ΜΟΥΣΙΚΗ

Στην όμορφη Αμοργό για μουσική, μπάνιο και πολλές... ρίμες

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Δίπλα στο κύμα στήνεται η σκηνή του Up Festival, στο νησί της Αμοργού, το οποίο τις ημέρες εκείνες γίνεται ακόμα πιο δημοφιλής προορισμός.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ωραία τα καλοκαιρινά μουσικά φεστιβάλ της πόλης –και συνήθως με τα σπουδαιότερα ξένα ονόματα– όμως ο νησιώτικος αέρας έχει άλλη χάρη. Ιδιαίτερα όταν εμπλουτίζεται με λάιβ μουσικές από εξαιρετικούς καλλιτέχνες που συνδυάζουν δουλειά και διακοπές παίζοντας εκεί όπου χτυπάει το κύμα. Μια τέτοια διοργάνωση είναι το Up Festival, το οποίο θα φιλοξενηθεί και φέτος (8-14/7) στην όμορφη Αμοργό, φέρνοντας στο νησί μερικούς από τους πιο εκλεκτούς μουσικούς της εγχώριας σκηνής, εκπροσώπους μάλιστα πολλών και διαφορετικών ειδών.

Κάπως έτσι, δίπλα στις κλασικές αξίες του ροκ Γιάννη Αγγελάκα και Παύλο Παυλίδη θα βρεθούν νεότερα σχήματα, όπως οι εκρηκτικοί Vodka Juniors και οι CHICKN. Οι πρώτοι βέβαια δεν είναι ακριβώς καινούργιοι, αφού και τυπικά μετρούν 15 χρόνια παρουσίας, όμως τον τελευταίο καιρό το κοινό τους γίνεται πολυπληθέστερο. Για όσους τώρα θέλουν κάτι λιγότερο ηλεκτρισμένο, στο φετινό Up θα βρίσκονται ακόμα η πολύ ανερχόμενη Σtella, οι The Man From Managra και οι Tango With Lions. Φυσικά από το καλοκαιρινό μείγμα δεν θα μπορούσε να λείπει και το ηλεκτρονικό στοιχείο, και συγκεκριμένα οι πολύ ξεχωριστοί Menta, οι οποίοι μας εντυπωσίασαν όλους με την πρόσφατη κυκλοφορία του βίντατζ «Polyend».

Η πιο σημαντική προσθήκη ωστόσο στη φετινή έκδοση του Up Festival είναι οι καλλιτέχνες του χιπ χοπ. Οι εν Ελλάδι εκπρόσωποι του δημοφιλέστατου παγκοσμίως μουσικού είδους είναι πολλοί και ανόμοιοι μεταξύ τους. Στην Αμοργό θα βρεθούν δύο χαρακτήρες της πιο πολιτικο-κοινωνικής τάσης· τόσο ο 12ος Πίθηκος όσο και ο Βέβηλος είναι ονόματα μάλλον άγνωστα στο ευρύ κοινό, μια ματιά όμως στα κοινωνικά δίκτυα ή στο YouTube, όπου τα κομμάτια τους έχουν πολλά εκατομμύρια προβολές, καταδεικνύουν την πραγματική δημοφιλία τους. Σε μια κουβέντα με τους υπευθύνους του Up, αφού ομολόγησαν πως ούτε εκείνοι γνώριζαν τη συγκεκριμένη σκηνή πριν κάποιο καιρό, μου είπαν: «Δεν έχεις ιδέα πόσα παιδιά 20-25 χρονών ακούνε φανατικά τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες». Αν το σκεφτεί κανείς, δεν είναι παράξενο. Τα τελευταία χρόνια, το ελληνικό ροκ, το οποίο παραδοσιακά εξέφραζε πολιτικο-κοινωνικές ανησυχίες, εξελίσσεται σε αποκλειστικά αγγλόφωνο και δίχως τέτοιες φορτίσεις. Αυτή η «αποστολή» έχει περάσει πια σε μεγάλο βαθμό στο χιπ χοπ. Δεν θα εκπλαγούμε αν η παzζραλία της Αιγιάλης γεμίσει περισσότερο την ώρα που θα εκτοξεύονται ρίμες...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ