Ματιές στον κόσμο

3' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ

Οι θησαυροί στο Αββαείο του Γουεστμίνστερ

Αυτό το διπλό πορτρέτο σε αντανάκλαση συμβολίζει τη συνάντηση του χθες με το σήμερα στο Αββαείο του Γουεστμίνστερ, στο Λονδίνο, όπου για πρώτη φορά, έπειτα από 700 χρόνια, ανοίγει στο κοινό το μεσαιωνικό Triforium, οι σκεπαστές εσωτερικές, αψιδωτές αλέες του ορόφου (16 μέτρα πάνω από το έδαφος). Το άνοιγμα στο κοινό θα γίνει στις 11 Ιουνίου με διασφαλισμένη την πρόσβαση στις βασιλικές συλλογές, γνωστές ως οι Diamond Jubilee Galleries της Βασίλισσας. Με πάνω από 300 θησαυρούς συγκεντρωμένους στο Αββαείο σε διάρκεια αιώνων, η έκθεση αφηγείται μια πλούσια ιστορία. Τα εγκαίνια γίνονται σε μια ιστορική συγκυρία μετά τον γάμο του πρίγκιπα Χάρι με τη Μέγκαν και στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Οι θησαυροί που έχουν συγκεντρωθεί στο Αββαείο του Γουεστμίνστερ από τον 13ο αιώνα (όταν άρχισε να οικοδομείται) ώς τα πρόσφατα χρόνια είναι ένα παράλληλο μάθημα σε σημαντικά κεφάλαια της εθνικής ιστορίας των Βρετανών.

Στη φωτογραφία που δημοσιεύουμε μπορεί κανείς να δει δεξιά ένα πορτρέτο βασισμένο στο εκμαγείο του βασιλιά Ερρίκου Ζ΄, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα. Είναι ένα από τα 21 νεκρικά εκμαγεία που περιλαμβάνονται στους θησαυρούς των βασιλικών συλλογών, όλα από τον 14ο ώς τον 17ο αιώνα. Ο Ερρίκος Ζ΄ πέθανε το 1509 και ήταν ο πρώτος της δυναστείας των Τυδώρ. Το πορτρέτο, όπως προήλθε από τη νεκρική μάσκα, θεωρείται αριστούργημα καθώς συλλαμβάνει την έκφραση και την προσωπικότητα του άνακτος με ένα τρόπο βαθύ και ανεπιτήδευτο. Στην έκθεση ξεχωρίζει ακόμη το τέμπλο, το αρχαιότερο που διασώζεται στην Αγγλία, που βρισκόταν αρχικά στο Αββαείο του Ερρίκου Γ΄ (1216-1272). Eπί των ημερών του και με δική του εντολή άρχισε να χτίζεται το Γουεστμίνστερ το 1245. Στην έκθεση θα υπάρχει η δυνατότητα να δει κανείς από κοντά και να θαυμάσει ένα από τα παλαιότερα αγγλικά μεσαιωνικά χειρόγραφα στη λατινική γλώσσα, πλούσια διακοσμημένο με χρωματιστά μελάνια και φύλλα χρυσού, γνωστό ως «The Litlyngton Missal» (1383-84). Ορισμένες από τις σελίδες του χειρογράφου έχουν πλέον ψηφιοποιηθεί και οι επισκέπτες θα μπορούν να γυρίζουν τις σελίδες. Από τα νεότερα ιστορικά τεκμήρια θα εκτεθεί για πρώτη φορά η άδεια γάμου ανάμεσα στον πρίγκιπα Ουίλιαμ και στην Κέιτ Μίντλετον (2011).

ΒΗΡΥΤΟΣ

Η αναγέννηση ενός συμβόλου

Ματιές στον κόσμο-1

Χρωματιστά υφάσματα, που δημιουργούν αίσθηση ευφρόσυνης ροής, απέκτησε ένα κτίριο-έμβλημα της Βηρυτού. Είναι ο Πύργος Murr, που άρχισε να χτίζεται το 1974, ένα χρόνο πριν από την έκρηξη του εμφυλίου στον Λίβανο. Το κτίριο, το πιο ψηλό εκείνη την εποχή, έμεινε ημιτελές και, καθώς ήταν στο μεταίχμιο των εχθροπραξιών, χρησιμοποιήθηκε ως στρατηγείο, επλήγη από πυρά και έμεινε ως τοτέμ. Η παρέμβαση στο κτίριο έγινε από τον καλλιτέχνη Jad El Khoury.

ΛΟΝΔΙΝΟ

Ντίκενς, άνθρωπος της επιστήμης

Ματιές στον κόσμο-2

Στο σπίτι του Τσαρλς Ντίκενς στο Λονδίνο, που είναι πλέον μουσείο, έχει εγκαινιαστεί η έκθεση «Ανθρωπος της Επιστήμης», με θέμα το ενδιαφέρον του διάσημου συγγραφέα για τις εξελίξεις των επιστημών και την πρόοδο. Στη φωτογραφία, υπάλληλος του μουσείου με λευκά γάντια κρατάει μία κέρινη φιγούρα ήρωα από τα «Χαρτιά του Πίκγουικ». Στην έκθεση αναπαρίσταται το σύμπαν του Ντίκενς, αλλά και πολλά χειρόγραφα και ένας ταξιδιωτικός σάκος που είχε πάρει μαζί του ο συγγραφέας όταν είχε επισκεφθεί τον Βεζούβιο.

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ

Η αποκαθήλωση της «Φλόρας»

Ματιές στον κόσμο-3

Γεμάτη συμβολισμό η εικόνα της απομάκρυνσης του διάσημου έργου του Ρέμπραντ «Φλόρα» από τον τοίχο του Ερμιτάζ του Αμστερνταμ, σηματοδοτεί τη λήξη της πολύ επιτυχούς έκθεσης για τους Ολλανδούς Δασκάλους. Το πορτρέτο, φιλοτεχνημένο το 1634, ανήκει στη μόνιμη συλλογή του μεγάλου Μουσείου Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη. Είχε δοθεί στο αδελφό μουσείο του Αμστερνταμ ως έργο – δάνειο για τις ανάγκες της έκθεσης και τώρα ήρθε ο δρόμος της επιστροφής.

ΛΟΝΔΙΝΟ

Στη λίμνη Σερπαντάιν

Ματιές στον κόσμο-4

Η νέα εικαστική εγκατάσταση στο Λονδίνο, γι’ αυτό το καλοκαίρι, φέρει την υπογραφή του καλλιτεχνικού διδύμου Κρίστο και Ζαν-Κλοντ, που ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα τεράστιο γλυπτό από πλαστικά βαρέλια

με τίτλο «The Mastaba». H εφήμερη εγκατάσταση τοποθετήθηκε στη λίμνη Σερπαντάιν στο Χάιντ Παρκ και θα τεθεί σε λειτουργία ως μία πλωτή κατασκευή στις 18 Ιουνίου. Θα παραμείνει έως τις 23 Σεπτεμβρίου. H εγκατάσταση συμπίπτει με την έκθεση του ζεύγους στην γκαλερί Σερπαντάιν.

ΒΙΕΤΝΑΜ

Κρυστάλλινο νέφος

Ματιές στον κόσμο-5

Το πείραμα με την τεράστια εικαστική εγκατάσταση στην επαρχία Γεν Μπάι του Βιετνάμ αποδείχθηκε λιγότερο φιλόδοξο. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα εντυπωσιάζει. Λέγεται «Crystal Cloud» και είναι έργο δύο καλλιτεχνών τοπίου (Andy Cao και Xavier Perrot), οι οποίοι χρησιμοποίησαν περίπου 58.000 κρυστάλλινες χάντρες για να διαμορφώσουν μια εγκατάσταση σε παλιούς ορυζώνες. Το σχέδιο προκάλεσε αντιδράσεις για οικολογικούς λόγους, αλλά προχώρησε απλώς με περιορισμένη διάρκεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή