Αυστηρότεροι κανόνες για τα ρυπογόνα φορτηγά

Αυστηρότεροι κανόνες για τα ρυπογόνα φορτηγά

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H E.E. σχεδιάζει να διπλασιάσει τα ανώτατα όρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, σε σύγκριση με όσα προτείνουν οι κατασκευαστές τους. Οι τελευταίοι, πάντως, θεωρούν ότι αυτός ο στόχος είναι ανέφικτος. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει ορίσει κάποιον στόχο για τα φορτηγά, θέλει να μειώσει έως το 2030 τις εκπομπές ρύπων από αυτά κατά τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με τα επίπεδα στα οποία θα φθάσουν το 2019. Ολα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο κατά την οποία η Κομισιόν παραπέμπει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, τη Βρετανία και τη Ρουμανία, επειδή δεν κατόρθωσαν να περιορίσουν την ατμοσφαιρική τους ρύπανση.

Η Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA) εκτιμά ότι ένας ρεαλιστικός στόχος για μείωση της ρύπανσης, που προκαλείται από τα φορτηγά στην Ευρώπη, με ορίζοντα το 2030, θα ήταν εκπομπές κατά 16% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες του 2019 και όχι κατά 30%. Εν τω μεταξύ, η Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών διαφωνεί και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο μείωσης των ρύπων κατά 15%, που έχει προτείνει η Κομισιόν με ορίζοντα το 2025. Αντιπροτείνει, μάλιστα, το 7%. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι διατείνονται ότι οι στόχοι για μείωση των ρύπων μπορούν να εκπληρωθούν, δεδομένου ότι το αναγκαίο μέσο, δηλαδή το αντιρρυπαντικό λογισμικό των βαρέων οχημάτων, διατίθεται στην αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος αναφέρει ότι από τη δεκαετία του 1990 οι εκπομπές των αερίων, που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και προέρχονται από τα βαρέα οχήματα, έχουν αυξηθεί κατά 25%. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν αυτήν την κατάσταση, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, διότι είναι πιθανόν να συνεχιστεί και να επιδεινωθεί. Κι αυτό θα σημαίνει ότι ενδέχεται να αυξηθούν επιπλέον κατά 10% έως και το 2030 οι ρύποι των φορτηγών, αν δεν υπάρξει άμεση και επίσημη παρέμβαση. Αυτήν τη στιγμή, όπως υπενθυμίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους περί τα 7 εκατ. φορτηγά και εκπέμπουν το ένα πέμπτο των συνολικών ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην Ε.Ε. εδώ και πολλά χρόνια έχει θεσπιστεί ανώτατο όριο στις εκπομπές ρύπων από τα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά όχι από τα φορτηγά, κι αυτό έχει να κάνει με το ότι υπάρχουν πολλών ειδών τέτοια οχήματα και είναι δύσκολο να τεθούν ενιαία όρια. Οι ευρωπαϊκές αρχές βασίζονταν στον ανταγωνισμό μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για να το κάνουν αυτές, μάταια όμως. Μάλιστα, προ δύο ετών αποκαλύφθηκε ότι οι εν λόγω κατασκευάστριες εταιρείες είχαν οργανώσει καρτέλ και καθόριζαν τις τιμές των οχημάτων. Οσον αφορά τις προδιαγραφές περί των εκπομπών ρύπων, όπως αναφέρει η Handelsblatt, οι ευρωπαϊκές αρχές συνεργάζονται με τις επιμέρους αυτοκινητοβιομηχανίες για να κατασκευάσουν μία συσκευή που θα ονομάζεται VECTO και θα μετρά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα βαρέα τύπου οχήματα. Η VECTO πρόκειται να αντικαταστήσει τη διαδικασία των ελέγχων που αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί για τόσο πολλά και τόσο διαφορετικά είδη οχημάτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή