Οι συμφωνίες του Facebook

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Facebook, στην προσπάθειά του να γίνει η κυρίαρχη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, κατέληξε σε συμφωνίες που επέτρεψαν στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και άλλους κατασκευαστές συσκευών να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του. Το Facebook συνήψε τέτοιες συμφωνίες για τα προσωπικά δεδομένα με περίπου 60 κατασκευάστριες συσκευών, ανάμεσα στις οποίες οι Apple, Amazon, Blackberry, Microsoft και Samsung, κατά την τελευταία δεκαετία, πολύ προτού υπάρξουν οι εφαρμογές του Facebook για τα έξυπνα κινητά, όπως ανακοίνωσαν στελέχη της εταιρείας. Οι συμφωνίες αυτές επέτρεψαν στο Facebook να αυξήσει την επιρροή του και έκανε τους κατασκευαστές συσκευών να προσφέρουν στην πελατεία τους υπηρεσίες, π.χ. το κουμπί «μου αρέσει», όπως εξάλλου και βιβλία διευθύνσεων. Ωστόσο, αυτές οι συμφωνίες, ο στόχος των οποίων δεν είχε μέχρι σήμερα αναφερθεί, αυξάνουν τις ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας του βίου από την εταιρεία και τη συμμόρφωσή της με τη σχετική συναίνεση του 2011 με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου. Το Facebook επέτρεψε την πρόσβαση και στις προσωπικές πληροφορίες των φίλων των χρηστών χωρίς να έχει αδιαμφισβήτητη συναίνεση για να κάνει κάτι τέτοιο, παρότι είχε δεσμευθεί ότι δεν επρόκειτο να διαμοιραστεί πληροφορίες με εξωτερικές εταιρείες. Κάποιοι από τους κατασκευαστές συσκευών μπορούσαν να λάβουν προσωπικές πληροφορίες ακόμα και από φίλους των χρηστών που οι ίδιοι πίστευαν ότι είχαν απαγορεύσει τη διανομή πληροφοριών, όπως ανακάλυψαν οι New York Τimes.

Οι περισσότερες από αυτές τις συμφωνίες παραμένουν σε ισχύ, αν και το Facebook άρχισε να τις μειώνει τον Απρίλιο.

Ενδελεχής έρευνα

Η εταιρεία βρίσκεται στο επίκεντρο ενδελεχούς έρευνας από βουλευτές και ρυθμιστικούς μηχανισμούς μετά την αποκάλυψη ότι η Cambridge Analytica, μια εταιρεία πολιτικών συμβούλων, είχε αθέμιτη πρόσβαση στα στοιχεία δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook. Οι διευθυντές της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης δήλωσαν ότι αυτού του είδους η πρόσβαση, την οποία εκμεταλλεύτηκε η Cambridge Αnalytica το 2014, διεκόπη την ερχόμενη χρονιά όταν το Facebook απαγόρευσε σε αυτούς που ανέπτυσσαν εφαρμογές να συγκεντρώνουν πληροφορίες από τους φίλους των χρηστών.

Ωστόσο, υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας δεν αποκάλυψαν ότι το Facebook είχε εξαιρέσει τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, ταμπλετών και άλλων από τέτοιους περιορισμούς. «Μπορεί να πιστεύεις ότι το Facebook ή ο κατασκευαστής συσκευών είναι αξιόπιστος», λέει ο Σερζ Εγκελμαν, ερευνητής της ιδιωτικότητας της προσωπικής ζωής στον Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ο οποίος μελετά την ασφάλεια των εφαρμογών για τα κινητά. «Ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι όλο και περισσότερα δεδομένα συγκεντρώνονται από τη συσκευή και αν υπάρχει πρόσβαση από εφαρμογές στην ίδια συσκευή, τότε δημιουργούνται πολλοί κίνδυνοι για τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλεια».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή