ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκτεθειμένος ο Γαβρόγλου στη συζήτηση για το νομοσχέδιο

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

Με ένα ηχηρό ολίσθημα του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου άρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου για τις νέες διοικητικές δομές της εκπαίδευσης. Ο κ. Γαβρόγλου, μιλώντας για την προωθούμενη κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δήλωσε ότι το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 είχε τιμωρητικό χαρακτήρα. Ωστόσο, έμεινε εκτεθειμένος όταν είπε ότι το υπό κατάργηση Π.Δ. προβλέπει ποσοστά απολύσεων εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, το νομοσχέδιο δέχεται τα πυρά του εκπαιδευτικού κόσμου. Χθες, οι εκπρόσωποι των φορέων που μετείχαν στη συζήτηση στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής εξέφρασαν τις σοβαρές ενστάσεις τους. Από τους 40 φορείς που είχαν ζητήσει να μετάσχουν στον διάλογο, εκλήθησαν εκπρόσωποι μόνο από 13. Ο κ. Γαβρόγλου τους προέτρεψε, «σταματήστε την καταστροφολογία γιατί η πραγματικότητα κάθε φορά σας διαψεύδει». «Θέλουμε από εσάς να μας φέρετε την εμπειρία της καθημερινότητας για το πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά τα εντελώς μα εντελώς καινούργια προβλήματα. Οι δομές που κάνουμε, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στη διεπιστημονικότητα, ελπίζουμε να μας δώσουν κάποια δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε και αυτά τα καινούργια προβλήματα», πρόσθεσε. Πάντως, αύριο στις 6 μ.μ. έχει προγραμματιστεί συλλαλητήριο από τα Προπύλαια με τη συμμετοχή της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων κ.ά.

Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου απαντώντας στην ανακοίνωση της τομεάρχου Παιδείας της Ν.Δ. Νίκης Κεραμέως ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε γραπτή του ανακοίνωση ότι «η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152) που προβλέπει το νομοσχέδιο, ενοχλεί τη Ν.Δ., πράγμα που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς που αγωνίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια ώστε να μην εφαρμοστεί αυτό το νεοφιλελεύθερο έκτρωμα που προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων». Πρόκειται για ρητορική που έχει επαναλάβει ουκ ολίγες φορές ο κ. Γαβρόγλου, όμως αυτή τη φορά έκανε λόγο για «συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων». Τότε, η κ. Κεραμέως έφερε το θέμα στη Βουλή, ζητώντας από τον κ. Γαβρόγλου να παρουσιάσει τη διάταξη του Π.Δ. στην οποία περιλαμβάνονται τα ποσοστά για τα οποία μίλησε ο υπουργός. «Αφού το Π.Δ. ήταν συνδεδεμένο με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα», απάντησε εκείνος. Με δεδομένη την απάντηση του κ. Γαβρόγλου, η κ. Κεραμέως επανήλθε: «Σας καλώ αυτή τη στιγμή, γιατί προσέξτε, είστε υπουργός, κάνετε δηλώσεις οι οποίες καταγράφονται στον δημόσιο διάλογο. Πείτε μου σε ποιο άρθρο προβλέπεται στο 152 του ’13 συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων. Διότι να τα πούμε και αυτά, ο νόμος του ’14, όχι το Π.Δ. του ’13, ο οποίος προέβλεπε ποσοστά, κλίμακα βαθμολόγησης των υπαλλήλων, ρητά εξαιρεί από το πεδίο εφαρμογής τούς εκπαιδευτικούς. Λίγη σοβαρότητα, κύριε Υπουργέ. Μια συγκεκριμένη απάντηση: σε ποιο άρθρο του Π.Δ. 152/13 προβλέπονται συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων». Απάντηση δεν έλαβε.

Επίσης, προκάλεσε αρνητικές εντυπώσεις η αναφορά του κ. Γαβρόγλου για έλεγχο δημοσιογράφων. Σε συνέντευξή του στο κρατικό ραδιόφωνο στην ερώτηση εάν σχεδιάζει την κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων, ο κ. Γαβρόγλου αντέτεινε «Οχι. Πάμε να το ενισχύσουμε αυτό». «Τότε, γιατί μιλάνε για κατάργηση;» ήταν η επόμενη ερώτηση, στην οποία ο κ. υπουργός απάντησε: «Ε, τώρα καταλάβατε. Ο καθένας δεν ελέγχεται. Εκτός από ελάχιστους δημοσιογράφους». Η εν λόγω φράση δεν περιελήφθη στην απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης που έκανε το υπουργείο, αλλά είχε ήδη καταγραφεί.

Το θέμα έφερε στη Βουλή ο εισηγητής της Ν.Δ. επί του ν/σ Γιάννης Ανδριανός, κάνοντας λόγο για μείζον ηθικό θέμα. Απαντώντας ο υπουργός δήλωσε «για τη φράση που είπατε από τη συνέντευξη, έχετε απόλυτα δίκιο. Ο λόγος όμως είναι ότι στο προφορικό δεν έβγαινε κανένα νόημα, όπως όλοι όταν μιλάμε προφορικά λέμε πράγματα τα οποία δεν βγαίνει νόημα όταν τα γράψεις, είπαμε να το απαλείψουμε. Το ξέρετε, αυτό γίνεται κάθε μέρα».
Ανακοίνωση

Τέλος, χθες, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία συγκρίνει την ισχύουσα δομή της εκπαίδευσης και την προτεινόμενη, για να καταδείξει τα πλεονεκτήματα του ν/σ. Η κριτική που γίνεται στην πρόταση, πάντως, αφορά όχι μόνο τη νέα δομή αλλά και τον τρόπο στελέχωσης των θέσεων, που επιτρέπει την επιλογή «ημετέρων» και την ενίσχυση της κομματικοκρατίας στην εκπαίδευση. Δεν είναι εύκολο να μετρηθεί ποιοι επείσθησαν από την ανακοίνωση του υπουργείου. Πάντως, είναι δεδομένο ότι έβγαζε νόημα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ