ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν 13,3% οι ελληνικές εξαγωγές το πρώτο τρίμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Βασικός «αιμοδότης» της ελληνικής οικονομίας αποδεικνύονται οι εξαγωγές, καθώς αυτές, συμπεριλαμβανομένων και των εξαγωγών υπηρεσιών, προκάλεσαν το 2017 αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,1%. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 έκλεισε με τις εξαγωγές αγαθών να σημειώνουν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, πορεία που, εάν συνεχιστεί και το υπόλοιπο του έτους, θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην οικονομία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), οι εξαγωγές το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2018 αυξήθηκαν κατά 905,6 εκατ. ευρώ ή κατά 13,3% σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2017 και ανήλθαν σε 7,73 δισ. ευρώ από 6,83 δισ. ευρώ, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή αυξήθηκαν στα 5,26 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 600 εκατ. ευρώ ή κατά 12,9%.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και κυρίως οι χώρες της Ευρωζώνης παραμένουν οι σημαντικότεροι εμπορικοί εταίροι της Ελλάδας, καθώς εκεί πραγματοποιείται πάνω από το 50% των ελληνικών εξαγωγών. Από τη συνολική αύξηση των εξαγωγών κέρδη αποκομίζει η Ελλάδα από όλες σχεδόν τις μεγάλες γεωγραφικές περιοχές, με εξαίρεση τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, όπου καταγράφεται υποχώρηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 10,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Οι κυριότεροι εξαγωγικοί προορισμοί για τα ελληνικά προϊόντα είναι οι γείτονές μας εκ Δυσμών και εξ Ανατολών. Με άλλα λόγια, η Ιταλία παρέμεινε κατά το α΄ τρίμηνο του 2018 η κυριότερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα, με την αξία των εξαγωγών προς τη χώρα αυτή να ανέρχεται σε 836,3 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 9,8% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2017, ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Τουρκία, με την αξία των εξαγωγών να φτάνει τα 579,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 29,1% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Στην τρίτη θέση υποχώρησε η Γερμανία, με τις εξαγωγές να υποχωρούν οριακά, κατά 1%, ενώ στην τέταρτη από την τρίτη θέση πέρυσι βρέθηκε η Κύπρος με αύξηση των εξαγωγών κατά 3,8%. Την πρώτη πεντάδα των κυριότερων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα συμπληρώνει η Βουλγαρία, προς την οποία οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12,1%, φτάνοντας τα 354,3 εκατ. ευρώ.

Θετική έκπληξη αποτελεί η αύξηση των εξαγωγών κατά 80% προς την Κίνα, στα 157,2 εκατ. ευρώ από 87,3 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ αντιθέτως αρνητική εντύπωση προκαλεί η μεγάλη μείωση, κατά 71%, των εξαγωγών προς τη Νότια Κορέα, η οποία στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο αποτελούσε τον κυριότερο πελάτη των ελληνικών προϊόντων στην Ασία.

Νέες «αφίξεις» στον κατάλογο των 100 κυριότερων αγορών των ελληνικών προϊόντων είναι οι Φιλιππίνες (με 27,6 εκατ. ευρώ αξία εξαγωγών στην 48η θέση), η Αργεντινή (με 18 εκατ. ευρώ στην 58η θέση), το Γκουάμ (με 12 εκατ. ευρώ στην 66η θέση), η Δομινικανή Δημοκρατία (με 7,8 εκατ. ευρώ στην 75η θέση), η Μπουρκίνα Φάσο (με 3,3 εκατ. ευρώ στην 93η θέση) και η Λευκορωσία (με 2,2 εκατ. ευρώ στην 99η θέση).

Φάρμακα και πετρελαιοειδή παραμένουν τα ισχυρά «χαρτιά» των ελληνικών εξαγωγών, ενώ μεγάλη ενίσχυση δίνει φέτος το ελαιόλαδο, με την αύξηση των πωλήσεων στο εξωτερικό να φτάνει το 65,4% σε σύγκριση με πέρυσι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ