Σε αναδίπλωση για την Εγνατία Οδό υποχρεώνεται ο κ. Σπίρτζης

Σε αναδίπλωση για την Εγνατία Οδό υποχρεώνεται ο κ. Σπίρτζης

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια ταπεινωτική, από πολιτικής άποψης, υποχώρηση σε όλα τα μέτωπα αναγκάζουν οι θεσμοί τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για το θέμα της Εγνατίας Οδού.

Τον υποχρεώνουν να εξαιρέσει την Εγνατία Οδό από τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια, να τερματίσει στο τέλος του έτους τα «ελευθέρας» για μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες, να θεσπίσει άμεσα τη νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων που ενέκρινε το ΤΑΙΠΕΔ και να κατασκευάσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τους εναπομείναντες σταθμούς διοδίων.

Οι προβλέψεις του αναθεωρημένου μνημονίου σε σχέση με την Εγνατία Οδό συνιστούν μια πολιτική ήττα του υπουργού έναντι του ΤΑΙΠΕΔ, εξέλιξη που εξηγεί την οργισμένη αντίδραση του κ. Σπίρτζη κατά του Ταμείου την προηγούμενη εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης καλείται:

• Να εξαιρέσει ρητά έως τις 15 Ιουνίου την Εγνατία Οδό από τον διαγωνισμό για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα ηλεκτρονικά διόδια θα τοποθετούνταν κατά προτεραιότητα στην Εγνατία, καθώς για την εφαρμογή τους στους υπόλοιπους, παραχωρημένους, αυτοκινητόδρομους απαιτείται η συναίνεση των παραχωρησιούχων και των δανειστών τους (η οποία βέβαια δεν πρόκειται να δοθεί χωρίς ανταλλάγματα).

• Να εγγυηθεί, μέσω υπουργικής απόφασης, ότι ο μελλοντικός παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού θα είναι ελεύθερος να τοποθετήσει όποιο σύστημα διοδίων επιθυμεί, με μπάρες ή χωρίς, και θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συλλογή των διοδίων.

• Να θεσπίσει, μέχρι τις 30 Ιουνίου, την τιμολογιακή πολιτική για την Εγνατία και τους κάθετους άξονές της, την οποία ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Η νέα τιμολόγηση θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ από 1.1.2019.

• Να διευκρινίσει με νέα απόφαση ότι τα «ελευθέρας» για εργαζομένους και μόνιμους κατοίκους στις περιοχές περί την Εγνατία θα ισχύουν έως το τέλος του έτους, χωρίς δυνατότητα παράτασης.

• Να εγκρίνει την έναρξη λειτουργίας των σταθμών διοδίων Θεσσαλονίκης και Ασπροβάλτας σε διάστημα μιας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής τους (για τον τελευταίο, η Εγνατία θα πρέπει να υπογράψει άμεσα σύμβαση).

Παράλληλα, η Εγνατία Οδός θα πρέπει:

• Να ενεργοποιήσει τις συμβάσεις προαίρεσης (δηλαδή τη δυνατότητα επέκτασης των συμβάσεων που υπέγραψε με την «Ακτωρ») για την κατασκευή όλων των μετωπικών και πλευρικών σταθμών που προβλέπει ο σχεδιασμός (πλην τεσσάρων, που μετατίθενται για τον Ιούλιο).

• Να ζητήσει από τον εργολάβο να ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή των σταθμών διοδίων Στρυμονικού και Καβάλας.

Τέλος, η διυπουργική επιτροπή για τις αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει να συμπεριλάβει όρο στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας, περί μελέτης και κατασκευής πρόσθετων έργων στα τμήματα Χαλάστρας-Πολύκαστρου του άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων και Χριστού-Αμπελας του άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα (συνολικά 54 χλμ). Στόχος είναι η αναβάθμιση των δύο τμημάτων σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή