Συνεργασία Fiat – Waymo για αυτόνομα οχήματα

Συνεργασία Fiat – Waymo για αυτόνομα οχήματα

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) διευρύνει τη συνεργασία της με την αμερικανική Waymo, θυγατρική της Google, στο πεδίο της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Η Waymo είναι έτοιμη να διαθέσει στην αγορά περισσότερα από 62.000 Chrysler Pacifica, τα οποία είναι υβριδικά μίνι βαν χωρίς οδηγό. Οι δύο εταιρείες άρχισαν να συνεργάζονται το 2016, όταν συμφώνησαν να κατασκευάσουν 100 μίνι βαν Chrysler Ρacifica εξοπλισμένα με την ειδική τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Οπως ανακοίνωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας FCA Σέρτζιο Μαρκιόνε, «στόχος μας είναι να προσφέρουμε τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στην πελατεία μας και, μάλιστα, με έναν τρόπο που θα είναι ασφαλής, αποτελεσματικός και ρεαλιστικός».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Waymo, Τζον Κράφζικ, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του για την εμβάθυνση της επιχειρηματικής σχέσης της εταιρείας του με τη FCA. «H αναβάθμιση της συμμαχίας μας θα διευκολύνει το λανσάρισμα της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, ενώ παράλληλα θα μας δώσει τη δυνατότητα να διερευνήσουμε νέα προϊόντα τα οποία θα κάνουν πραγματικότητα το όραμα της Waymo». Επιπλέον, όπως επισημαίνουν ειδικοί αναλυτές, η αναβάθμιση της συνεργασίας FCA-Waymo φανερώνει πως η δεύτερη δεν ενδιαφέρεται πλέον μόνο για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογίας σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και για το πώς αυτή θα γίνει προϊόν προς εμπορική εκμετάλλευση. Στις αρχές του 2018, η Waymo ανακοίνωσε τη συνεργασία της και με την Jaguar, για να κάνουν από κοινού δοκιμές σε αυτόνομα οχήματα.

Ειδικότερα, η Waymo σχεδιάζει έως τα τέλη της χρονιάς να είναι σε θέση προσφέρει υπηρεσίες ταξί, δηλαδή μεταφοράς και μετακίνησης επιβατών, αλλά με οχήματα άνευ οδηγού. Η εν λόγω τεχνολογία θα είναι εγκατεστημένη στα υβριδικά μίνι βαν Chrysler Pacifica, τα οποία τροποποιήθηκαν έτσι ώστε να μπορούν να την ενσωματώσουν. Σε πρώτο στάδιο, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στο Φοίνιξ, την πρωτεύουσα της Αριζόνας, και εν συνεχεία στο Σαν Φρανσίσκο στην Καλιφόρνια. Προς το παρόν, οι δοκιμές της υπηρεσίας γίνονται με 600 υβριδικά Chrysler Pacifica στην Αριζόνα και στην Καλιφόρνια. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι και ο ίδιος ο Σέρτζιο Μαρκιόνε και η FCA έχουν δεχθεί σκληρή κριτική επειδή δεν επενδύουν χρόνο, χρήμα και κόπο στην ανάπτυξη και κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων. Ο κ. Μαρκιόνε αντιτείνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογία, η οποία δημιουργείται από εταιρείες υψηλής τεχνολογίας και εταιρείες παροχής υπηρεσιών μετακίνησης, και η οποία δυνητικά μπορεί να βγει στο εμπόριο και να αποφέρει έσοδα.

H Waymo είναι πρόθυμη τώρα να συζητήσει την εκχώρηση άδειας χρήσης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες. Και αυτό σημαίνει ότι θέλει να επεκτείνει τη συνεργασία της με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενδεχομένως να συνεργαστεί και με την Uber, την εταιρεία διασύνδεσης οδηγών και επιβατών μέσω εφαρμογής, παρά τις παλαιότερες δικαστικές διαμάχες τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή