Εικαστικά στον κόσμο

1' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Τιντορέτο στα πρώτα του βήματα

Μέχρι την 1η Ιουλίου θα μπορεί όποιος ταξιδέψει στο Παρίσι να επισκεφθεί την έκθεση αφιέρωμα στον Τιντορέτο. Στο Μουσείο του Λουξεμβούργου, παρουσιάζονται εκατό έργα του που αποκαλύπτουν βήμα βήμα την καλλιτεχνική εξέλιξη του σπουδαίου Ιταλού ζωγράφου τα πρώτα 15 χρόνια της πορείας του.

Οι επιμελητές της έκθεσης θέλησαν να εμβαθύνουν στα έργα αυτής της περιόδου, τα οποία του επέτρεψαν να εδραιώσει τη φήμη του και να δέχεται παραγγελίες από την αριστοκρατία και τους ισχυρούς και πλούσιους της εποχής. Ο Τιντορέτο (Tintoretto, περ. 1518 ή 1519-1594), το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Τζάκοπο Ρομπούστι (Jacopo Robusti) ή σύμφωνα με τελευταίες έρευνες Τζάκοπο Κομίν (Jacopo Comin), θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Βενετικής Σχολής. Εκτός από θρησκευτικά και μυθολογικά θέματα που τον ενέπνευσαν να δημιουργήσει εντυπωσιακούς πίνακες, φιλοτέχνησε και αρκετές προσωπογραφίες.

Δυναμική πρόταση στα Τίρανα

Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο της Ολλανδίας, MVRDV, ανακοίνωσε τα σχέδιά του για τη μετατροπή της Πυραμίδας στο κέντρο των Τιράνων, που χτίστηκε τα τελευταία χρόνια του κομμουνιστικού καθεστώτος, σε εκπαιδευτικό κέντρο νέων τεχνολογιών. Η νέα λειτουργία, αλλά και όψη, του κτιρίου θα είναι προσανατολισμένη στη νέα γενιά, σε μια απόπειρα «να αποδοθεί το κτίριο στο κοινό».

Η Πυραμίδα των Τιράνων ανεγέρθηκε στο κέντρο της πόλης το 1988 ως μουσείο για το καθεστώς Χότζα. Στη διάρκεια του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία χρησίμευσε ως στρατηγείο του ΝΑΤΟ. Αλλαξε πολλές χρήσεις, από νυκτερινό κέντρο έως ενοικιαζόμενος χώρος εκδηλώσεων. Υπήρξε σκέψη να στεγάσει το Εθνικό Θέατρο, αλλά έχει παραμείνει κενός χώρος επί δέκα χρόνια. Η νέα χρήση ως εκπαιδευτικό κέντρο θα δώσει μία λύση αλλά και ένα αρχιτεκτονικό ορόσημο για τα Τίρανα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή