ΕΛΛΑΔΑ

Φέτα... φιάσκο

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Μετά την απώλεια προθεσμίας για τη φέτα, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου καρατόμησε το Δ.Σ. του ΕΛΓΟ «Δήμητρα».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: MISE EN PLACE

Δ​​εν ξέρω ποιος σκέφθηκε να δώσει στο πρόγραμμα τον τίτλο «Lets’ get real», αλλά λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις, θα ήθελα να τον γνωρίσω και να τον συγχαρώ γι’ αυτήν τη σατανικά προφητική σκέψη. Σαν να είδε στο μέλλον αυτός ο άνθρωπος και να προέβλεψε ότι σύντομα θα έρθει η στιγμή που το «ας σοβαρευτούμε» όπως είναι η ελεύθερη μετάφραση του «Let’s get real», θα ταίριαζε γάντι σε άλλη μια περίπτωση ελληνικής αναποτελεσματικότητας, ανικανότητας, αδράνειας που οδήγησε σε ένα φιάσκο. Ποιο είναι αυτό;

Η απώλεια των προθεσμιών –καταληκτική προθεσμία ήταν η 13η Μαΐου– σύναψης συμβάσεων για το πρόγραμμα προώθησης της φέτας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς και σε τρίτες χώρες. Συγκεκριμένα: Τα προγράμματα ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 19.10.2017 και αφορούσαν την προώθηση της φέτας ΠΟΠ: Στις αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Γαλλίας, συνολικού κόστους 2.999.861 ευρώ με ποσοστό χρηματοδότησης 75% από την Ε.Ε. των επιλεγμένων δράσεων και στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, συνολικού κόστους 3.469.470 ευρώ, με ποσοστό χρηματοδότησης 85% από την Ε.Ε. των επιλεγμένων δράσεων.

«Η γερμανική, η βρετανική και η γαλλική αγορά είναι τρεις βασικές αγορές για τη φέτα ΠΟΠ, που αποτελούν σημαντικούς προορισμούς εξαγωγής για το προϊόν. Και στις τρεις αγορές η ονομασία “φέτα” ως γενική ονομασία είναι πολύ δημοφιλής αλλά και το γραφικό σύμβολο ΠΟΠ αναγνωρίζεται ευρέως.

Ο στόχος της δράσης είναι να αυξηθεί το επίπεδο γνώσεων των καταναλωτών μεταξύ του τοπικού πληθυσμού-στόχου, να αξιοποιηθεί πλήρως το αξιοσημείωτο δυναμικό των προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ και να γίνει η φέτα ΠΟΠ συνειδητή επιλογή για τους καταναλωτές στις χώρες αυτές».

Αυτά αναφέρονταν, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού (ΕΛΓΟ) - «Δήμητρα» που προκήρυξε τον διεθνή διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών εκτελεστικού οργανισμού για το πρόγραμμα: Προώθηση της φέτας ΠΟΠ «Feta PDO. Let’ s get real!».

Μάλιστα, ανέλυε και τους στόχους, με κυριότερους, να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση κατά 20% στον κοινό-στόχο σχετικά με το γεγονός ότι η φέτα ΠΟΠ είναι η μόνη αυθεντική φέτα και να επιτευχθεί αύξηση κατά τουλάχιστον 48% των εξαγωγών της φέτας ΠΟΠ στις τρεις αγορές-στόχους.

Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θα συμβεί και το χειρότερο είναι ότι η ζημιά για τη «ναυαρχίδα» των εξαγώγιμων αγροδιατροφικών προϊόντων της χώρας χωρίς να έχει υπολογιστεί ακόμη, θα είναι σίγουρα πολύ μεγάλη. Τα λάθη από την έλλειψη σοβαρότητας, πληρώνονται δυστυχώς πολύ σοβαρά. Κυρίως, από τους ίδιους τους παραγωγούς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ