ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η κόντρα ΕΕΣΣΤΥ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σταμάτησε την παροχή των συμπληρωματικών υπηρεσιών συντήρησης στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Eλληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Αφορμή για την απόφαση αυτή, που ανακοινώθηκε τη Δευτέρα 4 Ιουνίου, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΕΣΣΤΥ, Γιώργο Αναγνωστόπουλο, είναι οι οφειλές ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η απόφαση αυτή δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Χθες, τα δρομολόγια του προαστιακού Αθήνα - Κιάτο πραγματοποιήθηκαν με ντιζελάμαξες και όχι με ηλεκτράμαξες, προκαλώντας καθυστερήσεις (και όχι μόνο) στο σιδηροδρομικό έργο. Αιτία για αυτή την αναστάτωση αποτελεί το γεγονός ότι πλέον η EΕΣΣΤΥ αναμένει εγγράφως εντολές από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να προχωρήσει στην παροχή των υπηρεσιών συμπληρωματικής υποστήριξης. Eπίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι για σήμερα Τετάρτη καταργούνται τα πρωινά και απογευματινά δρομολόγια μεταξύ αεροδρομίου και Κορωπίου, επιρρίπτοντας αμέσως ευθύνες στην ΕΕΣΣΤΥ.

Οι δύο εταιρείες, από τον περασμένο Σεπτέμβριο που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε και πέρασε σε ιταλικά χέρια (Ferrovie dello Stato Italiane), έχουν συμβληθεί μεταξύ τους με δύο συμβάσεις συντήρησης του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για την κύρια σύμβαση συντήρησης, που διέπει τους περιοδικούς κύκλους συντήρησης του τροχαίου υλικού, και τη συμπληρωματική σύμβαση, που αφορά στις έκτακτες υπηρεσίες και επιδιορθώσεις που προκαλούνται από τυχαία γεγονότα ή κακή χρήση από τους επιβάτες (π.χ. σπασμένα τζάμια, χαλασμένες πόρτες κ.λπ.).

Η πρώτη, κύρια σύμβαση έχει μηνιαίο κόστος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ της τάξης των 2 εκατ. ευρώ και η συμπληρωματική έχει (κατά μέσον όρο) 800.000 ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν καταβάλλει τα ποσά που αφορούν στη συμπληρωματική σύμβαση. Ετσι, τους τελευταίους 10 μήνες, οι οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ καταλογίζει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ άρνηση συνεργασίας. «Tους έχουμε ζητήσει να καταβάλουν τουλάχιστον δύο εκατ. ευρώ και να παραπέμψουμε τα υπόλοιπα στη διαιτησία, και έχουν αρνηθεί», υποστηρίζει ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την άλλη πλευρά, δεν αποδέχεται το ύψος διεκδικούμενων οφειλών. «Παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ουδέποτε παρουσίασε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές, καθώς και τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της συμπληρωματικής συντήρησης. Επιπλέον, η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. προβαίνει σε εργασίες συντήρησης, τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει “εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης”, χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις», ανέφερε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τέλος, η διοίκηση της τελευταίας συνδέει την απόφαση της διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση, δεδομένου ότι την ερχόμενη Παρασκευή έχει προγραμματιστεί η υποβολή της βελτιωμένης προσφοράς για την απόκτηση του 100% της ΕΕΣΣΤΥ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ