ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων 7,3% στις ηλεκτρονικές συσκευές

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σημαντική αύξηση, κατά 7,3%, σημείωσαν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών το πρώτο τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, φτάνοντας τα 497 εκατ. ευρώ έναντι 460 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα κυρίως των εντυπωσιακών επιδόσεων στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη κατηγορία του κλάδου. Ενισχυμένες πάντως είναι και οι υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, ενώ απώλειες παρατηρούνται σε αυτές με τον χαμηλότερο τζίρο, όπως είναι τα φωτογραφικά είδη, τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων και οι μικρές οικιακές συσκευές.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του GfK TEMAX για την ελληνική αγορά, οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατά 20,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, με τον σχετικό τζίρο να ανέρχεται σε 156 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην τοποθέτηση στην αγορά πολλών νέων μοντέλων και στην ενίσχυση των πωλήσεων κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν επίσης τα ακουστικά και τα λεγόμενα wearables (κατά βάση τα smartwtaches), προϊόντα των οποίων οι πωλήσεων συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική άνοδο και το α΄ τρίμηνο της χρονιάς.

Αύξηση κατά 2,8% σημείωσε η δεύτερη σε πωλήσεις κατηγορία, αυτή των προϊόντων πληροφορικής, με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 109 εκατ. ευρώ, με πιο δυνατά «χαρτιά» να αποδεικνύονται οι οθόνες λόγω της αύξησης της κατηγορίας των παιχνιδιών (gaming) και των προϊόντων υπερυψηλής ανάλυσης (4Κ). Αύξηση, επίσης, κατέγραψαν έπειτα από αρκετό καιρό οι πωλήσεις σταθερών υπολογιστών, καθώς και των περιφερειακών για υπολογιστές (πληκτρολόγια, «ποντίκια»).

Στα 107 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2017. Η τάση για ψυγεία μεγαλύτερων διαστάσεων και χωρητικότητας, καθώς και για μεγαλύτερη χωρητικότητα των φούρνων στις ηλεκτρικές κουζίνες, ενίσχυσε σημαντικά την κατηγορία. Στην αύξηση των πωλήσεων σε αυτά τα είδη συνέβαλαν σημαντικά οι προσφορές στις οποίες προχώρησαν οι λιανέμποροι.

Κατά 3,1%, στα 74 εκατ. ευρώ, αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην κατηγορία «Ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη» κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων στις τηλεοράσεις, τάση που αναμένεται να συνεχισθεί λόγω Μουντιάλ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ