Βιώσιμη μόδα: το μεγάλο στοίχημα

Βιώσιμη μόδα: το μεγάλο στοίχημα

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι το μεγάλο στοίχημα της παγκόσμιας βιομηχανίας. Όχι, δεν πρόκειται για το χρώμα ή το μάκρος της φούστας του φετινού καλοκαιριού, αλλά για τους τρόπους με τους οποίους η μόδα θα παύσει να είναι ο νούμερο 2 ρυπαντής του περιβάλλοντος και θα γίνει πιο βιώσιμη, πιο «ανθρώπινη» για εκείνους που την παράγουν και την καταναλώνουν. Καθώς οι millennials αναζητούν εμπειρίες με νόημα, ακόμα και στην κατανάλωση ρούχων, έρευνες δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι, Ασιάτες και Αμερικανοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για πιο οικολογικά είδη ρουχισμού.

Η ενίσχυση της κυκλικής έναντι της γραμμικής οικονομίας, αλλά και προγράμματα «πράσινης» εταιρικής κοινωνικής ευθύνης βρίσκονται ψηλά στην οικολογική ατζέντα, ενώ μικρά και μεγάλα βήματα γίνονται καθημερινά από κολοσσούς και βενιαμίν της αγοράς. Στόχος του σουηδικού γίγαντα της γρήγορης μόδας H&M είναι η χρήση βαμβακιού από 100% βιώσιμες ύλες μέχρι το 2020, ενώ η «πράσινη» συλλογή της εταιρείας, Conscious Exclusive, παραμένει μία από τις ετήσιες best-sellers. Μέχρι το 2020 η Adidas επιθυμεί να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο πλαστικό για την παραγωγή όλων των υποδημάτων της, ενώ μέχρι το 2025 η «αντίπαλη» Nike στοχεύει στη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στα εργοστάσιά της. Παράλληλα, την οικολογική συνείδηση της σχεδιάστριας Στέλα Μακάρτνεϊ μοιράζονται πλέον οίκοι όπως ο Gucci και ο Armani.

Από το 2013 το Fashion Revolution ρωτάει –και μας προτρέπει να ρωτήσουμε και μεις– κάτι σημαντικό: «Ποιος έφτιαξε τα ρούχα μου;». Το παγκόσμιο κίνημα προωθεί την έννοια της διαφάνειας στην παραγωγή ενδυμάτων και γεννήθηκε ως αντίδραση στην τραγωδία του Rana Plaza, του οκταώροφου κτιρίου που φιλοξενούσε πέντε εργοστάσια με συμβόλαια γρήγορης μόδας, όταν κατέρρευσε τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς στο Μπανγκλαντές, οδηγώντας στον θάνατο τουλάχιστον 1.127 ανθρώπους.

Στις 8 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ωκεανών, η πρωτοβουλία Healthy Seas μαζί με τους δύτες του Κουστό θα δείξουν, σε ζωντανή μετάδοση από τα νερά της Σαντορίνης, δύτες να ανασύρουν δίχτυα-φαντάσματα, τα οποία θα δοθούν στην εταιρεία Aquafil για να μετατραπούν σε νήμα econyl. Το ανακυκλωμένο υλικό θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια από την ιταλική εταιρεία υφασμάτων Carvico και τα ξεχασμένα επικίνδυνα δίχτυα θα γίνουν μαγιό. ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή