ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Airbus πρέπει να αλλάξει για να προλάβει να επιτύχει τους υψηλούς στόχους της

REUTERS, BLOOMBERG

Παρέδωσε μόνον 172 αεροσκάφη το πρώτο τετράμηνο του 2017, διότι δεν παρέλαβε εγκαίρως τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό από τους προμηθευτές της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μια τεράστια πρόκληση αντιμετωπίζει η Airbus. Πρέπει έως τα τέλη του 2018 να εκτελέσει τεράστιο όγκο παραγγελιών. Ο ευρωπαϊκός όμιλος αεροναυπηγικής είναι, όμως, εκτός χρονοδιαγράμματος. Παρέδωσε μόνον 172 αεροσκάφη το πρώτο τετράμηνο του έτους, διότι δεν παρέλαβε εγκαίρως τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό από προμηθευτές του. Εν τω μεταξύ, πρέπει να έχει παραδώσει 800 παραγγελίες έως τα τέλη του τρέχοντος έτους.

«Η παράδοση 80 έως 90 αεροσκαφών την εβδομάδα είναι ένας στόχος που δεν έχει ακόμη επιτευχθεί», δήλωσε ο πρόεδρος της Airbus Γκιγιόμ Φορί σε συνέντευξη που έδωσε σε έντυπο της εταιρείας και την αναμετέδωσε το πρακτορείο Reuters.

Για να καταφέρει να ικανοποιήσει τη ζήτηση, ο ευρωπαϊκός όμιλος θα πρέπει να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του, δήλωσε ο κ. Φορί. «Μακροπρόθεσμα θα πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγές του συστήματος παραγωγής, το οποίο είναι πια ξεπερασμένο».

Η Airbus καθυστερεί στην παράδοση αεροσκαφών, διότι δεν έχει λάβει εγκαίρως κινητήρες από την Pratt & Whitney, η οποία είναι μονάδα της United Technologies, και από την CFM International, την οποία κατέχουν η Safran και η General Electric.

Σε άλλη συνέντευξη που έδωσε στη γαλλική εφημερίδα Les Echos, ο κ. Φορί δήλωσε ότι, προς το παρόν, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για την αύξηση της παραγωγής από 50 σε 70 μοντέλα Α-320. Αν και η ζήτηση είναι ισχυρή από τις αεροπορικές εταιρείες, η Airbus εξετάζει αν η εφοδιαστική αλυσίδα της μπορεί να αντεπεξέλθει σε τόσο μεγάλη ζήτηση. Το Α-320 της Airbus είναι ένα επιβατικό αεροσκάφος με στενή άτρακτο για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων. Ανταγωνίζεται το μοντέλο 737 της αμερικανικής Boeing.

Η Boeing, εν τω μεταξύ, βρίσκεται σε διαδικασία για την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος μεταποίησης, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για την κατασκευή μεσαίων και έπειτα μεγαλύτερων αεροσκαφών.

Οι παραγγελίες στον παγκόσμιο κλάδο της αεροναυπηγικής έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη να χρησιμοποιούνται περισσότερο οι ψηφιακές τεχνολογίες. Μεγάλη άνοδος έχει καταγραφεί στην επιβατική κίνηση, και έτσι οι αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τον στόλο τους. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), φέτος αναμένεται να ταξιδέψουν αεροπορικώς περίπου 4,3 δισ. άτομα. Βάσει αυτών των προβλέψεων, τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών εκτιμάται ότι θα φθάσουν φέτος τα 38 δισ. δολάρια.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης στην επιβατική κίνηση θα προέλθει από τις περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού. Σύμφωνα με προβλέψεις της ΙΑΤΑ, πάνω από το ήμισυ των νέων επιβατών την επόμενη εικοσαετία θα προέλθει από τις χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού. Εως το 2022, η Κίνα θα έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αγορά για τις αεροπορικές εταιρείες, ξεπερνώντας ακόμη και τις ΗΠΑ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ