Πωλούνται περφόρμανς σε τιμές – σοκ

Πωλούνται περφόρμανς σε τιμές – σοκ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δωρεάν «Προϊόντα περιποίησης» και μια «Ασκηση δημοκρατίας» παρουσιάζονται στη βιτρίνα, ένα νανούρισμα για «νάνι» δίνει ο τραγουδιστής Δημήτρης Τσεσμελής για έναν ή μέχρι πέντε πελάτες, «οικειότητα» για δύο σερβίρουν η Ιωάννα Γερακίδη και η Νεφέλη Καδινοπούλου, ενώ ο Χρήστος Μούχας περιμένει παρτενέρ για έναν χορό στο «Room for Two», ανάμεσα στις επιλογές που προσφέρει το Performance Shop της Λίας Χαράκη στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Η νέον ταμπέλα του «καταστήματος» θα ανάψει σε λίγες μέρες σε ένα παλιό υφασματάδικο στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ανοιγμα στην Πόλη» του φεστιβάλ, καλώντας το κοινό να «αγοράσει» –τι άλλο;– μια περφόρμανς. «Η κεντρική ιδέα είναι να επιστρέψει η τέχνη στην καθημερινή ζωή και να προσελκύσει το κοινό που δεν θα πήγαινε σε ένα μουσείο ή σε έναν ειδικό χώρο τέχνης», λέει στην «Κ» η Κύπρια Λία Χαράκη.

Οσο κι αν μοιάζει ότι «το αφεντικό τρελάθηκε» και μοιράζει περφόρμανς και έργα τέχνης, η συνθήκη του «καταστήματος», λέει η κ. Χαράκη, δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει από τον κατάλογο των «εμπειριών» ή των «θεαμάτων» που διαθέτει το Performance Shop σε ελκυστικές τιμές.

Στις βιτρίνες του θα παρουσιαστούν από 24ωρες περφόρμανς, όπως η «Ασκηση δημοκρατίας», όπου ο Θανάσης Κριτσάκης θα ακούει χωρίς να απαντάει στα σχόλια που μπορεί να κάνει ο καθένας μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Οι συμμετοχικές παραστάσεις επικεντρώνονται στις αισθήσεις και απευθύνονται σε περιορισμένο αριθμό ατόμων, ενώ στους ορόφους του καταστήματος θα φιλοξενηθούν παραστάσεις για μεγαλύτερο κοινό, εργαστήρια και συζητήσεις.

Είναι η τρίτη φορά που η Λία Χαράκη ανοίγει ένα Performance Shop και το αθηναϊκό υποκατάστημα θα είναι το μεγαλύτερο από τα κεντρικά της Κύπρου και θα μείνει ανοιχτό για ένα μήνα. Τα προηγούμενα δύο δεν χρεοκόπησαν, αντιθέτως, το κόνσεπτ περιλήφθηκε στις 25 καλύτερες πρακτικές για τον χορό το 2016 στην Ευρώπη από το δίκτυο EDN (European Dancehouse Network).

Τι πουλάει όμως το Performance Shop, τέχνη ή τον καλλιτέχνη; «Ας μην μπερδεύουμε το “εγώ” μας με το προϊόν», σημειώνει η κ. Χαράκη και τονίζει ότι είμαστε συνηθισμένοι να έχουμε μια κακή σχέση με την έννοια του «προϊόντος» στην τέχνη. «Εμάς μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα της τέχνης και η απήχησή του στον άνθρωπο. Μικραίνουμε την απόσταση ανάμεσα στο κοινό και τον καλλιτέχνη και δίνουμε την ευκαιρία στον κόσμο να δει κάτι διαφορετικό, συνήθως βλέπουμε τα σίγουρα. Η επαφή είναι η λέξη κλειδί», τονίζει.

Στο ανοιχτό κάλεσμα για τη συμμετοχή Ελλήνων καλλιτεχνών η κ. Χαράκη έλαβε 153 προτάσεις, από τις οποίες οι 16 θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του φεστιβάλ. Επιστροφές, πάντως, δεν γίνονται δεκτές.

​​«The Performance Shop», από 15/6, Νικίου 18 & Μιλτιάδου 20.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή