ΕΛΛΑΔΑ

Απομακρύνονται τον Ιούλιο οι λαμαρίνες από τον Πειραιά

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Καλοκαίρι χωρίς λαμαρίνες υπόσχεται η «Αττικό Μετρό» ότι θα κάνει ο Πειραιάς. Οι κατασκευαστικές εργασίες του τραμ εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τον Ιούλιο και έτσι τα τελευταία σημεία που έχουν καταληφθεί από εργοτάξια θα απελευθερωθούν. Η επέκταση του τραμ στην πόλη αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2019, ενώ στα μέσα του ίδιου έτους θα λειτουργήσουν και οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό, με τα δύο έργα να έχουν σημειώσει τεράστιες καθυστερήσεις σε σχέση με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα. Μιλώντας προχθές σε εκδήλωση στον Πειραιά για τα δύο έργα, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος έδωσε μια εικόνα για την πρόοδό τους. Οπως ανέφερε:

Τραμ: Ο τροχιόδρομος έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98% και απομένουν μόνο τα τελευταία 50 μέτρα πριν από την τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές ολοκληρώθηκαν και στις 5 Ιουνίου θα συζητηθεί στο ΚΑΣ η πρόταση κατάχωσης των αρχαιοτήτων που έχουν βρεθεί. «Στη συνέχεια, η κατάχωση των αρχαιολογικών και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του τροχιοδρόμου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός Ιουλίου και μαζί με αυτήν τελειώνει και η ταλαιπωρία των κατοίκων του Πειραιά από το έργο του τραμ», ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος.

Κατόπιν, απομένει η κατασκευή ενός υποσταθμού, εντός του Αυγούστου, και ο εξοπλισμός του ώστε η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής να ξεκινήσει πριν από το τέλος του 2018 και η κανονική στις αρχές του 2019. Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή καλύπτει απόσταση 5,3 χλμ. και έχει 11 στάσεις.

Μετρό: Η παράδοση των πρώτων τριών σταθμών της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) θα γίνει έως τον Ιούνιο του 2019, ενώ οι υπόλοιποι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) θα γίνει δύο χρόνια αργότερα. Σήμερα, το έργο συνολικά βρίσκεται μόλις στο 65%, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο «οι εργασίες προχωρούν πλέον με γρήγορους ρυθμούς». Επίσης, όπως ανακοινώθηκε, στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» θα εγκαινιαστεί μόνιμη έκθεση με θέμα: «Οι δρόμοι του νερού στον αρχαίο Πειραιά», με ευρήματα που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του έργου.

Να σημειωθεί ότι βάσει των συμβάσεων, η επέκταση του τραμ στον Πειραιά έπρεπε να είχε παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015 και η επέκταση του μετρό το 2017. Και τα δύο έργα όμως σημείωσαν μεγάλες καθυστερήσεις για μια σειρά από αιτίες: από τα συνήθη (αρχαιολογικά ευρήματα, καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις), έως οικονομικά και τεχνικά προβλήματα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ