ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χρ. Καλογεράκης στην «Κ»: Τα e-shops χρειάζονται τα φυσικά καταστήματα

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο διευθύνων σύμβουλος των Public, Χρήστος Καλογεράκης, αποκαλύπτει τα επόμενα σχέδια της εταιρείας, που περιλαμβάνουν τη δημιουργία marketplace και στην κυπριακή αγορά και την ίδρυση νέων φυσικών καταστημάτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Στο κοντινό μέλλον όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται αμιγώς στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα αναζητήσουν στρατηγικές συνεργασίες με τις εταιρείες που ειδικεύονται στο λιανεμπόριο». Στην εκτίμηση αυτή προβαίνει ο διευθύνων σύμβουλος των Public, Χρήστος Καλογεράκης, ο οποίος μιλάει σήμερα στην «Καθημερινή» με αφορμή τη νέα επιχειρηματική κίνηση της εταιρείας, τη δημιουργία του πρώτου marketplace στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα αποκαλύπτει τα επόμενα σχέδια της εταιρείας, που περιλαμβάνουν τη δημιουργία marketplace και στην κυπριακή αγορά, την ίδρυση νέων φυσικών καταστημάτων και το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης υφιστάμενων, και απαντά αινιγματικά στο εάν τα Public «βλέπουν» επέκταση και σε άλλη αγορά του εξωτερικού.

– Χαρακτηρίσατε τη νέα επένδυση των Public «Amazon» της Ελλάδας. Ωστόσο, κατά κάποιον τρόπο η Amazon ακολουθεί τώρα αντίστροφη πορεία και δημιουργεί φυσικά καταστήματα. Μήπως το δικό σας marketplace έρχεται με χρονική υστέρηση;
– Το δικό μας marketplace, σε αντίθεση με τα άλλα που έχουν δημιουργηθεί στο εξωτερικό, γίνεται από μια εταιρεία όπως τα Public που προέρχονται από το λιανεμπόριο. Επομένως, υπάρχει ήδη το αποτύπωμά μας στην αγορά και η αξιοπιστία που έχουμε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια. Εγώ πιστεύω ότι στο κοντινό μέλλον, όλες αυτές οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται αμιγώς στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα αναζητήσουν στρατηγικές συνεργασίες με τις εταιρείες - εξπέρ στο λιανεμπόριο. Εμείς θεωρούμε ότι είμαστε ειδικοί και, λόγω των τιμών μας και των σημείων πώλησης που έχουμε, είμαστε εξαιρετικά ανταγωνιστικοί. Επομένως, θα είμαστε συμβατοί με αυτή την καινούργια εποχή που έρχεται, την εποχή των συνεργασιών.

– Στην Κύπρο, όπου ήδη έχετε παρουσία με φυσικά καταστήματα, θα λειτουργεί το marketplace;
– Εως το τέλος του 2018 θα έχουμε δημιουργήσει marketplace και στην Κύπρο. Ετσι, θα δίνεται η δυνατότητα σε κυπριακές επιχειρήσεις να μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους και στην Ελλάδα, ενώ αντιστρόφως και ελληνικές επιχειρήσεις θα μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους και στην Κύπρο.

– Προγραμματίζετε επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα μέσα στο 2018;
– Στις 11 Νοεμβρίου 2018 θα εγκαινιάσουμε το κατάστημά μας στο καινούργιο mall της Λευκωσίας στην Κύπρο. Στην Ελλάδα αυτό που εξετάζουμε είναι πιθανώς η μετεγκατάσταση σε μεγαλύτερα ακίνητα στην περίπτωση 2-3 περιοχών, όπου τα καταστήματά μας είναι σχετικά μικρά και δεν μπορούμε να παρέχουμε στους πελάτες μας όλη την ποικιλία των προϊόντων μας. Ενδεικτικά, αναφέρω το κατάστημα της Νέας Ερυθραίας. Επίσης, μας ενδιαφέρει να ανοίξουμε ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη.

– Σχεδιάζετε την επέκταση των δραστηριοτήτων σας σε κάποια άλλη χώρα πέραν της Κύπρου;
– Αυτή τη στιγμή δεν είναι στις προτεραιότητές μας η δραστηριοποίηση σε άλλη χώρα μέσω φυσικών καταστημάτων.

– Παρατηρείτε αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια;
– Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στις κατηγορίες ειδικά των προϊόντων τεχνολογίας. Το κινητό τηλέφωνο γίνεται από ισχυρό, ισχυρότερο. Επιπλέον, εξισορρόπησε η αγορά φορητών υπολογιστών. Εκεί που ο Ελληνας άλλαζε υπολογιστή κάθε χρόνο, πλέον το πράττει κάθε 2,5 χρόνια. Φυσικά έπαιξε ρόλο η κρίση και δεν είναι τόσο συχνή η αγορά κινητού και φορητού υπολογιστή. Υπήρχε, όμως, μία «τρέλα» τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης, πλέον ο Ελληνας καταναλωτής ενδιαφέρεται να αγοράσει εκείνα τα αξεσουάρ που θα προσδώσουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία στη συσκευή του. Είναι, λοιπόν, μία κατηγορία η οποία πηγαίνει πολύ καλά, όπως επίσης και οι ακριβές συσκευές που έχουν πολλές δυνατότητες. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις μας μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος, παρατηρούμε ότι επέρχεται ισορροπία σε σχέση με το μείγμα αγορών στα φυσικά καταστήματα. Για παράδειγμα, παλιότερα από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα αγόραζαν κυρίως βιβλία και κάποιες βαριές συσκευές. Τώρα πλέον αγοράζουν τα πάντα, μέχρι και στυλό.

– Με ποιο κριτήριο επιλέξατε τις κατηγορίες προϊόντων που τοποθετούνται στο marketplace;
– Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το πόσο δημοφιλείς είναι κάποιες κατηγορίες. Για παράδειγμα, τα είδη ένδυσης-υπόδησης και αθλητικά είναι μια αγορά 425 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι έως το 2021 θα φτάσει τα 600 εκατ. ευρώ.

Εμείς, λοιπόν, θέλουμε να μπούμε μέσω του marketplace σε αυτές τις αγορές και να τους προσδώσουμε μεγαλύτερη αξία. Εκεί σοβαρές και υγιείς μικρές εταιρείες μπορούν να αναπτυχθούν περισσότερο, καθώς μόνες τους πιθανώς δεν θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να χρηματοδοτήσουν ενέργειες επικοινωνίας και προβολής. Δεν το κάνουμε για να φανούμε ότι είμαστε οι «καλοί». Θα επωφεληθεί και το Public.gr, το δικό μας κατάστημα, στις ήδη υπάρχουσες κατηγορίες. Αυτό που συμβαίνει στην αγορά, η υπερχρέωση των μικρών επιχειρήσεων και η υπερσυγκέντρωση στο λιανεμπόριο δεν μας αρέσει. Αλλωστε η Public δυνάμωσε όταν όλη η αγορά ήταν δυνατή.

Συμφωνία με 47 επιχειρήσεις

Tα Public, εταιρεία του ομίλου Olympia, ιδρύθηκαν το 2005 και διαθέτουν 53 φυσικά καταστήματα, εκ των οποίων 49 στην Ελλάδα και 4 στην Κύπρο. Τη Δευτέρα ανακοίνωσαν τη δημιουργία του πρώτου marketplace στην Ελλάδα, ενέργεια μέσω της οποίας το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, το Public.gr, μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό mall μέσω του οποίου θα μπορούν να διαθέτουν τα προϊόντα τους μικρές και μεγάλες ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις. Ηδη έχει επιτευχθεί συμφωνία με 47 επιχειρήσεις, ενώ οι νέες κατηγορίες προϊόντων που θα φιλοξενούνται στο marketplace είναι οι εξής: βρεφικά είδη, είδη σπιτιού, γυμναστικής και αθλημάτων, προσωπικής φροντίδας, χόμπι και ελεύθερου χρόνου, αυτοκινήτου και μηχανής, ταξιδιού και εποχικά. Οι τιμές των προϊόντων θα καθορίζονται από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, υπό τον όρο να μην πωλούν ακριβότερα στο marketplace από ό,τι στο δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ