ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γαβρόγλου για το ν/σ για την εκπαίδευση: Οι διαδικασίες πλέον θα είναι αξιοκρατικές

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις νέες διαδικασίες που προωθούνται με το νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης, υπερασπίστηκε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας στις κατηγορίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης για σύσταση κομματικού κράτους από τον ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση.

«Οι διαδικασίες ανοίγουν. Είναι αξιοκρατικές και δημοκρατικές και όχι πελατειακές. Με επικεφαλής από τον ΑΣΕΠ και την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης» τόνισε στη δευτερολογία του ο κ. Γαβρόγλου, κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου σχετικά με τις νέες υποστηρικτικές δομές τόνισε: «Αν πραγματικά θέλουμε υποστηρικτικές δομές, να αποδεχθούμε ότι η σημερινή κατάσταση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Χρειάζεται κάτι συλλογικό και διεπιστημονικό, δημοκρατικότερο, με έναν πυρήνα, τον σύλλογο των εκπαιδευτικών».

Ακόμη, επανερχόμενος στο ζήτημα της αξιολόγησης και το ΠΔ 152, επεσήμανε ότι η κατάργησή του έχει «συμβολικό χαρακτήρα». «Δείχνει ότι είμαστε στην άλλη άκρη της ιδεολογίας που το χρησιμοποίησε ως άλλοθι για απολύσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα, από την αντιπολίτευση υπήρξε έντονη αντίδραση με αφορμή τον χαρακτηρισμό του «επείγοντος» που έχει δοθεί και τη σύμπτυξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Παράλληλα, στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκαν οι νέες διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και η κατάργηση ή ο μετασχηματισμός υπαρχουσών υποστηρικτικών δομών, όπως για παράδειγμα τα ΚΕΔΔΥ.

«Ευτελίζεται για μία ακόμα φορά η κοινοβουλευτική διαδικασία» σχολίασε εκ μέρους της ΝΔ ο Γιάννης Ανδριανός. Σημείωσε επίσης ότι το νομοσχέδιο προωθεί την ίδρυση νέων δομών «υδροκέφαλων, καταδικασμένων στην υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση» ενώ έκανε λόγο και για «στοχοποίηση των σχολικών συμβούλων».

Τη δυσαρέσκεια για τη διαδικασία του επείγοντος εξέφρασε και ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, λέγοντας ότι «δεν δικαιολογείται επαρκώς το επείγον» ενώ παράλληλα σχολίασε ότι «το υπουργείο δεν προχώρησε σε καμία βελτιωτική αλλαγή από τα σχόλια της διαβούλευσης».

Για «προώθηση των προαπαιτουμένων του τρίτου μνημονίου για την Παιδεία, μέσω του νομοσχεδίου» έκανε λόγο ο Γιάννης Δελής, από το ΚΚΕ.

Aξίζει να σημειωθεί ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση καταδίκασε τη διαδικασία του επείγοντος.

«Έχει γίνει πια συνήθεια να νομοθετούμε με αυτό τον τρόπο» σχολίασε δυσαρεστημένος εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων ο Αναστάσιος Μεγαλομύστακας, ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς από Το Ποτάμι είπε σκωπτικά ότι «η Βουλή δεν είναι ντεκόρ».

Μάλιστα, ο κ. Μαυρωτάς σχολίασε μεταξύ άλλων αρνητικά τις αξιολογήσεις που προβλέπονται από κάτω προς τα πάνω, καθώς επίσης και το ότι απουσιάζει το πλαίσιο μιας λειτουργικής σύνδεσης της τριτοβάθμιας με τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» θα συνεχιστεί αύριο, Τρίτη, με την ακρόαση φορέων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ