ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καθυστερούν οι μετατάξεις εργαζομένων από ΟΛΠ - ΟΛΘ

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Στον Πειραιά πολλοί εκ των περίπου 1.000 εργαζομένων θέλουν να μεταταγούν, ενώ ακόμα περισσότεροι έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον σε μια διαδικασία βολιδοσκόπησης των προθέσεων που έκανε το υπουργείο Ναυτιλίας πέρυσι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προς παράταση οδηγείται ελλείψει χρημάτων, καθυστερήσεων και γραφειοκρατικών εμποδίων η διαδικασία μετάταξης όσων υπαλλήλων των δύο ιδιωτικοποιημένων λιμανιών, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε άλλες θέσεις του Δημοσίου προς έντονη απογοήτευση των εργαζομένων αλλά και των επενδυτών. Κύκλοι της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) σημειώνουν χαρακτηριστικά στην «Κ» πως «η πολιτεία οφείλει να κάνει το χρέος της και να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της»

Το δικαίωμα μετάταξης είχε δοθεί από την κυβέρνηση το 2016 έπειτα από την απεργία διαρκείας στα λιμάνια ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και αποτέλεσε κατά πολλούς το «τίμημα της εργασιακής ειρήνης». Νομοθετήθηκε δε μαζί με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, στην οποία προβλεπόταν πως οι απαραίτητες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) θα είχαν υπογραφεί έως τα τέλη του 2017 και έως τα τέλη του Ιουνίου του 2018 να είχε ξεκινήσει η διαδικασία μετάταξης των εργαζομένων αρχικά του ΟΛΠ και να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2018. Σε μετέπειτα ημερομηνία προσδιορίστηκε προθεσμία για τον ΟΛΘ που δεν είχε ιδιωτικοποιηθεί ακόμα.

Στον Πειραιά, πολλοί εκ των περίπου 1.000 εργαζομένων θέλουν να μεταταχθούν, ενώ ακόμα περισσότεροι έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον σε μια διαδικασία βολιδοσκόπησης των προθέσεων που έκανε το υπουργείο Ναυτιλίας πέρυσι. Συγκεκριμένα, κοντά στους 500 εργαζομένους δήλωσαν ενδιαφέρον, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως όλοι τελικά θα επιλέξουν να το πράξουν. Ομως οι ΚΥΑ δεν υπογράφτηκαν εμπρόθεσμα, δημιουργώντας ζήτημα και στους νέους μετόχους των λιμανιών και κυρίως στον ΟΛΠ, οι οποίοι εκτίμησαν πως με τη διαδικασία αυτή μπορεί να μειωνόταν το εργατικό δυναμικό κατά περίπου 10%, ήτοι περί τους 100 υπαλλήλους. Αριθμός που προσεγγίζει και τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστικών φορέων του Πειραιά.

Υπενθυμίζεται πως η ευρύτερη δυνατότητα μετάταξης εργαζομένων των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου παρέχεται με το άρθρο 11 του νόμου 4404/2016. Ομως, γι’ αυτές τις μετατάξεις απαιτείται κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας για τον ορισμό ανώτατου αριθμού προσωπικού της κάθε εταιρείας που επιτρέπεται να μεταταγεί και κοινή απόφαση των υπουργείων Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας και Ναυτιλίας για τη ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής. Ως προθεσμία ολοκλήρωσης των μετατάξεων σε οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου ορίστηκε για τον ΟΛΠ η 31/12/2018 και για τον ΟΛΘ η 31/12/2019.

Προ ολίγων ημερών το υπουργείο Ναυτιλίας απέστειλε στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης τα δύο σχέδια των ΚΥΑ. Το Ανασυγκρότησης έχει ήδη από τα τέλη του 2017 ζητήσει από όλα τα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς αναλυτικά στοιχεία για τις κενές θέσεις ή τις ανάγκες που έχουν, αλλά ακόμα απουσία και των ΚΥΑ, δεν έχει ανοίξει κάποια διαδικασία ενημέρωσης των εργαζομένων στα λιμάνια. Κύκλοι του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης που ρωτήθηκαν από την «Κ» σχετικά αναφέρουν πως «οι μετατάξεις βρίσκονται σε εξέλιξη» και ότι «θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2019 για τον ΟΛΠ και για τον ΟΛΘ μέχρι το 2020». Συνάγεται, λοιπόν, η παράταση κατά ένα έτος που θα δοθεί ενδεχομένως με τις ΚΥΑ, αν και μένει να διαπιστωθεί πώς θα αντιδράσει ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, κύκλοι του οποίου μιλούν για συμβατική υποχρέωση του Δημοσίου και σαφέστατα προσδιορισμένες προθεσμίες.

Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι ψυχραιμότεροι στο υπουργείο Ναυτιλίας, η διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει εάν δεν βρεθούν τα χρήματα για να αμειφθούν όσοι τελικά επιλέξουν να μεταταγούν. Αλλοι, πάντως, μιλούν για «προτεραιότητες», με δεδομένο πως σε κενές θέσεις του Δημοσίου θα μπορούσαν κάλλιστα να προσληφθούν και άλλοι και όχι μόνον λιμενεργάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ