθευτές όσο και οι λιανέμποροι έχουν «εκπαιδεύσει» έτσι τους καταναλωτές, ώστε αν δεν διαθέσουν σημαντικό μέρος των προϊόντων τους σε προσφορά, θα χάσουν μερίδιο. Το γεγονός, βεβαίως, ότι μέσω των προσφορών συγκρατούν τα μερίδια αγοράς, δεν σημαίνει ότι αυξάνουν τον τζίρο τους, πολλώ δε μάλλον τα κέρδη τους. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ν. Σταθάκης, στέλεχος της Nielsen. Ο δείκτης αποτελεσματικότητας των προσφορών στην Ελλάδα είναι μόλις 5%, δηλαδή μόλις το 5% των προσφορών που γίνονται αποφέρουν πρόσθετο τζίρο σε προμηθευτές και σούπερ μάρκετ.

Κατά μέσον όρο στην Ευρώπη όχι μόνο διατίθενται λιγότερα προϊόντα σε προσφορά, αλλά εκεί είναι και πιο «έξυπνες», πιο προσοδοφόρες για λιανεμπόρους και προμηθευτές οι προωθητικές ενέργειες. Το 2017 διατέθηκε σε προσφορά το 28% (σε αξία) των προϊόντων στην Ευρώπη, με τον δείκτη αποτελεσματικότητας των προσφορών να φτάνει το 49%.

Ακόμη, όμως, και σε χώρες όπου πραγματοποιούνται προωθητικές ενέργειες σε πολύ μεγαλύτερο μερίδιο προϊόντων, η αποτελεσματικότητα των προσφορών είναι εξαιρετικά υψηλή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σλοβακία, όπου σε προσφορά το 2017 πωλήθηκε το 56% (σε αξία) των ταχυκίνητων προϊόντων και επιπλέον τζίρο απέφερε το 65% των προσφορών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ